Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    45
    Meldinger
    142

Standard Trenger desperat til råd

Hei!
    Jeg er ny her på forumet, og takker først og fremst for kjempegod informasjon og støtte her inne. Jeg har fått beskjed av endokrinologen, at jeg har gått med lavt stoffskifte lenge, men aner ikke hvilken type jeg har. Jeg venter på blodprøvesvar på de siste blodprøvene jeg tok sist torsdag. Jeg går på 50 microgram levaxin, og har gått på det siden mai-12.

Problemet mitt er, at behandlingen ikke virker. Jeg har fått en voldsom depresjon ala selvmord. Jeg har trykk i hodet, og bak øynene, og mistet litt syn på venstre øye samtidig. Jeg har gått fra å ikke klare å sove til å måtte legge meg midt på dagen. Og når jeg legger meg må jeg voldsomt tisse hvert 5 minutt, det er som om nyrene aldeles virker så altfor godt når jeg ligger utslått, ønsker meg kateter. Jeg er virkelig ikke i form, jeg sliter med å forstå hva folk sier og å snakke selv, og jeg er utenfor meg selv føles det som. Jeg har trykk i halsen og vondt i brystet. Og jeg binder utrolig mye vann, jeg er full av ødemer. (siste 11 år, da det plutselig oppstod.) Jeg er svimmel, og det er grusomt ekkelt.
    Jeg kan ikke huske sist jeg var ute av huset, jeg mener ikke å klage, jeg orker virkelig ikke å gå tur eller butikk. Jeg klarer ikke lenger å kjøre bil.

Jeg har alltid vært dårlig, og aldri på jobb eller skole. Men jeg er dårlig på en annen måte nå, og det skremmer vettet av meg.

Kvinne, 32 år.

Jeg skal til Arendal Helsesenter 14 mars.
    Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
    Punda dagbok

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Trenger desperat til råd

Dosen du går på og har gått på i halvtannet år, er latterlig lav. Er stoffskiftet ute og kjører vil en slik lav dose faktisk kunne gjøre deg verre.
    Jeg mistenker at den lave dosen også har gjort deg lav på d-vitaminer, B12 og ferritin, noe som gjør at du føler deg elendig. Be legen sjekke det.
    Når det gjelder tissing, syn, svimmelhet, etc., så kan dette også være symptomer på for høyt blodsukker, altså diabetes. Jeg ville fått sjekket det.

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    45
    Meldinger
    142

Takk for svar BenteR <3

Jeg tar jerntilskudd og D-vitaminer, sink, selen, E-vitaminer, magnesium, b-vitaminer og sanasol og kalsium og C-vitaminer. Jeg er testet for diabetes, det har jeg heldigvis ikke. Jeg skal purre på blodprøvesvarene og legge de ut straks jeg får dem. Ja, det er merkelig at jeg blir så mye verre, jeg har ikke blitt blodprøvetestet siden juli. Da hadde jeg tatt 2 blodprøver, og min TSH var stabil. Ferdig med det. Snakker om å føle seg ubetydelig, særlig siden jeg fikk antidepressiver mot økende depresjon i september. Vel, jeg kommer aldri til å ta antidepressiva anyways.
    Slik kan man ikke ha det, dette er en overlevelse, og langt ifra å leve.
    Punda dagbok

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Vurder T3, Liothyronin eller thyroid. I tillegg må du komme deg opp i dose. Det BenteR sier er helt korrekt, for lav dose kan gjøre deg ennå sykere enn du var i utgangspunktet. Om legen ikke bruker hodet er spørsmålet om ikke du skal gjøre det
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    45
    Meldinger
    142

Takk for svar Vigdis

Ja, har økt til 75 mikrogram levaxin om kvelden. Er det 25 mikrogram per uke eller per dag? Man skal visst ikke øke for fort? Ellers så skal jeg til Arendal 14 mars, han setter meg nok på Armour og hydrocortison håper jeg Bare 1 mnd igjen.
    Punda dagbok

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Smile Sv: Trenger desperat til råd

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Jeg trenger virkelig desperat råd jeg også er i samme båt som ts..

Jeg ble dårlig for et år siden! Mine sympomer er vanskligheter for å puste. Hjertekramper..
    Hei Gjest fra Spania.

Vi flytter dine innlegg (tråden) til sin egen adresse.

Følger du denne linken https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=17239 vil den lede deg til dine innlegg.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Leter desperat etter svar!
    Av Lysglimt i forumet Blodprøver
    Svar: 17
    Siste melding: 14-06-12, 11:15
  2. Behandling i Trondheim. Hjelp, jeg er desperat!!!
    Av missmulatto i forumet Hos legen
    Svar: 28
    Siste melding: 30-03-11, 14:33
  3. Jeg er ved at være desperat.
    Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 08-08-10, 10:49
  4. Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
    Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 26
    Siste melding: 14-03-10, 12:28
  5. Uten diagnose - begynner å bli desperat.
    Av Evita i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 5
    Siste melding: 31-10-08, 14:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn