Viser søkeresultater 1 til 10 av 15

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Standard Jodmangel, håper at ting blir bedre nå

Da har vi etter laaaang tid fått vite at min datter har lavt stoffskifte pga jod-mangel...
    Hun målte dette i døgnurin.
    Hun bruker litemelkeprodukter pga intoleranse og spiser helt hvetefritt pga allergi.

Nå skal hun begynne med jod. Anbefalt å kjøpe Kelpasan. Noen som bruker dette? Eller anbefaler et annet produkt? Og hun skal spise fisk, fiskeprodukter og skalldyr ofte(re)
    Regner med at stoffskifte og formen vil bli bedre etterhvert nå da :-)
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Smile Sv: Jodmangel, håper at ting blir bedre nå

Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post
    Nå skal hun begynne med jod. Anbefalt å kjøpe Kelpasan. Noen som bruker dette? Eller anbefaler et annet produkt? Og hun skal spise fisk, fiskeprodukter og skalldyr ofte(re)
    Regner med at stoffskifte og formen vil bli bedre etterhvert nå da :-)
    Hej. Det blir svårt för din dotter att hålla koll på hur mycket jod hon får i tillskott varje dag. Kelp är utmärkt som ett kosttillskott för att stödja normala nivåer av jod, men vid behandling av jodbrist Kelp är inte så lämpligt. På framsidan av forumet, till vänster, finns en jod-box placerat mellan "Stoffskifte kunnskap" och "Helsefremmende tidsskrifter". Där hittar du länkar till online-butiker i Storbritannien, där lätt att använda jod kan köpas online. Och tänk på att detta kan ta upp till två år innan kroppen har klart att korrigera alla effekterna av jodbrist.

Lycka till med din dotter.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Jodmangel, håper at ting blir bedre nå

Hej Tussemaja
    Det var godt at læse ...
    Jeg købte selv noget lugol solution i går. Sad og søgte på forskellige sider om jod og læste et sted, at Kelp kan give for brat en stigning. Jeg købte lugol hos http://www.bobbyshealthyshop.co.uk/legal.php som anbefaler, at man indtager det gennem huden. Må prøves ;)

Lykke til med projektet

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Takk for svar
    Skal sjekke disse linkene :-)
    Trist å tenke på at hun har vært syk lenge og ikke dette er blitt testet før :/
    Takk igjen
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg tror jod er et glemt kapittel i norsk helse.

Denne siden er veldig fin http://www.iodine-resource.com/ leste i går at til og med binyreliknende symptomer kan handle om lavt jod
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Hei
    Jeg har ei venninne som over en lengre periode har brukt jod, og som har blitt mye bedre. Spurte henne hva merket heter og hvor hun har kjøpt det. Det er jod hun har smurt på huden. Her er svaret:

Det heter Lugols oppløsning. Tror man får kjøpt det fra de fleste apotek, men det må bestilles. Obs! Enkelte steder er det vanvittig dyrt (men drøyt, forsåvidt). Tror jeg betalte et par hundre kroner for 90 ml på Apotek 1, og 400 for 30 ml på Boots. Men husker ikke nøyaktig. Uansett greit å høre med dem om prisen først.

Lykke til!
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Lignende tråder

1. Hvor lang tid før jeg blir bedre etter radiojodbehandling?
    Av chr83 i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 14
    Siste melding: 08-05-14, 12:13
  2. Lavt stoffskifte. Den rette dosen. Men jeg blir ikke bedre!
    Av Ninamor 74 i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 29
    Siste melding: 27-04-10, 16:51
  3. Blir lydømfintligheten bedre?
    Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 7
    Siste melding: 19-08-07, 18:57
  4. Blir ikke bedre etter operasjon...
    Av sofus i forumet Operasjonssalen
    Svar: 12
    Siste melding: 14-02-07, 14:05
  5. Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
    Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 04-01-07, 13:23

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn