Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Tråd: Hjelp...

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    7

Standard Hjelp...

Jeg er ny her inne og har funnet mye informasjon. Imidlertid har jeg ca 1000 spørsmål som ny med Graves.
    Jeg fikk kosntatert Graves i begynnelsen av desember med verdier TF 4 : 65 og TRAS 17, det andre vet jeg ikke. Jeg har ikke forstørret kjertel.
    Når jeg var hos legen i september hadde jeg normale verdier. Jeg har tidligere tatt jevnlig prøver på årlig helsesjekk og stoffskiftet mitt har alltid ligget mellom 15-18.
    Iallefall ble jeg sendt av min fastlege rett til sykehuset og går nå jevnlig til kontroller hos overlegen i endo. Skjønner at jeg har vært heldig her.
    Jeg ble satt på neo med 40 mg ( 8stk) pr dag. Og pranolol så jeg følte meg raskt bedre. Etter 2 uker var FT 4 halvert og jeg gikk ned til 3x3 tabl pr.dag. Etter 4 uker gikk FT 4 ned til 21 og det ble 2x2. Etter ytterligere 4 uker var FT 4 nede i 8 noe som selvfølgelig var altfor lavt. Jeg fikk derfor beskjed om å slutte med pillene 1 uke. Etter den uka hadde FT 4 gått opp til 17 og jeg fikk da beskjed om å ta neo 1x1. Sist jeg var hos legen for 10 dager siden var FT 4 nå 11,2 og jeg fikk beskjed om å ta 1 tabl. i håp om at stoffskifte nå stabilisere seg. Legen vil ha hyppige kontroller hver 4 uke for å få riktig dosering.
    Etter at jeg satt ned dosen er jeg blitt så mye verre. Jeg er SÅ sliten , har bommull i hodet, er utrolig tørst, urolig, sover dårlig,klarer ikke konsentrere meg, har tunge øyelokk og poser under øynene, hjertebank.Etter det jeg ha lest høres dette ut som symptomer på både høyt og lavt. Noen som har noen erfaringer?
    Jeg kan ikke ta Pranolol mot hjertebanken for da føler jeg meg bare ennå mer sliten
    Hva er sannsynligheten for at det går opp med en pille når det gikk ned med 6 på 2-3 uker med 2 piller ? henger ikke helt med her. Logisk sett går det vel ned med en pille også bare saktere ?

Legen sier at jeg får disse symptomene for verdiene har gått så opp og ned en stund nå slik at kroppen ikke klarer å henge med. Han sier at det vil ta ca 1uke til før det stabiliserer seg.
    Noen som har noen ide om hva som skjer i kroppen min ?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Smile Sv: Hjelp...

Hej Maria1. Dette indlæg er kopieret til den tråd du har postet i går. Du får ikke flere svar ved at poste enslydende flere steder på forummet. Det bedste er at holde sig til sin oprindelige tråd, da de som svarer får automatisk besked om dine poster. Du finder din tråd fra i går her -> https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12385 hvor Blondie allerede har svaret dig. Det har du måske overset. Denne tråd er stengt.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Lignende tråder

1. HJELP ... ny her og trenger hjelp
    Av sliten i forumet Presentasjoner
    Svar: 20
    Siste melding: 09-03-11, 16:30

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •