Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Hashimoto og kreft
Hybrid View
-
09-06-12, 20:25 #1
Hashimoto og kreft
Hei. Jeg lurer på om Hashimoto kan være eller utvikle seg til skjoldbruskkjertelkreft?
Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
09-06-12, 23:09 #2
Sv: Hashimoto og kreft
Hashimoto er ikke kreft, men antistoffer som bryter ned skjoldbrusjkkjertelen.
Kreft er ikke en normal følge til Hashimoto.
-
09-06-12, 23:37 #3
Sv: Hashimoto og kreft
Da man havde udført obduktioner på afdøde Hashimoto's patienter (døde af alderdom eller af andre sygdomme) fandt man forekomsten af celleforandringer i patienternes skjoldbruskkirtler, herunder kræftceller. Det var en ganske bestemt kræfttype man har fundet i disse afdøde. Det var den papillifere kræfttype, der kun "spreder" sig indenfor selve skjoldbruskkirtlen ved at danne flere selvstændige knuder. Denne kræfttype spreder sig altså ikke ude i kroppen, så hvis du er bange for kræft, Ingvild - er der ingen grund til bekymring, mener jeg. Det betyder at man kan udvikle kræft i skjoldbruskkirtlen når man har Hashimoto's, men så bliver det ikke pga. af Hashimoto's.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lycopene, mat og kreft
Av Vigdis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 16-10-10, 13:32 -
Det var kreft...
Av tiks i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 23Siste melding: 16-08-10, 20:48 -
Operert for kreft
Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 10-08-10, 19:56 -
Kreft
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 11Siste melding: 02-05-06, 23:28

Svar med sitat
Bokmerker