Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    10

Smile Symptomer den første tiden med levaxin

Har nå tatt Levaxin i 5 uker. Og nå har jeg faktisk kunnet sove uten sokker!! (Har i mange år sovet med sokker fordi beina er kalde, også om sommeren ) men jeg lurer litt på om det er slik at noen symptomer kan være tydligere også i oppstarten med medisin? Av og til kjenner jeg tydelige hjertebank. Og jeg har prestert å glemme avtale, noe jeg sjelden gjør. Føler også at jeg ikke helt henger med av og til, men det har jo vært litt før og,da.
    Har sjekket hvilepulsen, som i starten var 55/ min. og er nå på 60/ min. Har skjønt at det er litt lavt når jeg er kvinne og utrent.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...

normal puls er rundt 70, men noen har bare lav puls.

Din opprinnelige ft4 var veldig lav, for midten er 17 (lett å regne ut, for differansen mellom 11 og 23 er 12, og så plusser man 6 på 11 og da blir midten 17)

Normalt trenger man ft4 i øvre halvdel av referanseområdet, og en tommelfingerregel er to tredeler opp, men det er individuelt hvor man skal ha ft4.

Jeg ville ikke byttet lege ennå, for de fleste andre leger ville nektet å la en prøve levaxin i det hele tatt.

Men hos deg er det håp om å få lov til å fortsette å "prøve"

i ditt tilfelle ville vel en graf på excel eller noe kunne gjøre inntrykk på legen, med midten av den øvre halvdelen av referanseområdet merket av som optimal, kanskje.

Legene sies å være dårlige på å lese blodprøvesvar og en grafisk fremstillign sies å kunne hjelpe.

Hos deg er jo ft4 veldig lav, og du hr de typiske symptomene, og høyt kolesterol.
    Mulig man skal legge inn kolsterolen i grafen også, for den vil jo gå ned etter at man tar levaxin.

Og pulsen også.

Nå trenger du flere blodprøver, og å test hva som skjer når du får ft4 opp i 19 eller noe, for 19 er to tredeler oppe i referanseområdet.

Jeg tipper at pulsen blir mer normal og kolesterolen også.

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    10

Standard Sv: Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...

Takk for svar og tips, nora! jeg er spent på veien videre,ja. Har tenkt å høre om jeg ikke får tatt en blodprøve til uka. Litt greit å ha noe å diskutere ut i fra til neste time.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 05-06-13, 20:19
  2. Legen sier jeg er OK
    Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 33
    Siste melding: 25-06-11, 07:16
  3. Legen min sier jeg er overdosert
    Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 58
    Siste melding: 17-03-10, 18:09
  4. Nå optimalt behandlet med Levaxin, men blir likevel litt for mye trøtt på dagen
    Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 27
    Siste melding: 09-05-08, 08:39

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn