Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    3

Standard Dine tal er fine...

Måske nogen vil være sød at hjælpe mig lidt?

Jeg fik konstatreret lavt stofskifte nov. 09.
    Havde lige skiftet læge og han opdagede det, så tak til ham.
    Dog. Jeg har ikke tillid til ham mere.

Da jeg fik konstateret det, var jeg lige herinde og vende, men kunne og kan stadigvæk ikke finde ud af alle de tal.
    Det er en stor jungle for mig og jeg synes heller ikke, at mine tal ligner nogen andres
    Oveni blev jeg temmelig skræmt af at læse herinde.
    Tænkte at 'det her dør jeg sg nok af', så jeg har 'bare' taget min pille og håbet på det bedste.

Nu døjer jeg med myoser, ondt i muskler, fryser/sveder indenfor sek/minutter og ryster hvis der går for lang tid ml. måltider.
    Jeg gik derfor til lægen og fortalte ham om det for en uge siden og da var det et år siden, jeg sidst havde fået foretaget en blodprøve.
    Jeg vidste jo ikke, at der skulle tages en prøve og havde taget en Euthyrox ca. 2 timer før (så er nivueaet vel højt...)?

Nogle dage efter sagde han, at mine tal er 'fine', måske jeg endda lå lidt for højt.
    Jeg fatter ingenting
    Han ved godt, at jeg har en psykisk lidelse.
    Skal lige sige, at jeg ikke er psykotisk og at jeg på ingen måde har overrendt ham, hverken med stofskiftet eller min psyke.
    Alligevel var hans konklusion, at jeg nok var stresset og angst og at jeg skulle læse inde på NetDoktor. dk i stedet for her på Jeres forum
    Jeg synes dog ikke, der sker ret meget inde på Netdoktor og har ved siden af læst mig til, at de sletter alle tråde, som omhandler TERM.

Det er rigtig, at jeg er stresset for tiden, men jeg føler, at han kun kikker på de her tal og at alt er okay, selvom jeg ikke har det sådan.
    Man burde vel kunne have både psykiske og fysiske symptomer?
    Jeg ventede meget længe med at bestille tid, for jeg havde nærmest opgivet på forhånd og der skete jo også det, som jeg havde frygtet - jeg har 'bare' gak i låget
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Standard Sv: Dine tal er fine...

Åh, søde Wilma

Jeg bliver bare så ked af at læse, hvad du skriver. Synes jeg har skrevet det her mange gange til andre indlæg efterhånden: men jeg kan nikke genkendende til alt det, du beskriver.

Jeg vil ikke skrive et langt indlæg om, hvad jeg har været igennem, siden jeg fik fjernet min skjoldbruskkirtel i 2009, (det kan du læse, hvis du søger på indæg fra Ceven) men jeg synes, du skal vide, at selv om du føler dig fortabt og ikke finder støtte hos lægen, så bliver du nødt til at holde ud. Du skal indstille dig på, at du skal til at kæmpe for dig selv! Så det er SÅ godt, at du har fundet Sonjas - her er der alt den hjælp og støtte du har brug for

Det er et helvede at gå til sin læge med de samme klager, og man for gud ved hvilken gang får hængt dem op på den psykiske knag!! Jeg har grædt, været vred og bange, forsøgt at sige til mig selv, at ja - lægen har nok ret - det er psykisk. Det der undrer mig er, at selv om jeg har det psykisk godt og er glad, så forsvinder trætheden og muskelsmerterne ikke; musklerne er stadig ømme og stive, jeg er stadig svimmel og har fokuseringsproblemer samt brain fog!
    Som du får jeg voldsomme rysteture flere gange om dagen - har fundet ud af, at det er blodsukkeret, der falder. Så langt er min læge med mig (der er beskrevet om det et sted herinde - jeg kan altså ikke lige huske hvor, men det har noget med stofskiftemedicinen og forholdet mellem alle de forskellige hormoner, der deltager deri). Min mand var overbevist om, at rysteturerne var fordi jeg ikke kunne slappe af og havde angst - ja, jeg endte med at blive mere og mere angst, fordi jeg faktisk oplevede, at jeg var lige ved at besvime og gjorde det en enkelt gang. Man er jo ikke vild med at dejse om, når man har ansvaret for 2 børn!!
    Så nu forlader jeg ikke huset uden marcipanbrød, frugtstænger og rugbrød Det gælder om at holde blodsukkeret konstant. Vi stofskiftesyge skal næsten spise som en diabetiker - i hvertfald hvad blodsukkeret og kulhydraterne angår. Der er mange gode sider herinde om kosthold.

Bliv hængende her - det er her der er mest at komme efter for stofskiftepatienter - på trods af, hvad lægerne siger!!

Stort kram fra Ceven

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    3

Hej Ceven.

Tusind tak for dit søde og forstående svar!

Jeg har læst lidt om dig og kan jo se, at du har været grueligt meget igennem.
    Jeg synes, at der er skræmmende, at der ikke bliver lyttet til os, for det er jo VORES kroppe og så henholder de sig til nogle tal og hvis de synes de er i orden, så er det psykisk.
    - Og så er det vel dejligt nemt netop med mig, som har en psykisk lidelse, at give den skylden for det hele.

Jeg har også tænkt på, om det kunne være blodsukkeret det var galt med pga. de rysteture som du også har.
    Nå, men jeg skal have taget en ny prøve om en måneds tid, fordi han mente, at jeg lå 'i overkanten' - ved ikke helt, hvad det betyder, men måske for stor dosis Euthyrox.

Mit T3 er kun blevet målt en gang og jeg troede, at det også var vigtigt...
    Jeg vil spørge ham næste gang, men min tillid til ham er jo desværre forsvundet og de fleste læger mener vist, at bare tallene ligger indefor normalværdierne, så er man velbehandlet.
    Jeg havde tænkt lidt på, at måske skifte læge, men hvis de alle har den indstilling, kan det jo være ligemeget.

Han sendte en mail til mig med labratorieresultaterne (som jeg ikke forstår) og skrev at 'tallene' var fine.
    Da jeg tog hen til ham igen, havde jeg en seddel i lommen, hvor jeg havde skrevet:
    dine tal er fine - du har bare gak i låget.
    Det var også det han så sagde, bare med lidt andre ord
    Jeg hev dog ikke seddelen frem. Tænkte at jeg jo skal samarbejde med ham, men jeg føler mig nu afvist og 'dum'...

Endnu en gang tak for dit svar.
    Wilma
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Hej igen Wilma
    Jeg synes, du skulle spørge nogle herinde angående dine stofskiftetal. Der er nogle, som er meget kompetente til at tolke og forklare de forskellige tal og deres indbyrdes forhold. Så hvis du starter en tråd under forumet for blodprøver, så får du sikkert rigtig god respons. Husk at skrive referenceområderne med - der er forskellige referencer fra land til land, og ja selv fra sygehus til sygehus.

Alle de læger og endokrinologer jeg har talt med starter med at kigge på mine blodprøver og siger: ja, dine stofskiftetal er jo fine, så det kan ikke være det, der driller dig. Mine prøver har svinget en del siden jeg blev opereret men er nu mere stabile. Dagsformen svinger til gengæld voldsomt, men det kan skyldes binyrerne. Jeg tror ikke, der er ret mange læger, der ser anderledes på stofskiftet end din og min gør. Og så er man jo lige vidt.
    Jeg synes, det er ret imponerende (sarkasme her ) at man tør give patienter lykkepiller og lign. ud fra, hvad patienter fortæller om symptomer, og at man op og nedjustere medicin uden at tage blodprøver, men når det kommer til stofskiftet, ja så ser man ikke på symptomer - kun på blodprøverne. Jeg har siddet grædende hos en endokrinolog og spurgt hende direkte: Hvad med mig? Hvad skal jeg gøre med disse symptomer? Tæller det ikke hvordan jeg har det??? Men der var ikke noget at komme efter.
    Jeg er at betragte af min egen læge som værende sygdomsangst (altså hypokonder), selv om min psykolog er af en helt anden mening! Sidst jeg var ved læge fik jeg at vide, at alle de andre stofskiftepatienter hun havde, ikke havde nogen problemer! Jeg er jo ikke dum - så jeg ved jo godt, hvad hun mener om mig og mine symptomer...!
    Men jeg vil sige, som min psykolog så klogt sagde; selv en hypokonder kan jo også blive syg - så man kan ikke hænge alt op på psyken (selv om TERM prøver ihærdigt at retfærdiggøre det )

I Norge får de ofte taget prøver af det frie t4 og t3 - det gør man ikke i DK. Man kan bede om det, og hvis man er heldig får man sin vilje. På endokrinologisk afdeling får man taget frit t4 og t3, så de gange jeg har været derinde er de automatisk blevet taget.

Jeg er af den overbevisning, at det bedste man kan gøre er at sætte sig rigtig godt ind i sin sygdom. Læse, læse og atter læse - på nettet, i bøger osv. Her på Sonjas er der et hav af viden omkring stofskiftet. Brug det flittigt

Kram fra Ceven

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Velkommen på forummet, Wilma. Ked af, at du har anledning til at finde os.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ceven Vis post
    Jeg vil ikke skrive et langt indlæg om, hvad jeg har været igennem, siden jeg fik fjernet min skjoldbruskkirtel i 2009, (det kan du læse, hvis du søger på indæg fra Ceven)
    Mange her har et link til deres "forhistorie" i deres signaturer, for netop at hjælpe med at finde ud af om hinandens grunde til at være her.

Sitat Opprinnelig skrevet av Wilma Vis post
    Han sendte en mail til mig med laboratorieresultaterne (som jeg ikke forstår) og skrev at 'tallene' var fine.
    Hvis du fjerner evt. personnummer (følsomme oplysninger) og videresender lægens e-mail til os her, kan vi hjælpe med at sætte tallene i tråden.
    Jeg synes, du skulle spørge nogle herinde angående dine stofskiftetal. Der er nogle, som er meget kompetente til at tolke og forklare de forskellige tal og deres indbyrdes forhold. Så hvis du starter en tråd under forumet for blodprøver, så får du sikkert rigtig god respons.
    Vi vil hellere anbefale, at man holder sig til samme tråd, medmindre man ønsker starte et helt nyt emne, udenfor ens eget case. Forummet er konstrueret til at sende automatiske beskeder om nye indlæg i eksisterende tråde, mens nypostede tråde kun opdages af dem, der tilfældigvis kommer forbi.
    Sidst jeg var ved læge fik jeg at vide, at alle de andre stofskiftepatienter hun havde, ikke havde nogen problemer!
    ... eller ikke turde betro sig til hende, velvidende om, at de lige så godt kunne tale til en dør?

Wilma? Hvad siger du til den tanke, at din stofskiftesygdom har udviklet sig snigende og så længe, at den sagtens kunne være den oprindelige årsag til din psykiatrisk diagnose? Har du vidst, at mangel på thyroideahormoner (uanset årsagen) medfører udvikling af alskens psykiske sygdomme, sekundære til lavt stofskifte? Du finder en hel del om emnet i forummet Stoffskifte og kognitive, psykiske og nevrologiske plager. Ved du, at af alle speciallæger, er det psykiatere der oftest opdager lavt stofskifte eller forløbere dertil?
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Vi vil hellere anbefale, at man holder sig til samme tråd, medmindre man ønsker starte et helt nyt emne, udenfor ens eget case. Forummet er konstrueret til at sende automatiske beskeder om nye indlæg i eksisterende tråde, mens nypostede tråde kun opdages af dem, der tilfældigvis kommer forbi.
    Ja, det giver bedre mening - tænkte ikke lige over det

Det er fantastisk, den hjælp og støtte der kommer herinde fra - til Sonjas (og til administrationen ) Jeg havde ikke klaret mig uden....

Stort kram

Lignende tråder

1. "Pas godt på dine barnedrømme"
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 15-10-11, 23:25
  2. Fine blodprøver?
    Av Mathilde i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 0
    Siste melding: 22-03-11, 15:03
  3. - Neivel, så får du bare gå med plagene dine, da!
    Av Sonja Midtlien i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 31-05-09, 08:45
  4. Svar: 1
    Siste melding: 30-06-07, 01:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •