Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Hvilepuls
Hybrid View
-
25-01-08, 18:59 #1
Hvilepuls
Etter å ha vært på prøvebehandling for lavt stoffskifte, sluttet jeg igjen i desember. Trappet gradvis ned, så fra november har jeg ikke tatt mer enn 25 milligram.
Fortsatt så sliter jeg med veldig indre uro eller en slags skjelving.
Er dette overdose symptomer eller kan det være et tegn på binyresvikt?
Hadde litt skjelvinger også før jeg startet med levaxin, men ikke i nærheten av dette.
Hvilepulsen er på 55-60 og jeg har hjertebank(dobbeltslag).
Merket økning i energi når jeg gikk på levaxin, men slet veldig med hjertebank og indre uro(som fortsatt er der...)
-
26-01-08, 09:00 #2
Min hvilepuls lå på ca 50-55, og jeg hadde hjertebank. Hvilepulsen har jeg ikke målt i det siste, men hjertebanken forsvant etter oppstart med Liothyronin. Bruker nå 100 mcg Levaxin og 20-30 mcg Liothyronin7 dag. Varierer dosen Liothyronin etter aktivitetsnivå.
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
26-01-08, 15:16 #3
Hei!
Opprinnelig skrevet av Hansen
Hvilepuls på 55-60 hvis den blir tatt når en helt i ro, er da ikke for lavt.....
-
26-01-08, 20:37 #4
Hvilepuls er hvilepuls og skal en finne eksakt hvilepuls så skal den taes i senga om morgenen før en står opp.
50-80 er fortsatt normal hvilepuls om en er trent eller utrent.
Og så vidt jeg vet så har jeg aldri vært overdosert før nå etter jul, og aner ikke hva hvilepulsen min er nå så det er ikke nevnt i det foraet her.
Jeg vet bare at jeg hadde en "hvilepuls" (sittende hos legen) på 60, og antar da at riktig hvilepuls om morgenen vil være noe lavere. Og jeg er verken var eller er noen elite utøver innen idrett.
-
26-01-08, 22:34 #5
Ikke for å kverrulere, men der står det som jeg sier. Hvilepuls skal taes om morgenen, for å være idrettsutøver i eliteklassen så ligger hvilepulsen på 30-40 slag pr minutt.
For oss andre dødelige som havner i kategorien normalt god form til mindre god form så er normal puls 50-65+(direkte sitert).
Det er vel ikke feil å si at normal hvilepuls da er 50-80 slag i minuttet!
Grunnen til at jeg reagerer på dette er at jeg synes det er litt for lettvint å komme med uttalelser om både det ene og andre uten å vite mer om personen det dreier seg om, greit nok at det finnes en del dårlige leger i dette landet, men før folk begynner å stille diagnose på seg selv utifra å finne svar på nettet så bør det være en mye bedre sjanse til å finne ut av ting ved å bytte lege, dersom en føler en har en lege som ikke er kompetent nok. En bør huske på at alle leger er ikke kvakksalvere og den dagen en feiler noe skikkelig alvorlig så bør det ikke være nettet som skal ta ansvar for en. (og ja jeg vet at ubehandlet lavt stoffskifte er alvorlig nok hvis det ikke blir medisinert)
Når jeg fikk daignosen lavt stoffskifte så leste jeg så øyet ble stort og vått her inne, og var jeg ikke i dårlig form fra før av så ble jeg det ihvertfall. Nå etter drøye to år på Levaxin, som jeg synes har funka fint dårlig selv om det har blitt testa ut med doser både opp og ned, så har jeg funnet ut en viktig ting og det er at det er JEG som merker best hva som er best for meg. Det har tatt meg drøye to år å finne ut at ett kosthold med lite karbohydrater og jevnlig trening er det som gjør at kroppen min fungerer "optimalt". Og ja det er ett psykisk mas/slit det å trene, men gudbedre så mye en har igjen for det på sikt.
Og dette ble mitt siste innlegg her fordi jeg orker ikke bruke energi på ting jeg vet er fånyttes og nyttesløst. Jeg håper bare at folk for egen del ikke sluker ting her inne rått og tror at folk som sitter her har bedre almenkunskap og erfaring enn enn en god lege, da tror jeg ting kan bli veldig feil. Mange ganger må en ta seg sammen og sparke seg selv bak for at ting skal bli bedre på sikt!
Ha det godt og lykke til alle sammen!
-
28-01-08, 10:45 #6
Hadde ikke helt tenkt til å kaste meg ut i flammehavet, men synes kanskje jeg har noe som er interessant å komme med.
Opprinnelig skrevet av Trinelise
Når jeg var 16 ble jeg neseoperert på Rikshospitalet. Etter operasjonen lå jeg på ICU eller hva det heter og skulle komme meg etter narkosen. Jeg våknet opp av 6 sykepleiere som prøvde å ta livet av pulsmaskinen (som pep og pep og pep) som var koblet til meg.
Den viste den lave puls på 42 slag i minuttet. Og de lurte på om jeg var toppatlet (hehehe, I wish).
Jeg var da ikke diagnosert med hypo, men fikk hele tiden påminnelser om at jeg kanskje hadde struma. Men alle slags prøver ble tatt, og legen sa jeg ikke hadde noen problemer.
Jeg har hatt lav puls i stort sett hele livet... lavere puls om morgenen, og høyere ved "vanlig aktivitet". Jeg tror ikke at jeg har puls på 42 lenger :-) Men jeg vet at med behandling av hypoen, så har pulsen økt litt igjen.
Min far har hatt det samme opplegget med puls. Veldig lav gjennom hele livet. Nå har ikke han hypo diagnose, men har en del hjerte problemer etc...
Men for å komme tilbake til flammehavet: puls og temperatur er alltids litt lavere om morgenen, før man begynner å hoppe rundt...
Og tar man puls hos legen, så er det alltid hvilepuls.
Dere har vel da begge rett? Eller?
Synes det er litt trist at enkelte melder pass så fort det er litt diskusjon på gang...
Lignende tråder
-
Hvilepuls og hypothyreosens påvirkning på denne
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 20Siste melding: 06-01-10, 14:55 -
Hvilepuls og hypothyreosens påvirkning på denne
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-01-08, 19:56 -
Lav hvilepuls
Av pingu i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 10-11-07, 17:36

Svar med sitat

Bokmerker