Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
26-08-05, 23:13 #1
SHpothyreose og problemer med synet
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
26-08-05, 23:24 #2
Et av symptomen på hypo er at man ser dårlig, at f. eks lesebrillene ikke holder lenger, at det er vanskelig å lese etc.
Noe kan vel forklares ved at muskelaktiviteten blir dårlegere ved hypo, og øynene bruker muskler til å fokusere (linsens form forandres av muskler)
En annen forklaring kan være at ved hypo så øker størrelsen på hypofysen og den kan trykke på synsnerven som er like ved.
Dessuten kan man ikke omdanne karoten til vitamin A ved hypo, og vitamin A trengs av øynene, de bruker det opp.
nora
-
27-08-05, 18:38 #3
Unnskyld hvis jeg spør dumt nå Nora - men får vi ikke nok A-vitamin i det hele tatt?? Hmm stadig nye overraskelser med denne sykdommen.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
27-08-05, 19:19 #4
Du mener oss med hypo?
Hvis vi er riktig medisinert burde vi kunne omdanne karoten.
Men et annet eksempel: A-vitaminlagrene i leveren holder rundt 4 måneder.
Når man begynner i en jogg som krever mye av øynene, som f. eks sekretær, så får man ofte kviser etter fire månader, og når man beg6ynner med tilskudd, f. eks. tran, så forsvinner de først når 4 månader er gått. for så lang tid tar det å fylle opp lagrene igjen .
(eksemplet og forklaringen er tatt frea Adelle Davis sine bøker)
Dessuten har de nå funnet ut at man må ta ihvertfall dobbel dose D-vitamin enn som er øvre grense fra myndighetenes side....
God grunn til å ta tranen sin alle måneder.
nora
-
27-08-05, 19:32 #5
Jeg merket ikke at jeg så dårlig før den første uken da jeg brukte Levaxin, da var det som om noen dro opp en rullegardin og jeg så klart igjen! Dessverre varte det bare en uke, før jeg merket at synsbildet ble uklart igjen.
Det er akkurat som om jeg ikke har nok energi til å se klart. Dette blir klart verre når jeg er mer sliten enn vanlig. Ofte føler jeg at jeg har problemer med å kjøre bil o.l, både fordi jeg føler at reaksjonsevnen er svekket og ikke minst fordi jeg føler at jeg ikke ser godt nok. Heldigvis ble ikke legen min overrasket da jeg fortalte om dette fenomenet, og han heller vel også til den forklaringen om at musklene ikke får nok energi.
Føler nok at andre kikker litt rart når jeg sier at jeg ser uklart, for det er jo ikke akkurat det mest kjente symptomet på hypothyreose.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
27-08-05, 20:23 #6
Dette har jeg ikke tenkt på. Vet bare at mens jeg var i jobb (foran pc hele dagen), så ble øynene såre og slørete. Jeg tok ofte pause og gjorde litt ansiktsgymnastikk. Også fordi jeg var så innmari stiv i maska. Dette er bedre nå. Sikkert også pga at jeg er sykmeldt, men jeg kan ikke sitte lenge foran pc`en hjemme heller - før øynene må ha pause. Men jeg antar at noe av dette også skyldes alder? Jeg fikk min først lesebriller for ca 6 år siden. Stemmer godt med når tid hypothyreosen antageligvis kom snikende for fullt.
Så du sverger til tran du da Nora? Hva med multivitamin+omega 3 og 6?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
27-08-05, 21:08 #7
Jeg fikk mine første lesebriller for noen måneder siden, og da fortalte optikeren at det var veldig vanlig at mennesker med lavt stoffskifte hadde synsproblemer. Hun vurderte meg i forhold til det, men fant ut at synet mitt var så "som forventet" i forhold til alder at hun mente jeg kunne kjøpe briller med en gang. Ellers ville hun ventet til jeg helt sikkert var medisinert riktig før hun tok en endelig synstest og ga meg briller.
-
28-08-05, 09:44 #8
Jeg vet ikke mere om tran eller de andre fettsyrene, bare at det er viktig at man tar ettellerannet i den retningen. Andre har vel bedre greie på dette enn meg. De med ADHD blir tydelig bedre av visse fettsyrer, forresten er det nå fastslått.
En link hvor det nevnes noe med synet, blant andre ting:
http://www.healinglight.com/autoimmune/story.html
Lignende tråder
-
Kan det skabe problemer?
Av Babe i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 14-03-10, 21:50 -
OPP i vekt - problemer?
Av MizzyCat i forumet MeningsmålingerSvar: 4Siste melding: 16-01-08, 13:24 -
Problemer med øynene
Av Yvette i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 37Siste melding: 29-05-07, 16:14 -
Problemer etter at jeg begynte på levaxin
Av britt i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 18-04-05, 21:09

Svar med sitat
Bokmerker