Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Hybrid View
-
30-10-11, 15:25 #1
Parestesier/kiling i huden
Jeg har siden jeg fikk Hypothyreose i 2009, hatt kilinger i huden, kjennes ut som om noen tar på huden, kuldefølelse evt. har det både i bena, rundt hoftene, på hodet. Må innrømme at dette gjør meg skitredd!
Har vært til utredning for MS, uten at de fant noe galt. Tok MR og nevrologisk undersøkelse.
Jeg lurer på om noen her med Hypothyreose har det på samme måten? Og isåfall hva har dere gjort med det? Noen tips til hva det kan være og hva jeg skal gjøre? Blir snart gal!Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
30-10-11, 15:31 #2
Sv: Parestesier/kiling i huden
Har du søkt på nettet og sett etter om det kan ha en sammenheng med lave verdier på f eks mineraler eller vitaminer av noe slag?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
30-10-11, 16:18 #3
-
30-10-11, 23:34 #4
Det kan være, du mangler et eller andet - mineral /vitamin. Måske finder du noget, du kan bruge i denne tråd:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12463
Nielsigne
-
31-10-11, 07:32 #5
Grunnen til at jeg spurte
er at mange sliter med dårlig opptak fra tarm ved stoffskiftelidelser. Dermed blir det en ond sirkel. Dersom dette skyldes en mangel, kan dette kanskje rettes opp eller bli bedre ved høyere inntak av det som ligger lavt i referanseområdet. Jeg ville bedt om en skikkelig blodprøvestatus på mineraler og vitaminer hos legen neste gang. Kanskje en prøve kan avdekke noe? Det kan være forsøket verd.Har du søkt på nettet og sett etter om det kan ha en sammenheng med lave verdier på f eks mineraler eller vitaminer av noe slag?
Du kan jo eventuelt forsøke å google "symptom+parestesier" eller andre ordkombinasjoner for å se hva som dukker opp. Noen ganger kan slike søk gi napp, det er jo litt fisketur over det hele...
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
31-10-11, 22:33 #6
Hej igen
ja, jeg er kommet i tanker om, at jeg i nogle år - inden jeg fik medicin til stofskiftet - af og til havde nogle punkter på armene, hvor min hud var mærkelig overfølsom ... samtidig med, at jeg mærkede det som om, den havde svært ved at mærke noget. Meget svært at beskrive. Det holdt næsten op, da jeg fik stofskiftemedicin, men jeg har ind imellem fået det igen. Det har været sammenfaldende med de tidspunkter, hvor jeg har måttet sætte dosen op.
Den Store Danske Encyklopædi skriver:
"Betændelsesforandringer eller stofskifteforstyrrelser i en nerve, fx ved nervebetændelse, ledsages ofte af paræstesier. " Se http://www.denstoredanske.dk/index.p...par%C3%A6stesi
Allermest sandsynligt, at dine symptomer skyldes, du får for lidt eller forkert medicin, eller at noget med optagelsen kunne være bedre, tænker jeg altså. Prøv at tage din medicin om aftenen og sammen med c-vitamin, lyder et råd herinde. "Pleier alltid å ta Levaxin sammen med mat, jern og drikke kaffe etterpå", skrev du - så hvis du gør noget anderledes med dét, forsvinder de her sære symptomer måske hurtigt.
Nielsigne
-
31-10-11, 23:34 #7
Jeg har slitt med det i tre år. Jeg pleier å si det føles som det er maur rett under skinnet mitt....
Har nevnt det flere ganger, men det blir av legene jeg har pratet med sett på som en del av hupothyrosen.
-
01-11-11, 08:57 #8
Hej
Jeg svarer dig her https://www.stofskifteforum.dk/showt...022#post121022
-
30-10-11, 15:34 #9
-
31-10-11, 19:58 #10
Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
Lignende tråder
-
Myxødem huden
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 18Siste melding: 16-08-13, 14:27 -
Parestesier
Av Vilje i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-11-12, 13:44 -
Større pigmentforandringer i huden?
Av Atina i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 4Siste melding: 01-08-12, 20:56 -
Huden, håret og hormoner
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 7Siste melding: 17-06-11, 11:21 -
Huden, håret og hormoner
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 20-12-09, 01:57

Bokmerker