Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Noen som kan anbefale privatpraktiserende lege

Noen som kan anbefale noen privatpraktiserende endokrinologer..? Gjerne i grei kjøreavstand fra indre østlandet..

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Anbefalte privatpraktiserende endokrinologer..?

Finns det, da..?
    Trodde de alle er tilknyttet sykehus.
    Du kan jo kontakte Oftebro - men jeg er ganske sikker på at han ikke er endokrinolog,
    selvom han visstnok tidligere har vært ansatt på Endokrinologisk avd på Aker.

Jeg var hos Oftebro for noen år tilbake -.-
    hvis jeg skulle reist til noen privatpraktiserende idag ville jeg forsøkt Dag Schiøtt hos Heggeli Helehetsmedisin
    eller Balders kvinnelige lege, ref:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jan Erik, noen her inne sier at en av de kvinnelige legene på Balder er elev av Hertoghe,
    akkurat som D S på Heggeli er det. Sjekk det ut
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: Anbefalte privatpraktiserende endokrinologer..?

Kankje det ikke finnes privatpraktiserende endokrinologer - men markedet er da i hvertfall i aller høyeste grad om noen ville prøvd seg..!

Takk for råd!

Skal til legen igjen på fredag. Da foreligger forhåpentligvis de siste blodprøveresultatene.. Nå har jeg tatt prøve av snart alt utenom stoffskiftet (kun tatt TSH og FT4 og de er nok en gang "normale", om enn i bunnen av normalområdet..), så kanskje vi nærmer oss en mulighet for at TRAS og hypofysefunksj. blir sjekket ut og.. Men hvis ikke må jeg prøve å få hjelp andre steder. Oftebro, D.S. hos Heggeli Helehetsmedisin og Balders kvinnelige lege er notert..

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Helhetsmedisin?

Om du går inn på Balderklinikken, er det en kvinnelig lege som har vært elev hos Hertoghe, tror det står "hormoner" under navnet hennes. Vær alltid klar over at hos mange av helhetslegene blir mye foreslått, av terapier, undersøkelser, prøver. Sannsynligvis får du ingenting på blå resept. Du kan ikke trekke av på skatten for store sykdomsutgifter.

Min erfaring er når legen foreslår nye ting, les om det, vurder det, før du takker ja. Ikke alt virker.Har du uendelig masse penger, er det ikke noe problem. De færreste av oss har det. Derfor kan det være lurt å lese selv og tenke litt over hva du vil ha av behandlingen. Og kanskje velge det viktigste av behandlingen.

Takstameteret går, ikke bare inne hos legen, men også på de behandlingene eller prøvene du blir foreslått. Det kan også være smart å lese litt, om du ikke er totalt brain-fog, for å sette deg inn i hva du tror kan være grunnen til at du har det slik du har det nå, slik at du er litt forberedt. For eksempel: tror du at du har fått parasitter på en utenlandstur, tidligere Epstein-barr, kyssesyke, tror du at du kan ha lave kortisolverdier, andre hormoner, tror du at du er underdosert på thyreoideahormoner, tror du at du trenger T3, tror du at Levaxin ikke virker, tror du at du har en eller annen form for irritabel tarm, lurer du på om du har for lave verdier på vitaminer eller mineraler osv.

For eksempel foreslår min lege tarmskylling. Jeg er skeptiker, og det finnes ingen vitenskapelig undersøkelser som viser at det har noen som helst effekt. Mange av hans pasienter bruker tarmskylling. Det kan bli dyrt. Selv tror jeg at min IBS (irritabel tarm) skyldes SIBO (tynntarm, ikke tykktarm). I tynntarmen kan man ikke skylle, den er forseglet!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Hvilken helhetsmedisiner anbefaler du?

Må prøve å legge en plan B etter å ha fått "døra i trynet" hos det offentlige helsevesenet..
    Jeg har symptomer på lavt stoffskifte og/eller binyretretthet, lav FT4, MEN normal TSH. Har utelukket vitamin/mineralmangel og veldig mye annet.
    Kan noen anbefale en flink helhetsmedisiner? Har vurdert Schiøtt(Heggeli), Oftebro og A.K. Ljøgodt(Balder).. Noen som vet noe om ventetid og priser hos disse?

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: Noen som kan anbefale privatpraktiserende lege

Og er det noen som vet om privat helseforsikring gjennom jobben kan brukes til å dekke konsultasjon på private klinikker som en second opinion til det offentlige..?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Hvilken helhetsmedisiner anbefaler du?

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Må prøve å legge en plan B etter å ha fått "døra i trynet" hos det offentlige helsevesenet..
    Jeg har symptomer på lavt stoffskifte og/eller binyretretthet, lav FT4, MEN normal TSH. Har utelukket vitamin/mineralmangel og veldig mye annet.
    Kan noen anbefale en flink helhetsmedisiner? Har vurdert Schiøtt(Heggeli), Oftebro og A.K. Ljøgodt(Balder).. Noen som vet noe om ventetid og priser hos disse?
    Hei Mumimamma

Jeg har lest og hørt av andre om dr. Rolf Luneng, lege i allmennmedisin, men også helhetsmedisiner som er veldig opptatt av både stoffskiftet og binyreproblematikken, samt vitaminer og mineraler. Han tar også hårmineralanalyse.

Få stoffskiftet i balanse (vedlegg i Allers uke 11/2012) hvor dr. Rolf Luneng uttaler:

Dersom tyroksinbehandlingen ikke hjelper noe særlig på dine plager eller du får bivirkninger av medisinen, kan dette skyldes en svikt i binyrene dine samtidig. En mulig binyrebarksvikt må derfor utredes og behandles snarest, og før man går videre i behandlingen av stoffskiftet. Dette er viktig, men blir ofte oversett av leger.

Allmennlege Rolf Luneng har bakgrunn fra naturmedisin som blant annet soneterapeut og kostholdsrådgiver. Da lærte han mye om betydningen av vitaminer og mineraler. Han er opptatt av å finne årsaken til plager i stedet for bare å behandle symptomene.

Jeg har ikke undersøkt hva det koster, men du kan ta en telefon og snakke med sekretæren og eventuelt avtale time på nummer 22 02 80 60. Adressen er Nydalsveien 36 A, 0484 OSLO, med lett adkomst fra T-banen Linje 6 retning Bekkestua. Gå av på Nydalen.

Jeg planlegger å bestille time for meg selv (og døtrene mine hvis de blir med) når jeg likevel skal til Oslo i løpet av sommeren.

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 15-03-16, 07:44
  2. Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
    Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 06-11-10, 12:20
  3. Anbefale en bog, som endnu ikke er skrevet
    Av Anisa i forumet Biblioteket
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-09, 14:09
  4. Gode bøker å anbefale?
    Av trude.lutt i forumet Biblioteket
    Svar: 2
    Siste melding: 23-06-08, 17:37
  5. Kan noen anbefale en Endokrinolog?