Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Helt vildt hævede mandler - noget med stofskiftet??

Hej
    Håber nogen har nogle tips ...

Jeg har været syg i en uges tid, ligesom min mand og mit barn. Det er gået lidt frem og tilbage. Vi har alle tre oplevet, at bedst som vi følte, det gik fremad, fik vi igen 'ture' med svimmelhed osv.

Det er så hvad det er. Måske har vi influenza, og der kan man jo vente sig lidt af hvert.

Det, der undrer mig og er ved at gøre mig desperat, er at mine mandler bliver mere og mere hævede! Jeg vil sige, at det nu ikke engang kun er mandlerne, der føles hævede - det er også et stort område rundt omkring dem. Så stort som det nu kan blive på en hals, forstås. Men meget omfattende og endda til at få øje på i spejlet. Det griber fat i senerne på halsen nu - dette sidste er kommet i løbet af i dag.

Jeg skal til læge i morgen men kan jo ligeså godt spørge alle jer kloge folk først, om stofskiftet kan være involveret i dette?

Ja, jeg ved, det er involveret i alt ... men jeg tænker sådan direkte involveret? Er det relevant at tænke på anti-TPO og sådan noget i denne situation?

Nielsigne

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Helt vildt hævede mandler - noget med stofskiftet??

Du kan ha fått en superinfeksjon med streptokokker. Det skjer ofte når man har influensalignende sykdom. Hvordan ser mandlene dine ut? (røde, hovne, hvite/gule prikker?). Giftstoffer fra streptokokker er ikke bra for nyrene, du bør derfor få tatt en halsprøve når du oppsøker legen. Det lukter ofte endel fra streptokokkhals (dårlig ånde).

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Tak for svar, kære Blondie

Ja, mandlerne ser hævede /hovne ud, men de er ikke særligt røde, og jeg ser ingen pletter på dem. Det er derfor, jeg er lidt nervøs for, hvad det kan være, for det ligner ikke noget, jeg har set før.

Håber lægen er vældig god i morgen ...

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jeg hadde kjempehovne mandler da jeg hadde influensa nå. Meget ubehagelig! Ta vare på deg Nielsigne.. Jeg vet altså ikke om dine hovne mandler skyldes influensa; men håper du finner det ut!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Masse god bedring til deg, Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Tak!

I er søde

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Nyt fra lægen? Er lidt nysgerrig, men håber alt er vel.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hej
    Håber nogen har nogle tips ...

Det, der undrer mig og er ved at gøre mig desperat, er at mine mandler bliver mere og mere hævede! Jeg vil sige, at det nu ikke engang kun er mandlerne, der føles hævede - det er også et stort område rundt omkring dem. Så stort som det nu kan blive på en hals, forstås. Men meget omfattende og endda til at få øje på i spejlet. Det griber fat i senerne på halsen nu - dette sidste er kommet i løbet af i dag.

Ja, jeg ved, det er involveret i alt ... men jeg tænker sådan direkte involveret? Er det relevant at tænke på anti-TPO og sådan noget i denne situation?

Nielsigne
    Hei Nielsigne - og god bedring til deg og dine..
    Jeg får alltid en hevelse i mandlene på høyre side når anti-tpo rører på seg, gjerne med litt feberfølelse, men ikke svimmel. Smertene og hevelsen rundt mandlene sitter på en måte "utenpå halsen" rundt mandlene. Mandlene er bare litt røde og såre inne i halsen. Blir veldig stiv i nakken, muskulatur og sener i samme området. Det har stemt med blodprøver at anti-tpo har gått opp i perioder jeg har opplevd dette. Men kun min egen erfaring. Har ikke funnet noe om det.
    Vet ikke om dette kan likne?

Men uansett kanskje mer naturlig å tenke på en form for bakteriell infeksjon som Blondie nevner - spesielt siden hele fanmilien har vært/er syke?

H:-)

Lignende tråder

1. Er der noget sukker er godt for?
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 4
    Siste melding: 24-10-13, 19:09
  2. Hypofyseinsufficiens, skjoldbruskkirteln og stofskiftet
    Av Anisa i forumet Alternativ behandling
    Svar: 0
    Siste melding: 18-12-09, 13:20
  3. Højt blodtryk 150/115 - påvirket af stofskiftet?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 3
    Siste melding: 06-03-09, 19:51
  4. Hævede lymfeknuder og ømme tænder
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 29-05-07, 08:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg