Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Hybrid View

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Økte leverprøver av for lavt stoffskifte?

Jeg vet jo at økt medikamentbruk og alkohol kan gi dette, men er det noen som kjenner til at dét (lavt stoffskifte/et stoffskifte som har vært ute av kontroll over tid) alene kan gi økte leverprøver?

Lavt stoffskifte kan jo gi så masse andre symptomer og tære på så mye annet, så ingenting forundrer meg lenger ved denne sykdommen...
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Økte leverprøver av for lavt stoffskifte?

Men før du går fuldstændig i panik, Flower - kan du forsøge at styrke leveren med urteremedier, der er berømte (også blandt læger) for at have en velgørende, styrkende og rensende effekt på vores lever, der bliver jo belastet af denne langsomme funktion, hypothyreose sænker for alle organer i kroppen. Læs gerne tråden Mariatistel - hvorfor?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Sv: Økte leverprøver av for lavt stoffskifte?

Du er god, Anisa!
    Jeg har ikke fått panikk, men jeg har ringt etter prøvene mine i går og syntes å høre at det var en * ved Alat og Asat- prøvene mine som jeg tok for litt over en uke siden. Kan være jeg hørte feil, men greit å forebygge dersom man kan.

Det er jo irriterende at en lege som skal være ganske fremme på dette med lavt stoffskifte i Norge og som sikkert sitter inne med en masse, ikke kan få sagt dette til meg når jeg er der!? Argh!

Kan jeg få kjøpt Mariatistel på helsekost? Apotek?
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej Flower

Ja, Marietidsel kan du købe i helsekostbutik eller i fx Matas. Eller på nettet, fx her http://www.naturoghelse.dk/shop/sear...rd=MARIETIDSEL Den renser og hjælper leveren til at danne nye, friske celler.

Artiskokblade kan man få i kapsler, og de gør galden mere flydende. Det kan du jo overveje, hvis du har eller får tendens til galdesten.

Jeg synes, begge dele virker rigtig godt. Bruger desuden af og til Brottrunk som jeg supplere med fermentkorn http://www.naturoghelse.dk/shop/sear...ord=brot+trunk Det har en god virkning på tarmfloraen men jeg føler, det også virker positivt på leveren.

Nielsigne

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Tusen takk skal du ha, Nielsigne!
    Jeg skal gå til anskaffelse av disse kapslene Pris?

Må komme med et oppfølgerspørsmål- vil det si at man kan få prøvene til å synke å falle tilbake på normalen igjen ved å ta disse kapslene?
    Jeg går og håper jeg har hørt veldig feil- det har nemlig hendt en gang før over telefonen

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Jeg sitter og leser en flott bok av John Briffa spom jeg kjøpte for noen måneder siden, men som jeg ikke har orket å lese noe særlig i- "Strutt Av Sunnhet" Noen som har lest noe fra denne legen?

Visste ikke at A-vitamin/Betakaroten var så bra og viktig for leverfunksjonen!

Hva man har å lære...

PS! Nielsigne, jeg så jo at at det var priser i linken dersom man bestiller på nett- takk! =) Tror jeg er rimelig ør i kveld altså.. (haha!)

Lignende tråder

1. Økte med 1/4 grain Erfa- værre pust/ blodtrykksfall
    Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 27-08-10, 14:16
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. Hypotyreose og leverprøver etc.
    Av Carro i forumet Blodprøver
    Svar: 5
    Siste melding: 05-08-09, 19:56

Bokmerker

Regler for innlegg