Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
Hybrid View
-
24-03-12, 18:16 #1
Fra lavt til høyt! Trenger kunnskapsråd!
Håper på noen gode råd. Anne ma, Nora, Finn vet jeg har snakket om dette tidligere. Kan dere hjelpe`
Jeg fikk etter fødselen av mitt 1 barn for 3, 5 år siden alvorlig lavt stoffskifte. Men den varianten hvor en spesiell type TRAS( Graves sykdom) blokkerer og ikke stimulerer. Etter en tid forsvant TRAS antistoffene. På grunn av at jeg også hadde TPO antistoffer fikk jeg så diagnosen Hashiomotos. I 3 år har jeg gått på Erfa Tyroid 120 mg. Etter fødselen av mitt 2 barn for 4 mnd siden har mitt stoffskifte blitt forhøyet. Jeg har nå både anti tpo og TRAS, som både stimulerer og blokkerer. Altså 3 varianter av antistoffer. Jeg har det ikke godt nå, og det rare er at jeg har symtomer på både høyt og lavt. Endokrinologen snakker om at jeg skal begynne med en medisin som blokkerer antistoffene som gjør stoffskifte for høyt, og samtidig fortsette å ta Erfa thyroid. Jeg forstår ikke dette. Hodet henger ikke med. Setter stor pris på hjelp fra dere som har kunnskap om dette. Endokrinolog sier det er komplisert, men håper noen kan dele sine kunnskaper rundt dette med meg.
På forhånd tusen takk!
Vilje
Lignende tråder
-
Fra høyt til lavt
Av Pebles i forumet Lavt stoffskifteSvar: 32Siste melding: 11-11-11, 09:16 -
Fra lavt til høyt
Av Gekko i forumet Graves sykdomSvar: 12Siste melding: 15-07-11, 14:40 -
Fra lavt til høyt
Av Gekko i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 12Siste melding: 15-07-11, 14:40 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat
Bokmerker