Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

Standard Hva kan føre til overdose og hva kan ikke.

Jeg opplevde stadig dårligere form i slutten av forrige uke. Da alltid utover kvelden. Uten at jeg fant ut noen spesiell grunn til det. Sist lørdag glemte jeg å ta vitamin og mineral tablettene mine og formen holdt seg god utover kvelden. På søndag tok jeg disse tablettene igjen og formen gikk rett i bunn. Siden da har jeg ikke tatt noen av disse og formen har virkelig blitt bedre utover denne uka.
    Jeg mistenker kanskje at det er kombinasjons tabletten med 27mg jern og 100mg C-vitamin som er årsaken, men siden jeg kuttet ut alle på engang så kan jeg ikke vite sikkert.
    Hvilke av disse vitaminene/mineralene ellers kan gi utslag ved overdose:
    B-Vitamin (2mg)
    Vitamin D3 (1,000IU)
    Vitamin K2 (45 mikrogram)
    Selen (100 mikrogram)

Noe av dette jeg trygt kan fortsette å ta?

Jeg venter svar på noen blodprøver jeg tok nylig, som jeg håper jeg får i morgen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Hva kan føre til overdose og hva kan ikke.

Hei voggis
    Selen skal ikke overdoseres. 100 µg er ikke mye, men hvis du ligger over ref.området skal du jo ikke ha den mengden heller. Jeg pleier alltid å følge med på selenverdiene.l

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei voggis
    Selen skal ikke overdoseres. 100 µg er ikke mye, men hvis du ligger over ref.området skal du jo ikke ha den mengden heller. Jeg pleier alltid å følge med på selenverdiene.l
    Jeg har ikke tatt selen så lenge. Jeg vil tro sånn 14 dager og på sist blodprøve lå det på nedre halvdel av referansenivået. Vi får se, som sagt får jeg forhåpentligvis svar på blodprøver i morgen og da får jeg håpe at det er noe der som kan gi meg svar.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av voggis Vis post
    Jeg mistenker kanskje at det er kombinasjons tabletten med 27mg jern og 100mg C-vitamin som er årsaken, men siden jeg kuttet ut alle på engang så kan jeg ikke vite sikkert.
    Når på døgnet tar du jern i forhold til stoffskiftemedisiner? Disse skal taes med minst 6 timers mellomrom, hvis ikke vil jernet hindre opptak av stoffskiftemedisiner.

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    10

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Når på døgnet tar du jern i forhold til stoffskiftemedisiner? Disse skal taes med minst 6 timers mellomrom, hvis ikke vil jernet hindre opptak av stoffskiftemedisiner.
    6 timer?? Jeg trodde det var 4 timer?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Tar alltid vitamin og mineral tilskudd sent på ettermiddagen. Ihvertfall 10 timer etter at jeg har tatt stoffskifte medisiner.

Lignende tråder

1. Bedre føre var enn etter snar?
    Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 9
    Siste melding: 24-06-10, 19:03
  2. Armour-oppstart og varm kropp, overdose eller underdose?
    Av baremei i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 17-09-06, 20:57
  3. Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
    Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 05-04-05, 08:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn