Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
28-06-13, 13:27 #1
Sv: Birte Nygaard om "Naturligt Thyroideahormon"
2012 ETA Guidelines: The Use of L-T4 + L-T3 in the Treatment of Hypothyroidism
Wiersinga, W.M.; Duntas, L.; Fadeyev, V.; Nygaard, B.; Vanderpump, M.P.J. Eur Thyroid J 2012;1:55-71 http://www.karger.com/Article/FullText/339444
It is suggested to start combination therapy in an L-T4/L-T3 dose ratio between 13:1 and 20:1 by weight (L-T4 once daily, and the daily L-T3 dose in two doses).Currently available combined preparations all have an L-T4/L-T3 dose ratio of less than 13:1, and are not recommended.Daily production rate of triiodothyronine (T3) for a body surface area of 1.79 m2 is about 29 µg (16 µg/day/m2): 20% (∼6 µg, or 3.3 µg/day/m2) is secreted by the thyroid gland, and 80% (∼23 µg, or 12.7 µg/day/m2) is generated in extrathyroidal tissues by 5′-deiodination of T4the half-life of T3 is short (about 1 day), and treatment with L-T3 would require several doses per day with wide variation in serum T3 levels along the 24-hour period.They(ETA Guidelines) recommend much lower L-T3 doses in combination therapy than previously used, thereby enhancing safety.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-06-13, 13:51 #2
Det eneste som dessverre blir mer og mer tydelig er at ikke engang de som "skal" vite kan noe særlig om verken sykdommen eller medisineringen. Og når man kobler det sammen med en DIREKTE UVILJE til å se på evidensmateriale/PASIENTER og fremhever studier som ikke tar hensyn til at folk er forskjellige som den hellige ku... så får man en (meget) pasientfiendtlig behandling.
Koble dette med fastleger med begrenset tid til å sette seg inn i en enkelt sykdom ... og de fleste fastlegers uvilje til å eksperimentere (jeg håper det er fordi de fleste er redde for å feile i "do no harm"...) så blir vi sittende med en halvhjertet behandling som i beste fall letter på noen symptomer (og på blodprøvene), men som lar mange kliniske sykdomstrekk være igjen - igjen hos de fleste. Huff, jeg blir deppa... Egentlig burde vi gifte oss rikt alle sammen og sette opp et saftig stipendiat for leger som vil hertoghe-utdanne seg.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
28-06-13, 17:59 #3
Til mer jeg leser og hører fra "ekspertene" til mindre tillit har jeg til dem.
Jeg synest det er så enormt rart at leger nekter og ta til etterretning at i tiden før syntetisk T4 ble oppfunnet, så levde folk greitt med grisehormoner. Det virker for meg som at litt for mange leger ikke aner hvor komplekst stoffskiftet er og heller ikke at symptomer bør være det viktigste og gi lindring for; ikke at tallene på en lapp fra labratoriumet er "perfekte".
-
29-06-13, 08:35 #4
Det virker som om de har store problemer med å forstå at graden av omdanning av T3 varierer sånn fra person til person. Det nytter ikke å gjøre alle like, vi er ikke like. Hadde jeg kun fått den mengden T3 som beskrives i denne ETA Guidelines
, ville jeg blitt deprimert og fått angst. Så ville jeg fluksens og struksens fått diagnosen depressiv....(jeg har vært der før, så jeg vet hva som ville skjedd).Currently available combined preparations all have an L-T4/L-T3 dose ratio of less than 13:1, and are not recommended.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
29-06-13, 09:09 #5
Det er også dét, der er galt med alle de forsøg de laver med kombineret T3/T4 ... hvis alle deltagerne i forsøget får den samme (lave) dosis, så er det klart, at der ikke er flere der responderer positivt på behandlingen. Derfor kan de roligt konkludere at det er bedst at fortsætte med T4-only behandling. Jeg mangler at se ordentlig dokumentation for, HVORFOR man har valgt en ratio mellem 13:1 og 20:1 ... Det har hverken gris eller menneske. Eller har jeg overset noget?
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
-
29-06-13, 10:14 #6
Det gør jeg også.
Så snart jeg tænker på det, bliver jeg sort deprimeret. Bare at kunne overskue millioner af lidelser, denne medicinske politik påfører levende mennesker OG deres familier, kan få mine dage til at være sorte og tunge.
Hvornår er det, at "folk" indser at den moderne medicin er fundamentalistisk, og skiller sig på dette punkt ikke fra hverken fundamentalistiske religioner eller andre fænomener som racisme eller fascisme. Det er nøjagtig samme sociale-, u-etiske og u-moralske mekanismer, der styrer ortodokse religioner, racisme, fascisme og... Evidence Based Medicine.
Disse Evidence Based Medicine's fundamentalister, er lige så hårde og fordømmende over for ulydige patienter, som de er over for ulydige læger. Det handler virkelig om en langt mere omfattende sag, end blot patientbehandling. Og det nytter/betyder intet, siger/skriver: i-n-t-e-t - hvordan vi har det, behandlet efter denne "orden".
Det er meget populært et mod-argument i diskussioner om skjulte agendaer, uanset politik eller andet, at så snart der bliver slynget ud et mod-argumentet: "konspirations-teori" (
) - forstummer yderligere dialog/information. Hvem gider have betegnelsen "konspirations-teoretiker" hæftet på sig? Men helt ærligt, venner. Alt som ikke lægges 100% frem for alle at få indsigt i, er i bund og grund, en "konspiration". Det kan ikke nytte modargumentere med, at det selvfølgelig er nødvendigt, ikke at vise alle kort frem for alle og til enhver tid, fordi det kan skade gennemførelse af en sag. Jamen, så er det konspiration under alle omstændigheder, uanset hvor legitimt eller velbegrundet det er. At spille med skjulte kort, er altid en konspiration.
Når den Evidence Based Medicine ikke gavner patienter, må den gavne nogen andre... Er det en konspirations-teori-dannende at spørge - hvem den så gavner? Medicinalbranchen er den eneste branche, hvor eget formål/eksistensberettigelse (helbredelse af sygdomme) er en katastrofe, fordi den ville føre til reduktion af behovet for både læger, lægemidler OG alle de satelit-industrier som forsyner helse-sektorer med materialer, metoder og support-personale. Der er mange mennesker, mange aktionærer, mange fonde og andet kapital, der lever af (andres) sygdom i vores verden. Dette er en kamp om overlevelse for nogen, på bekostning af nogen andre, og det ligger i sagens natur, at "sejren" er givet på forhånd idet jo mere svækket modparten (os) bliver af Evidence Based medicine, jo lettere bliver det for dennes udøvere at overleve, og overvinde os.
Jeg tror selv på, at det eneste vi kan gøre for at "svare igen", er ikke en medicinsk-politisk kamp i medier eller via foreninger, men spredning af information om det, der reelt har hjulpet mange syge tilbage til livet.
Hvis bare alle, der har haft gavn af at gå egne veje og opnåede en bedring på trods af de hindringer, der er blevet dem lagt i vejen af "systemet" - skrev om det på nettet. Blogs, fora som dette, artikler på egne sites osv.
Desværre. De fleste som er kommet sig, de får lige pludselig travlt med at leve levet igen, og selv om man på det individuelle plan ikke kan bebrejde/fortænke dem for at gøre det - på det overordnede plan: giver de ikke tilbage af det samme, som har reddet deres liv, og som var givet dem af andre. Når det kommer til stykket, ophører velviljen for denne "sag", så snart det meste af eget liv er tilbage.
Folk glemmer, at uanset deres personlige bedring, kommer der andre efter dem, endda egne børn, der bliver dømt til nøjagtig samme u-behandling og nøjagtig samme skæbne, som deres forældre har undsluppet, uden at forsøge at sikre at det samme ikke sker for de komne generationer i deres respektive slægte.
I mine øjne er enhver der skriver på nettet og deler erfaringer - langt større helt end alverdens "bevægelser" som stagnerer fordi "bevægelsernes" medlemmer glemmer at give tilbage igen af det, som egentligt har reddet deres egne liv.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-07-13, 07:09 #7
Birte Nygaard:
Er det ikke da merkelig at det bedrives forskning på vev og organer fra gris til menneske i andre deler av medisinen? http://tidsskriftet.no/legacy/199928/art13.html”Naturligt thyroidea hormon” er udtræk fra grise og er naturligt for grise og ikke for mennesker.
http://folk.uio.no/terjekr/Genetikk/...materialet.htmTidligere framstilte vi insulin fra en kjertel hos svin
http://tidsskriftet.no/article/1923610/Mener jeg leste ett sted at en lege sa at grisens proteiner var ikke like våre, derfor skulle thyroid ikke brukes. Tenker legen på det når mat inntas? Hvordan er det med sau, kylling og storfe? Eller proteiner i vegetabilsk opphav? Det beste er kanskje å innta kannibalsk føde for å få rett proteinkke bare kulturelt, men også medisinsk, har vi et dobbelt forhold til grisen. Svinekjøtt kan overføre flere alvorlige infeksjonssykdommer til mennesket. Cysticerkose er for eksempel en av verdens vanligste årsaker til ervervet epilepsi, og den pågående svineinfluensaepidemien viser at selv mennesker som ikke spiser svinekjøtt, kan få sykdommer fra gris. Samtidig har medisinsk bruk av gris stadig funnet nye områder, fra insulinproduksjon til organer for transplantasjon, fra øvelsesdyr for krigskirurgi til modeller for alt fra alkoholisme til stamcelleforskning

Det er så tydelig at de slipper opp for argumenter, og opp kommer de rareste ting. De fremstår som mer katolske enn paven. Og jeg er litt usikker på hva de forsøker å beskytte, de påstår at de prøver å hjelpe pasientene? Men når pasientene, den ene etter den andre, unisont sier at de blir bedre på thyroid, da er det kanskje kun en somatoform lidelse vi alle har
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
18-07-13, 08:33 #8
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-08-13, 07:22 #9
"Peter Medawar, Nobel prize-winner for his contributions to transplantation observed that...the real 'science' in medicine is the thorough understanding of the nature of a medical problem that comes from talking at length to the patient, and performing a physical examination to elicit the relevant signs of disease. From this old fashioned...style of medicine it is usually possible to infer precisely what is wrong in 90 percent of cases.
By contrast, the technological gizmos and arcane tests that pass for the 'science' of medicine can frequently be quite misleading. The logic of Medawar's argument leads to the playful paradox that the more tests that doctors can do, the less 'scientific' (in the sense of generating reliable knowledge) medicine becomes."
Source: The Rise and Fall of Modern Medicine by James Le Fanu
Kanske detta resonemang bidrar till att förklara varför sköldkörteln aldrig uppnått mer status i traditionella medicinen. Medicinen har alltid gått i ryck och börjar hävda en idé som evangeliet och senare förkasta det som osant. Vilka idéer tas upp av systemet är ofta resultatet av en ren slump. Idag kan vi lika gärna vara född med syntetiskt T4 i åren som läkarna hävdar att det är den enda vägen till frälsning. Kan de inte höra hur löjligt detta låter?Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
14-08-13, 15:40 #10
"Et nyligt studie har sammenlignet behandling med levothyroxin med præparat, som indeholder ekstrakt af svinethyreoidea. Behandling med svinethyreoidea-ekstrakt gav ikke signifikante ændringer i livskvalitet, men medførte et lille vægttab, og 48,6 % foretrak denne behandling frem for levothyroxin-behandling. Der foreligger ikke studier, der sammenligner behandling med thyreoideaektrakt med kombination af levothyroxin og liothyronin tabletter."
Birte Nygaard http://irf.dk/download/6rtf2013.pdf• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Overlæge Birte Nygaard fra Herlev Hospital
Av Anisa i forumet AdvarslerSvar: 26Siste melding: 08-06-16, 17:46 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29

Svar med sitat

Bokmerker