Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Eidsvoll
    Alder
    47
    Meldinger
    17

Standard Hei! Jeg er ny her jeg...

...og jeg vet ikke engang om jeg har lov til å være her. Men jeg har lest masse her inne siden jeg begynte å mistenke at noe var galt med stoffskiftet mitt.
    Min historie:
    Jeg er 31 år, jeg har 4 vakre sønner fra 5-11 år, er gift med ungdomskjæresten min. Hele livet har jeg vært en jojoslanker, alt fra anorexia til overvekt har jeg vært igjennom, nå er jeg ca normalvektig, 178 cm/79 kg. Jeg har i mange år slitt med hodepine og tretthet, og i 2009 var det noen som spure meg om jeg hadde testet stoffskiftet mitt noen gang. Jeg gikk da til min fastlege som ikke ville teste meg, fordi jeg var for slank, 73 kg den gangen, og hadde for tynn hals, så dette kunne det ikke feile meg.
    I slutten av november 2010 møtte jeg veggen, har hatt MYE i livet mitt de senere årene med 100% jobb, utdannelse ved siden av full jobb, økonomiproblemer, krise i ekteskapet for 2 år siden, 4 unger osv osv... Resultatet var at jeg våknet en lørdagsmorgen og hadde mistet gleden over natta, brått var jeg nedstemt, dette forværret seg og jeg bare gråt i to uker. Ble sykemeldt, og deretter ballet det på seg og symprtomer jeg har hatt nå og da gjorde seg gjeldende i større grad og samtidig, det jeg sliter med nå er:
    Fryser hele tiden, spesielt kalde ben
    Vondt foran på halsen
    Hodepine
    Nedstemt/deprimert/helseangst
    muskel og leddsmerter
    uro i kroppen
    Aldri uthvilt, utslitt
    Håravfall
    Nedsatt kjønnsdrift
    veksler på avføring hard/løs
    merker på tungen etter tennene
    vektproblemer, må virkelig være beinhard for å ikke gå opp i vekt, gikk ned 30kg på lavkarbodiett i 2007, men har sluppet opp litt pga manglende motivasjon og at jeg har vært sliten siste året, og da føyk jeg opp 7 kg...

Blodprøvene mine var i følge legen min perfekte, ingenting feiler meg... Dette har jeg ikke klart å slå meg til ro med og skal på konsultasjon på Balder på fredag...
    Jeg er tilbake i 80% jobb, men føler meg helt tom...
    Høres jeg ut som en hypokonder slik (den gamle) fastlegen min sa, eller kan det være at jeg er i gråsonen? Aner ikke resultatene, kunne ikke få utskrift:(

Takk fot at du leste og takk for innspill!!!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard Sv: Hei! Jeg er ny her jeg...

Sitat Opprinnelig skrevet av MorStine Vis post
    ...og jeg vet ikke engang om jeg har lov til å være her. Men jeg har lest masse her inne siden jeg begynte å mistenke at noe var galt med stoffskiftet mitt.-------

Blodprøvene mine var i følge legen min perfekte, ingenting feiler meg... Dette har jeg ikke klart å slå meg til ro med og skal på konsultasjon på Balder på fredag...
    Jeg er tilbake i 80% jobb, men føler meg helt tom...
    Høres jeg ut som en hypokonder slik (den gamle) fastlegen min sa, eller kan det være at jeg er i gråsonen? Aner ikke resultatene, kunne ikke få utskrift:(

Takk fot at du leste og takk for innspill!!!
    Hei MorStine! Velkommen hit! Alle som er interesserte i stoffskifteproblematikken har lov til å være her!!

Du har hatt mye å bekymre deg over i det siste. Det er ikke rart at kroppen reagerer. Og det kan godt hende at du har problem med stoffskiftet. Det er det både prøver og symptomer som avgjør. De fleste leger ser dessverre bare på blodprøvene. Krev å få utskrift av dine prøveresultat (med referanseverdier, siden de forskjellige laboratoriene har ulike referanseverdier). Skriv inn dem her. for da er det mye lettere for alle de kunnskapsrike medlemmene her inne å gi råd.

Du høres ikke ut som en hypokonder! Mange her inne har fått samme stempel, men har hatt problem med stoffskiftet.

Det høres ut som du har kampgløden i deg for å finne ut av din sykdom. Lykke til på Balder. Kjemp på!!!

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Eidsvoll
    Alder
    47
    Meldinger
    17

Sitat Opprinnelig skrevet av akas Vis post
    Hei MorStine! Velkommen hit! Alle som er interesserte i stoffskifteproblematikken har lov til å være her!!

Du har hatt mye å bekymre deg over i det siste. Det er ikke rart at kroppen reagerer. Og det kan godt hende at du har problem med stoffskiftet. Det er det både prøver og symptomer som avgjør. De fleste leger ser dessverre bare på blodprøvene. Krev å få utskrift av dine prøveresultat (med referanseverdier, siden de forskjellige laboratoriene har ulike referanseverdier). Skriv inn dem her. for da er det mye lettere for alle de kunnskapsrike medlemmene her inne å gi råd.

Du høres ikke ut som en hypokonder! Mange her inne har fått samme stempel, men har hatt problem med stoffskiftet.

Det høres ut som du har kampgløden i deg for å finne ut av din sykdom. Lykke til på Balder. Kjemp på!!!
    Tusen takk Akas! Takk for varm velkomst<3

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Hej

Det lyder bestemt ikke behageligt at være dig for tiden

Jeg tror det vigtigste lige nu for at få hjælp herinde er at få fat på dine blodprøvesvar og skrive dem herinde.

Held og lykke

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

.. Jeg gikk da til min fastlege som ikke ville teste meg, fordi jeg var for slank, 73 kg den gangen, og hadde for tynn hals, så dette kunne det ikke feile meg.
    ..
    ... og
    ingen kan nekte deg utskrift av egne prøver!!! Makan til dårlig behandling.

Heisann & Velkommen til deg

Kanskje Blodprøvene dine er like perfekte som legen din
    Leger skal iht legeeden "do no harm" (kjenner ikke den norske varianten av legeeden) -
    med slike ufølsomme & uproffe uttalelser så syns jeg på det sterkeste at du (igjen..) bør vurdere å bytte fastlege

Tør vi spørre hviken lege du skal til hos Balder..?
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Eidsvoll
    Alder
    47
    Meldinger
    17

Takk begge to, jeg skal få fatt på svarene jeg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Tør vi spørre hviken lege du skal til hos Balder..?
    Jeg har vært hos Katarina Lien, veldig fornøyd

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Eidsvoll
    Alder
    47
    Meldinger
    17

Har fått brev fra legen på Balder i helga... Var helt tom for D-vitamin og lå veldig lavt på folsyre, så da skal jeg ta D-tilskudd og TrioBe... Så da har jeg jo ikke noe her å gjøre. Skal dit den 18 og snakke om resten av prøvene, hun skulle bare kontakte meg dersom det var noe jeg måtte komme i gang med pronto...

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Har fått brev fra legen på Balder i helga... Var helt tom for D-vitamin og lå veldig lavt på folsyre, så da skal jeg ta D-tilskudd og TrioBe... Så da har jeg jo ikke noe her å gjøre. Skal dit den 18 og snakke om resten av prøvene, hun skulle bare kontakte meg dersom det var noe jeg måtte komme i gang med pronto...
    Bare så du vet det så er dette helt vanlige prøvesvar hos en med hypothyreose, Stine. Så du skal ikke være for sikker på at du ikke har noe her å gjøre. Hvis du har prøver innenfor ref området kan det hende de først vil snakke med deg å se symptomene dine i sammenheng med prøvesvarene. Husk å kjøp D3, ikke D2 når du skal ta tilskudd. Søk på dvitamin på forumet så finner du masse viktig å vite. Det finnes også en facebook side om d vit hvis du er der.

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Eidsvoll
    Alder
    47
    Meldinger
    17

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Bare så du vet det så er dette helt vanlige prøvesvar hos en med hypothyreose, Stine. Så du skal ikke være for sikker på at du ikke har noe her å gjøre. Hvis du har prøver innenfor ref området kan det hende de først vil snakke med deg å se symptomene dine i sammenheng med prøvesvarene. Husk å kjøp D3, ikke D2 når du skal ta tilskudd. Søk på dvitamin på forumet så finner du masse viktig å vite. Det finnes også en facebook side om d vit hvis du er der.
    Hm... Takk Blondie, det visste jeg ikke, da skal jeg ikke melde meg ut;) Skal oppdatere etter jeg har vært der den 18. jeg. Takk for tipsene!!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn