Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard spytt kortisol nye prøver...hjelp?

har tatt prøver av binyrene to ganger nå første gang så var morgenkortisol på3.5(ref-3,5-27) og kvelden var 3,1(ref-under 5) min acth var på 4(ref 2-12)
    fikk tatt ny prøve der det var visst såååå vanskelig å gi meg resultatene men fikk greie på at acth min ligger på 12,4 og morgenprøve på 7. tok egentlig fire prøver på spytt kortisol kl 7,9,22 og 24 så vet jo ikke hvilken av morgenprøvene det var dhea ligger på 5,8(ref 1,7-15) og antistoffer mot binyrene fikk jeg heller ikke tilgang på. på acth prøven min står det er stor M bak hva betyr det? vær så snill synes dette er rart men legen sier alt er ok å det nekter jeg å tro basert på symptomer og store forskjeller i prøvene
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: spytt kortisol nye prøver...hjelp?

Hei. Kortisolen om morgenen virker altfor lav. Ikke godta at de holder tilbake prøvesvar. Si at du skal ha utskrift av alle prøvene dine. Det har du krav på.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

har gjort det men de ville jeg skulle ta å bestille time for å snakke med legen, trenger prøvene til onsdag da jeg skal til heggeli så han har litt peiling på hvor vi skal begynne hen, de sa de kunne miste autorisasjonen som legesekretær om jeg fikk prøvene..... men har lagt inn beskjed til fstlege og balder klinikken får håpe dem iallefall ringer , var bare såvidt jeg fikk lut ur av henne den siste morgenverdien, og en ting til min acth har jo firedoblet seg på tiden imellom prøvene,og morgenprøven kortisol samsvarer jo ikk i det hele tatt med den økningen
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Denne sekretæren er jo enten vrang eller dum. Miste autorisasjon? Det er jo dine blodprøver. Da får jo hun spørre legen om det er ok at hun skriver dem ut. Skjønner at hun vil du skal ha time og snakke med legen om resultatene, men ikke nekte deg utskrift av prøvene. Si at du vil ha dem før timen med fastlegen slik at du kan forberede deg. Lykke til

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

både helsesekretæren på balder klinikke og fastlegen sa det samme..... prøvde å si at jeg ville ha dem så jeg kunne forbrede meg men nei..... og nei hadde visst ikke krav på prøvesvar fra dem men legene.....jaja får ta en hel haug med prøver til da.... takk gud jeg skal til Dag på Heggeli men ifølge legen så var prøvene heeeelt fine acth har jo nesten bare firedobla seg, er vel ikke snakk om tretthet visst det fortsetter slik men svikt....rekker ikke komme å¨legetime hos fastlege før jeg skal til heggeli..... håper bare han ser logikken i å gi meg litt med. snart....

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Det skal visst ikke være enkelt nei... Men lykke til på Heggeli. Håper du får den hjelpen du trenger

Lignende tråder

1. Høy DHEA og lav kortisol spytt. Hva tyder dette på?
    Av Cossie77 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 09-09-11, 11:11
  2. spytt-kortisol
    Av tatanja i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 17-06-11, 00:15
  3. Test av kortisol i spytt kan oppdage binyretretthet
    Av Mod i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 11-06-11, 22:15
  4. Tolkning av Kortisol spytt prøver, binyretretthet?
    Av Cossie77 i forumet Blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 11-07-10, 19:22
  5. Fått målt kortisol i spytt
    Av Dahlia i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 24-11-09, 07:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn