Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
19-03-12, 19:26 #1
Overdose av Levaxin for å gå ned i vekt
Jeg har hørt noen si at de har tatt "overdoser" av Levaxin og gått ned masse. Noen som har erfaring og/eller tips om fremgangs måte evt hvor mye mer man kan/bør ta av medisinen?
Jeg var for tynn når jeg begynte på Levaxin, men etter å begynt på med. har jeg bare gått opp opp og OPP. I mai blir det 8 år siden jeg begynte på med og fortsatt ikke stabil. Etter en graviditet med 22 kilo, som fortsatt sitter er jeg dritt lei.
-
19-03-12, 19:28 #2
Sv: Noen som har prøvd å slanke seg på Levaxin?
Vel, og bruke medisin som slankemedisin er etter mitt vett direkte uansvarlig. Og tro meg, overdosesymptomer er IKKE noe gøy!
Anbefaler at du heller ser på lavkarbo. Med lavkarbo er det faktisk noen som i tillegg til lavere vekt og sunnere kropp, minsker behovet for medisiner.
-
19-03-12, 19:47 #3
-
19-03-12, 21:52 #4
Er stoffskiftet ditt bra regulert nå?
Om stoffskiftet ikke er bra nok regulert, er det ikke unormalt med vektoppgang. Ser også at du skriver i en annen tråd at du har høy insulin, altså insulinresistens. Dette fører også til vektoppgang, og såvidt jeg har lært av alle de med insulinresistens inne på www.lavkarbo.no, så er lavkarbo den beste behandlinga av insulinresistensen. Men om lavkarbo er en livsstil du ikke ønsker, så vet jeg helt ærlig ikke hva som kan hjelpe.
Siden jeg sliter med overdosesymptomer veldig fort, og vet hvor slitende og direkte vondt det er, var jeg kanskje noe krass i første svaret mitt, men jeg må tilstå at jeg aldri har hørt om noen som velger og bevisst gå med overdose i seg.
Stoffskiftet er noe herk om det ikke er akkurat passe medisinert.
-
19-03-12, 22:28 #5
! Her på forummet kan ingen forvente at få vejledning i at overdosere Levaxin (eller andre lægemidler) for at opnå vægttab. Skulle nogen driste sig til det alligevel, bliver vi nødt til at slette indlæggene og tage vedkommendes konto på forummet til revurdering.
Beklager LillePus.
Forstår godt din desperation, men uden en total ændring af holdning til problemet - vil f.eks. lavkarbo ikke hjælpe nogen. Lavkarbo er ikke en "kur", men en livsstil. Permanent. Nogle skal vente på effekt i nogle år, mens andre går ned i vægt næsten med det samme.
Så længe du har hypoglykæmi ("nå er sukkersuget verre enn noen gang"), vil du ikke være i stand til at opnå et vægttab, uanset metoden eller livsstil, eller (for den sags skyld) medicinoverdose, hvis du alligevel skulle fristes til at gå i gang med at overdosere Levaxin på egen hånd.
Anbefaler at læse i forummet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs og ellers finde gode kilder til viden om hypoglykæmi, som f.eks. omtalt her: "Lavt blodsukker (Hypoglykæmi) - en overset civilisationssygdom"Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
19-03-12, 23:17 #6
Sv: Overdose av Levaxin for å gå ned i vekt
LillePus, jeg læste lidt i din tråd og så , der stod lidt om hormonforstyrrelser. Måske er det den vej rundt, du finder noget nyt at gå efter? Her er et link, der har at gøre med PCO - polycystisk ovariesyndrom - som egentlig har med flere andre ting at gøre og altså bl.a. insulinresistens http://www.pcoinfo.dk/Ny-med-PCOS/Hv...ulinresistens/
Bare en tanke. Håber, du finder det, du har brug for. Og så vil jeg lige nævne, at jeg en gang tabte mig knap 20 kilo, fordi dosen blev sat op. Men det var ikke overdosering - bare en tilpas øgning. Sådan en kan man jo godt ha brug for. Min blev fundet ved en sammenligning af stofskiftetal og kolesteroltal; højt kolesterol indikerer, at der kan være plads til mere medicin. Så det er en overvejelse værd. Men ellers er jeg helt enig i, at man ikke skal prøve på at bruge stofskiftemedicin som slankemiddel - der følger en masse andet med, som man ikke er tjent med.
Nielsigne
-
18-06-12, 11:48 #7
Sv: Noen med erfaring ved bruk av T3?
Hvor har du hørt det negative om T3 fra? Det kan vel umulig være fra andre pasienter? T3 er jo det aktive hormonet i thyreoideahormonene, T4 i Levaxin er et prohormon som må omdannes til T3 for å kunne gjøre noen nytte i kroppen.
T3 får du som thyroid, en kombinasjon med T4/T4 laget fra frysetørkede grisekjertler, eller ren, syntetisk T3 i Liothyronin. Jeg har gode erfaringer med begge to.
Det som mange leger ikke er klar over, og som kan være grunnen til at de ofte sier at mange ikke orker å bruke T3 (da er det vanligvis Liothyronin de snakker om) er at du må starte sakte på en lav dose og trappe opp. For eksempel er det gunstig å starte med 2.5 mcg syntetisk T3 x 4 daglig. Syntetisk T3 har kort levetid, derfor trenger de fleste flere doser spredt utover dagen, noen klarer seg med en eller to doser, men det er nok ikke det vanlige.
T3 i thyroid derimot, er bundet i thyrogloblulin og har en lang levetid, se for eksempel denne linken her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14770
Jeg har tre års erfaring med T3, begge typer, og skjønner ikke helt hva du snakker om. Noen av oss klarer ikke å omdanne nok av T4 til T3. For meg har T3 snudd livet mitt på hodet, jeg har fått livet tilbake som gave. Og jeg skulle ønske at kunnskapen om T3 var større hos leger, både når det gjelder å trappe langsomt opp og være mer rundhåndet med å gi det til pasienter
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-06-12, 11:57 #8
Sv: Noen med erfaring ved bruk av T3?
Det negativet er vel at det har kort levetid og at man må ta flere doser per dag, og at det ikke fungerer i lengden. Har lest at mange synes det fungerte bra i begynnelsen men etter en stund hadde de ikke noen virkning av T3.
Jeg kan ikke selv noe om dette, og det er heller ikke lett å finn info om det på nett.
Er ikke så lett å vite hva man skal gjøre når legene ikke vil skrive det ut eller ikke kan noe om dette.
Lignende tråder
-
Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)
Av tcelinet i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?Svar: 17Siste melding: 16-07-11, 18:25 -
Hva kan føre til overdose og hva kan ikke.
Av voggis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 5Siste melding: 08-05-11, 21:19 -
Går en ned i vekt ved oppstart med Levaxin?
Av Sunshine i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 05-04-11, 12:08 -
Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 44Siste melding: 28-03-09, 19:38 -
Armour-oppstart og varm kropp, overdose eller underdose?
Av baremei i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 17-09-06, 20:57

Svar med sitat

Bokmerker