Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
28-04-11, 09:52 #1
Levaxin + Liothyronin eller erfa?
Jeg har brukt levaxin alene i over 1 år nå, og tatt 125ug det siste halve året. Men føler ikke det funker optimalt, og itllegg har T4 sunket endel de siste 4mnd'ene.
Har sett at mange får bedre hjelp ved å ta liothyronin også. Så har lyst til å teste det. Men er det bedre å ta erfa tro? er det egentlig noe av det samme??
Erfa er jo naturlig har jeg skjønt, og inneholder derfor både T4 og T3 (samt T2 og T1?), mens levaxin og liothyronin er "rene " T4 og T3..
What to do?
Jeg har ikke målt T3 på over et år, og da var den innefor normalen. Husker ikke helt.. men kanskje 5 eller 6 et eller annet??
-
28-04-11, 16:47 #2
Sv: Levaxin + Liothyronin eller erfa?
I en ideell verden burde alle få velge og teste ut medisiner til du fikk en du var fornøyd med. Så lett er det jo ikke! Jeg ville forsøkt thyroid, om du får det av legen din. Hvis ikke ville jeg vurdert Liothyronin.
Kanskje det hjelper å øke dosen med Levaxin? Har du forsøkt det?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-04-11, 17:13 #3
Nei, har skjønt det ikke er like lett som det burde.. veldig synd, for det hadde jo vært det beste. Derfor tenkte jeg å be om det "beste" alternativet her, og ha det andre hvis legen ikke vil;)
Når dere sier thyroid... mener dere da naturlige hormoner (fra svin) som feks erfa og amour?
Har ikke forsøkt å øke dosen siden september. Skal evt gjøre det i mai/juni, men sliter så med hjertebank og stressfølelse. Klarer ikke slappe av. DErfor ville ikke legen øke noe enda.
-
28-04-11, 20:18 #4
-
28-04-11, 20:31 #5
flott! takk for svar. blir stadig klokere, og litt mer forvirret samtidig...
-
29-04-11, 18:27 #6
Hva koster thyroid egentlig? sånn if orhold til levaxin..er det mye større utgifter?
-
29-04-11, 19:32 #7
såpass ja...
Men om det skulle funke er det jo verdt det. Jeg tar nå 125mikrogram levaxin daglig. Det koster 72kr for en boks med 100tbl mener jeg å huske.
-
29-04-11, 19:51 #8
Men Levaksin går på egenandelskortet, og kommer man over grensen der, (tror det var 1880 kr dette året), så er det gratis etterpå.
Naturlig thyroid må man betale fullt ut selv, det går ikke på egenandelskortet, slik jeg har skjønt det?
Men dere som går på naturlig thyroid, får dere føre dette som ekstra store sykdomsutgifter i selvangivelsen?
-
30-04-11, 16:17 #9
Ett sted mellom 1600-5000 kr i året, avhengig av dose og merke er utgiftene på thyroid pr år. Ja, du kan trekke fra på selvangivelsen, husk legeerklæring! Om du skal få thyroid på blå resept, må en endokrinolog skrive at du trenger den. de fleste endoer i Norge ser ut til å være negative mot thyroid.
Jeg har fått et nytt liv med thyroid, og vil ikke gå tilbake til levaxin. Jeg mistenker at det var levaxinen som gjorde at jeg hadde ømme, stive, såre muskler, og en følelse i kroppen som minnet om angst. Jeg sluttet med levaxin i 2009, og forsøkte en kombinasjonsbehandling med thyroid og Levaxin i fjor sommer. I løpet av noen uker med Levaxin kom muskelubehag og denne angstliknende følelsen tilbake. Den forsvant etter noen uker etter at jeg sluttet med levaxin. Jeg kan ikke bevise at det var Levaxinen, men vil ikke tilbake på Levaxin, det var for ille!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
30-04-11, 20:02 #10
Når jeg leser denne tråden her og med bakgrunn hva jeg skrev tidligere i dag i tråden: Mine prøveresultater...så langt... , så er det lett å tenke tanken på at Levaxinen kan være grunnen til mine plager som har kommet snikende de siste par ukene og som har blitt veldig påtrengende de siste dagene.
Jeg får se hvordan det utvikler seg utover neste uke. Har gått på 75mg Levaxin og 10mg Lio i to måneder. Hadde form messig en topp for ca. tre uker siden, deretter har det gått sakte feil vei.
Kanskje jeg også skulle se om det skulle gå an å riste ut noe Erfa av legen?
Lignende tråder
-
Hvilken medisin, levaxin, liothyronin, erfa?
Av Kristina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 15-03-11, 15:58 -
Lav t4, Erfa eller Levaxin? + Candidabeh. Balder
Av Rosin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-10, 10:20 -
Cytomel eller Nycomeds Liothyronin?
Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 09-10-09, 18:23 -
Undersøkelser med Thyroid USP eller liothyronin ikke tillates av legemiddelindustrien
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 20-04-08, 11:06 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37

Svar med sitat

Bokmerker