Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
Hybrid View
-
02-02-11, 12:14 #1
Enja Dagbok 2011
Ja nå har det gått mange måneder siden jeg var her inne sist. Jeg fikk så mange gode råd fra flere. Etter å ha operert bort skjoldbruskkjertelen for 2 (3?) år siden så har det vært mye opp og ned, frem og tilbake.
Statet på høy dosering og måtte gå ned, ned gikk jeg rett i kjelleren i flere mnd, til slutt byttet jeg lege for å få en med mer erfaring på området. det hjalp på en måte, jeg fikk lov å ta den dosen jeg mente jeg måtte ha. 150 mg til dagen.
Skal jeg kunne gå i full jobb så må jeg ha det, nå har jeg tatt 150 i et år, og ligger på øvre grense i målingen. Men jeg sliter med "feber" og slakkhet for tiden, har brukt opp alle egenmeldingsdagene og nå bruker jeg feriedager for å kunne komme meg litt.
Her i Norge så ble det jp nye regler for sykemelding, etter et år så må du jobbe minst 6 mnd sammenhengene for å få rett på nye sykepenger. SÅ jeg har hanglet meg til jobb, både med og uten feber, skikkelig dårlig enkelte dager og det har min leder sett. Så hun er meget bekymret for helsen min.
Men hva i all verden skal jeg gjøre ? Jeg er helt avhengig av å ha den inntekten, hvir ikke så må jeg selge hjemmet mitt.
I mai 2010 fikk jeg "lykkepiller" da var jeg så langt nede at det skremte meg. Så det hjalp med de, men jeg har normalt ikke slitt med depresjoner før.
Mye rart som skjer med kroppen, skulle ønske noen hadde forberedt meg på dette...
Nå er det denne feberen jeg sliter med, konstant feber og slakkhet - men ingeting er galt. Har noen andre hatt dette ?
Takknemlig for svar.
-
02-02-11, 13:08 #2
Sv: Enja Dagbok 2011
Heisann!

Du dette med konstant feber og dårlig form høres absolutt ikke greit ut. Er du sikker på at du ikke har ledd eller muskelplager i tillegg? Nå skal jeg være veldig forsiktig med å dra forhastede konklusjoner, men hypotyreose kan skyldes en mere omfattende autoimmun sykdom. Eller har man en en autoimmun sykdom, kan man dessverre godt få en til.
Er det forresten noen som har hatt feber ift. destruksjon av kjertelen?
Ift. autoimmune sykdommer kan det ta flere år før man får blodprøver som svarer til symptomene for å si det slik..
Hvor lenge har du hatt feber da? Og hva slags symptomer får du i tillegg?
-
02-02-11, 13:12 #3
Hmm.. nå ser je at du har operert bort kjertelen da..
Jeg var litt kjapp, fordi jeg måtte ut med bikkja
Og da blir dette med feberen din et større mysterium for meg, for det med at du opererte bort kjertelen var vel ikke pga autoimmunitet tenker jeg... Håper du finner ut av dette.. Det er ikke greit å gå rundt med feber uten kjent årsak. Jeg syns du burde utredes skikkelig kanskje legges inn på sykehus faktisk. Men nå er jeg ingen lege.
-
02-02-11, 14:56 #4
Feberfølelse ved "overdosering" er et kjent fenomen for meg. Går kroppen "for høyt" så blir du slakk og sliten. Kan det være en idé å dosere litt ned med tanke på at du ligger litt i øvre grense på målinger. En mellomting mellom 150 og der det ble for lite?
-
02-02-11, 16:25 #5
Har du fått målt T3, og hva lå det på? Har du hatt høy puls/uregelmessig rytme, diaré, en følelse av indre uro, problemer med å sitte i ro og følge en samtale, etc. i en periode? Har du målt temperaturen din om morgenen før du står opp, og hvor lå den da?
Produsentene anbefaler 1,6 - 1,7 µg pr kilo kroppsvekt som utgangspunkt, og da er ikke nødvendigvis 150µg over gjennomsnittet. Noen må ha mer, andre klarer seg med mindre.
Det kan være overdosering, men da tror jeg ikke det er lurt å gå ned mer enn maks 12,5 i første omgang. Det kan fort bli en ny tur i kjelleren, spesielt hvis det er noe annet som ligger bak.
-
13-02-11, 23:59 #6
Hei Allesammen,
Tusen takk for gode råd og forslag. Ja jeg har et problem der med at jeg må ha 150 Microgram for å fungere i en jobbsammenheng, men nå fungerer det jo ikke allikevel. Blir stadig fort syk. og har feber "feil vei" 35,4 i temp og jeg svetter... og er kald om hverandre.
Min nye lege gir meg ikke tallene på T4 og T3 + resten, men jeg skal be om å få de neste gang.
Min lege sier jeg er frisk, kan ikke se noe galt med meg. Så sa jeg hva gjør vi da? jeg ER ikke frisk! Da kom han med et eksempel på en dame som var der igår og hun påstod at hele familien hadde en alvorlig sykdom, så han måtte tvangsinnlegge henne! var det en trussel til meg ?
Så jeg gikk til en naturterapaut nå i forrige uke, hun sa jeg var hadde meget lite Selen i kroppen, og tar nå Selen, Krom, + flere andre kosttilskudd og noe nesespray med homøpat medisin som skal komplettere opptaget av levaxin i kroppen.
Nå er det 3 år siden jeg opererte bort kjertelen, har vært ganske stabil de siste mnd, men er ikke frisk, svetter ved den minste ting, svimler, opp og ned i humøret, nervøs, prestasjonsangst, jeg takler ikke arbeidspresset slik jeg gjorde før, jeg ER ikke den samme.
Men jeg er veldig glad for at jeg tross alt er bedre enn jeg var for 1 år siden, pga at jeg gikk opp til 150 Mcgr.
Nå skal jeg ha 2 uker ferie, så jeg når de 26 ukene som det kreves for å opparbeide rett på sykepenger igjen.
Så skal jeg prøve å jobbe 100% på vanlig måte, og håper inderlig jeg får det til denne gangen. Så får vi se hva som skjer.
Mvh Enja
-
14-02-11, 00:32 #7
Vil bare lige erklære mig solidarisk med dig. Sikke en læge

Den opførsel er da truende. Grænsende til noget ulovligt?
Godt med øgningen, tror jeg. Men måske er dine binyrer trætte? Det kan de bl.a. blive, hvis man i lang tid går uden behandling / underbehandlet. Der er en masse om binyrer og binyretræthed i underforummet Adrenal Fatique - Binyrene
https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=104
Nielsigne
-
14-02-11, 08:22 #8
Bytt lege. Slike uttalelser hører bare ikke hjemme noe sted. At denne legen behandler dine prøvesvar og ikke deg som pasient må du ikke godta.
Hvorfor skal vi stoffskiftepasienter stadig oppleve å bli stemplet med at det er noe feil i hodet på oss, bare fordi vi ikke er fornøyd med behandlingen vi får. Når folk i tillegg blir nærmest truet til å "holde kjeft" går disse legen for langt
-
23-05-11, 10:42 #9
Kjære deg
Forstår at du er sliten av mye motbakke
Jeg har også tullet mye med lege- og psykologavtaler de siste åra -
legene lider liten nød av den grunn (Sytelege du fikk deg, da
).
Syns det var flott at du byttet lege
..men dessverre så kan det se ut til at du må prøve å bytte en gang til -
og / eller kreve å få henvisning til spesialist (endokrinolog).
Hvis det er noen trøst: så byttet jeg lege hele tre ganger før jeg fant en go' fastlege;
det var hun som støttet meg og ga meg god hjelp - ikke endokrinologer og indremedisinere!!!
Andre har kanhende bedre erfaringer med spesialister, men sant å si har jeg til gode å lese om det her inne på Sonjas
Du kan iløpet av et år bytte lege tre ganger (eller var det to...?)
Bytt før månedsskifte - har nok ingen lege å anbefale; man kanskje noen fra ditt distrikt kan svare deg her inne..Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-05-11, 16:25 #10
Hei Kevlin!
Takk for svar, jeg var virkelig lei meg igår, men ting ser lysere ut idag på en måte. Jeg var hos legen, han forklarer at han er tvunget til å få meg ut i aktiv sykemelding siden han ikke kan hjelpe meg mer og det ser ut til at alle mine prøver er ok. Som doktor sier han at jeg er frisk ref. prøvene han kan ta. Tvunget av NAV til å foreslå en "behandling", jeg spurte om det var muligheter for å få opptrening noen plass, tenkte fysisk og psykisk men det var det ikke sa han. "Behandlingen" består i at jeg skal begynne på jobb igjen, og på den måten "trene" meg opp til å fungere på jobb.
Hva skal man si? Javel doktor, da får vi prøve igjen!
ps: det var visst vanlig at folk prøver seg igjen og kollapser etter stund gjentatte ganger, det er helt godkjent.
Lignende tråder
-
EU-forbud mod urtemedicin 1/4-2011: Underskriftsindsamling
Av Nielsigne i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 16-04-11, 18:15 -
Endokrinologi for gynekologer - eksempel på Teorier av 2009..
Av Kevlin i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 06-04-11, 10:47 -
Blodprøvesvar januar 2011 - forvirret
Av helgemann i forumet BlodprøverSvar: 29Siste melding: 22-01-11, 22:34 -
24.02.2009: Påbegynt dagbok
Av Vigdis i forumet DagbokerSvar: 3Siste melding: 18-07-10, 12:02

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker