Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
27-09-06, 18:43 #1
Hei
For noen år siden (før jeg fikk min diagnose) leste jeg på nettet noe som en lege beskrev om lavt stoffskifte. Mennesker med lavt stoffskifte er veldig var for andre mennskers sinnstemning. Og jo yngre man er når man får lavt stoffskifte jo mer var ble man. Dette var veldig viktig for å hjelpe til med å diagnostisere lavt stoffskifte. Var man slik så var det viktig å fortelle legen om dette.
Dere kan tro jeg lo da. Jeg tenkte da " jaja du kan jo tro at jeg kommer til å fortelle min lege om det. Har virkelig ikke tenkt å bli buret inne heller"
-
27-09-06, 19:00 #2
Det var akkurat dette jeg lurte på Sussi, om det virkelig er vanlig. Veldig interessant!
Jeg har forsøkt å forklare andre (som ikke har stoffskifteproblem) om min overfølsomhet, men ingen forstår hva jeg mener. Jeg tror ikke det er noe vanlig fenomen akkurat. Og her er det jo flere som forstår hva det dreier seg om....
Og om det er en sammenheng, så er det kanskje vanskelig å si hva som kom først? Høna eller egget...?
Nei, legene har vel ikke noen forståelse for dette. Men jeg har nettopp begynt å gå til psykolog, og hun forstår faktisk hva jeg snakker om.
-
27-09-06, 19:09 #3
Hva mener dere her? At man merker andres sinnssteming, altså blir den bevisst, eller at man direkte påvirkes?
(spør fordi jeg synes det er interessant..)
-
27-09-06, 19:38 #4
Jeg kan bare svare for min egen del. Jeg føler ofte andres sinnstemning. Eller jeg synes det er bedre å si energi, for jeg kan ikke alltid merke hva slags sinnstemninger det er snakk om.
Og det man føler er det jo lett å bli påvirket av...
Egentlig vanskelig å forklare
-
12-06-07, 17:03 #5
I artikkelen står det at et av symtomene våres er ENERGIMANGEL. Hvilken av de andre symptomene kan vi så si sorterer under ENERGIMANGEL? Joda det må bli treghet (hvem har full fart når de er slitne)?, tretthet( hvem er ikke trett når man ikke har energi)?, Lett for å fryse(hvem fryser ikke når man er trøtt)?, konsentrasjon (hvem klarer å konsentrere seg når de er trøtte)? Hukommelsessvikt, (hvem kan huske når de ikke klarer å konsentrere seg)? behov for ro (hvem har ikke behov for ro når de er slitne)?, redusert stressmestring ( hvem klarer stress når de er slitne)?, glemsomhet (hvem glemmer ikke når de ikke klarer å konsentrere seg(sliten) )?, nedsatt kjønnsdrift (hvem klarer å ha sex når de er slitne)?, depresjon ( hvem blir ikke lei av å gå rundt å være sliten hele tiden) ?., humørsvingninger (hvem går rundt og tåler alt når de er slitne/trette)?
Man trenger ikke å være hjernekirurg for å forstå dette. Alt dette vil vel hos de fleste forsvinne om man bare hadde energi.
Mener også at man bruker ordet depresjon litt for ofte. Det går faktisk ant å lure på vitsen med livet når man IKKE LEVER ET LIV MEN BARE EKSITERER selv om man ikke er deprimert.
LOGISK eller?
Vet ikke legene dette? Klarer de ikke å resonere? Man kan bli skremt av mindre.
Måtte bare få ut mine tanker om dette.
puh
Lignende tråder
-
"Thyroid-akne" og andre hudsygdomme ved lavt stoffskifte
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 5Siste melding: 04-02-14, 19:53 -
"Ikke så veldig lavt stoffskifte"
Av mariemor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 18-06-10, 22:57 -
Kan man bli veldig mye tørst av å ha lavt stoffskifte?
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-06-09, 20:30 -
"Ikke så veldig lavt stoffskifte"
Av mariemor i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 25-03-09, 22:23

Svar med sitat

Bokmerker