Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
26-01-12, 09:54 #1
Hjelp - Får ikke tak i Erfa i Spania!
Hei!
Lenge siden jeg har vært her nå. Det er jo litt sånn at jeg ikke er så aktiv her når jeg har det bra. Livet på Erfa er jo herlig og jeg er over hodet ikke plaget med noen symptomer på lavt stoffskifte lengre. Men nå er jeg tom for Erfa
Kjenner det siger på trøttheten, vekten øker og jeg fryser. Det er håpløst å få tak i Erfa ser det ut som. Nå er det tilbake på det vanlige syntestiske greiene- det får man tilogmed uten resept her
Resept på Erfa er ikke noe problem å få, men de som jobber på apotekene nekter å bestille det til meg. Tidligere har jeg bestilt fra apotek i Belgia men de nekter også å sende nå.
Er det noen som har noen gode råd? Jeg ser noen har bestilt direkte fra Erfa men går det ann? Armour er jo også kommet på markedet igjen. Hva er egentlig best av de to?
-
26-01-12, 10:05 #2
Sv: Hjelp - Får ikke tak i Erfa i Spania!
Har de ansatte på apotekerne virkelig lov at sige nej til at ekspedere en recept fra en læge?! Jeg ville tro, det var ulovligt!!
Det internationale apotek i Hamborg http://www.pharmacy-international.de/ er det, jeg bruger. Der er aldrig noget vrøvl /tull med dem!
Men hvis du er løbet tør nu, er det slemt, Pusen, for der går nogle uger før apoteket kan skaffe Erfa.
Måske nogen her kan bedre tricks?
Armour kender jeg ikke men foretrækker nok under alle omstændigheder Erfa, fordi hjælpestofferne er så enkle.
Dette lyder jo faktisk meget foruroligende. Har du fået nogen begrundelse, Pusen?
Der skulle nødigt blive færre apoteker i Europa som kan og vil hjælpe med thyroid!!!
Nielsigne
-
26-01-12, 10:17 #3
Tusen takk for svar Nielsigne!
Bare sender du dem en epost og bestiller?
Jeg vet det kan ta noen uker
Jeg har såvidt begynt overgangen til eutirox, håper overgangen går greit, så skifter jeg tilbake når jeg får tak i Erfa. Det blir nok en slitsom vår er jeg redd. Men nå har jeg lært. Jeg skal alltid ha 3 mnd forbruk i hus til enhver tid!
-
26-01-12, 10:34 #4
Jeg skriver til dem først og aftaler at sende recept til dem. Så ved jeg, der er en til at ta imod ... og så sender jeg recepten. Jeg skanner den ind på computeren og sender den først som vedhæftet fil, derefter som almindelig papirpost. Eller dvs., nu har jeg så fået flergangsrecept, og apotekeren føler vist, vi kender hinanden godt nu, så jeg skal ikke sende papir mere. Men generelt skal man gøre det på den måde.
-
26-01-12, 10:12 #5
Har du ikke fået nogen begrundelse for, hvorfor "nægter" de? Det er underligt...
Hvad med at se i dette indlæg https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post123253 og denne https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post123287 - med adresser på andre europæiske apoteker, hvor Sharon og Nielsigne får deres Erfa tilsendt fra (på recept).
Eller er det "galt" når det skal sendes til Spanien? Nu krisen kradser rigtigt slemt dernede?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-01-12, 10:33 #6
Tusen takk for linkene Anisa. Jeg har litt problemer med å finne frem i forumet, det er så lenge siden jeg var her sist.
De sier bare at det går ikke ann for dem å bestille inn Erfa uten å gå mer i detalj enn det. Og så blir de sur når jeg prøver å si dem i mot...
De jeg bestilte fra i Belgia sa det var nye regler og at de ikke kunne sende medisiner i posten. Håper det ikke er noe nytt av året som berører hele EU for da er det vel ikke håp....
Nå har jeg sendt mail til det apoteket i Hamburg og jeg venter spent på svar!
-
26-01-12, 10:44 #7
-
26-01-12, 14:27 #8
Jeg har fått svar om at de desverre ikke har den i sin katalog! Det var da rart når du får kjøpe derifra.
Jeg har sendt mail til dr. Knafo. Venter på svar....
-
27-01-12, 12:26 #9
Jeg har fått positivt svar fra Hamburg
Jeg er så lykkelig! Tusen takk for utmerket hjelp. Hva skulle jeg ha gjort uten dere!
Lignende tråder
-
Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
Av Vilje i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 32Siste melding: 05-05-11, 08:29 -
Får ikke Erfa på Apoteket
Av Anne Ma i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 26Siste melding: 15-04-10, 20:13 -
De har ikke Erfa Thyroid på Vitus lenger
Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 11Siste melding: 11-12-09, 18:27 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
Armour i Spania
Av Pusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 11-06-09, 17:17

Svar med sitat

Bokmerker