Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Forhøjet carbamid i urin
Hybrid View
-
09-02-12, 08:42 #1
Forhøjet carbamid i urin
Hej
Hvad mon det betyder, hvis man har forhøjet p-carbamid i sin urin? Det har jeg ... og har lige læst, det kan have at gøre med nedbrydning af protein.
Hmmm ... hvilket protein ... Jeg lever sammen med en vegetar-wannabe og orker ikke lave flere slags mad. Kommer ellers fra en "kød-familie" og har spist en hel del kød af firbenede i min tid, især oksekød (omend suppleret pænt med fisk) men nu spiser jeg så for det meste kylling eller fisk.
Jeg tænker på, om det har noget med mit indtag af thyroid at gøre - om det kan være for voldsom en dosis, jeg tager, så noget af mig selv bliver nedbrudt ... Men det er vist fri fantasi. Eller?
Nielsigne
-
09-02-12, 09:02 #2
Sv: Forhøjet carbamid i urin
Forhøjede værdier kan skyldes nedsat nyrefunktion og nedsat produktion af urin. Forhøjede værdier ses også ved højt proteinindtag, øget nedbrydning af proteiner i tarmen (f.eks. ved blødninger eller tarmslyng) eller ved øget nedbrydende del af stofskiftet, forbundet med frigørelse af energi (katabolisme) f.eks. ved feber, ved langvarig ubevægelighed efter traumer og operationer. Kilde.
Beroliget?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-02-12, 11:08 #3
Sv: Forhøjet carbamid i urin
Tak Anisa

Men æh ... jeg synes egentlig ikke, det lyder så godt
Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan jeg passer ind i noget af det der.
Nielsigne
Lignende tråder
-
forhøjet tsh og normal t3 og t4
Av hanbenda i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 7Siste melding: 27-05-11, 18:51 -
Forhøjet DHEA
Av Anisa i forumet DHEASvar: 0Siste melding: 05-06-10, 13:59 -
Uklar urin
Av Moxa i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 10Siste melding: 31-05-10, 03:08 -
Forhøjet kalcium
Av gitteh i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 12Siste melding: 23-11-07, 20:17 -
Blod i urin
Av Mann-61 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 11-10-07, 20:09

Svar med sitat
Bokmerker