Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Erfaringer med Thyroid (NDT) i kombi med syntetisk T4?

Hej - jeg har ikke været på forummet længe, da jeg har været meget syg det sidste år og haft meget lidt overskud. Jeg skriver nu for at høre, om der er nogle herinde, der har erfaring med at kombinere naturligt stofskiftehormon og syntetisk T4?

Jeg har prøvet både Erfa og Armour, men jeg kan ikke komme højt nok op i dosis, uden jeg får overdoseringssymptomer - og min T4 bliver ved med at ligge helt lavt i normalområdet - samtidig med, at min T3 ligger i den øverste 3. del. Jeg overvejer at forsøge med en smule syntetisk T4 sammen med Armour - men kan ikke huske, hvor meget man bør gå ned i Armour - når man tager T4 samtidig - og jeg vil også rigtig gerne høre, om der er andre, der har prøvet det?

Jeg har desværre ikke overskud til at søge ordentligt på nettet - eller herinde på siden, så links eller forslag til, hvor jeg kan kigge, er også meget velkomne.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    59
    Meldinger
    262

Standard Sv: Erfaringer med Thyroid (NDT) i kombi med syntetisk T4?

Hei, jeg vet ikke om det er lurt med syntetisk T4 i tillegg. Nå vet jeg lite om deg. Men, noen stikkord du kan tenke gjennom er binyretretthet, vitamin- og mineralstatus (D3, B12, jern etc) og ikke minst kosthold. Har du forsøkt et lavkarbo paleo kosthold f.eks? Har du sjekket om du har matvareintoleranser, ubalanse i tarmflora? Hva med andre hormoner, har du kartlagt hvordan balansen er? Lykke til videre

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Hej - jeg har ikke været på forummet længe, da jeg har været meget syg det sidste år og haft meget lidt overskud. Jeg skriver nu for at høre, om der er nogle herinde, der har erfaring med at kombinere naturligt stofskiftehormon og syntetisk T4?
    Hei Sharon

Det er ikke lurt å tilføre syntetisk medisin. Den syntetiske medisinen vil sannsynligvis gjøre deg sykere. Den vil ødelegge for de naturlige hormonene du tar. Dette står bedre forklart her på forumet, men jeg har ikke oversikt over hvor du finner det nå. Etter min mening er dette en blindvei for deg.

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Jeg har prøvet både Erfa og Armour, men jeg kan ikke komme højt nok op i dosis, uden jeg får overdoseringssymptomer - og min T4 bliver ved med at ligge helt lavt i normalområdet - samtidig med, at min T3 ligger i den øverste 3. del. Jeg overvejer at forsøge med en smule syntetisk T4 sammen med Armour - men kan ikke huske, hvor meget man bør gå ned i Armour - når man tager T4 samtidig - og jeg vil også rigtig gerne høre, om der er andre, der har prøvet det?
    Når det gjelder overdoseringssymptomer har du fått et godt svar av Karatekid. Dette er kroppens forsvar. Du kommer ikke opp i høyere stoffskifte enn binyrene klarer å henge med på. Dette er i tråd med det avdøde Dr. Lowe sa.

Jeg håper du sjekker de tingene Karatekid oppgir i stedet for å tenke på syntetisk medisin.

Alt godt til deg

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg bruker p.t erfa med et lite tilskudd av levaxin for å ha litt fT4. Jeg kan ikke si at jeg merker noen virkning - verken positiv eller negativ - av komboen kontra ren Erfa. Komboen pynter nok litt på tallene i blodprøvene. Og jeg vet tross alt at jeg hadde noe nytte av levaxin i sin tid. Jeg har heller ikke fått tilbake væskeansamlingen jeg hadde på levaxin alene med dette tilskuddet. Hadde jeg hatt det så hadde den vært borte. Men enn så lenge holder jeg på den. Har slitt såpass mye så lenge, at jeg ikke skal rugge båten nå som jeg har et nivå og en kombo som virker bra.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Mange tak for jeres svar alle 3!

Jeg har styr på jern, B12 og øvrige vitaminer og mineraler. Jeg var i 2 år i behandling hos Hertoghe i Belgien, hvor jeg fik andre hormoner uden bedring. Dem er jeg nu stoppet med. Jeg spiser low carb - og holder mig fra mange forskellige madvarer pga. intolerancer og utæt tarm.

Jeg har nu fået konstateret 'Chronic Lyme' (borreliose) og andre infektioner - samt et helt skævt immunforsvar, hvilket nok er årsagen til, at jeg har udviklet Hashimoto. Så jeg er i øjeblikket i behandling for infektionerne mm. Men jeg ville bare gerne optimere mit stofskifte, så kroppen har de bedste muligheder for at komme sig - og det var derfor, jeg tænkte på at prøve at få T4 op... men jeg er også meget i tvivl om, om det er en god idé....

Lignende tråder

1. Sammenligning: syntetisk T4 og Thyroid USP
    Av Anisa i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandre
    Svar: 3
    Siste melding: 21-09-15, 22:35
  2. Sammenligning: syntetisk T4 og Thyroid USP
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Svar: 3
    Siste melding: 21-09-15, 22:35
  3. Sammenligning: syntetisk T4 og Thyroid USP
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 14-04-13, 12:35
  4. Thyroid og syntetisk er ikke det samme!
    Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 17-06-12, 19:41
  5. Svar: 1
    Siste melding: 30-06-07, 01:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •