Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    8

Standard Stoffskifte og glucoseintoleranse

Spør nå her først jeg, har god erfaring med det Operert for Graves 2004, Levaxin nå og snitt på T4 =14. Har blitt bedt om å komme til glucosebelastning. Kom til legen fordi jeg er så trøtt og slapp (har jeg vært leeenge), men tørster så mye.. Fant ut jeg hadde D vit mangel samt at blodsukker hadde steget noe, men jeg syntes det hørtes veldig lavt ut , tror det var 5,8. Ikke fastende. Hvorfor drar man meg inn til to timers prøve på det tro? Nå, men mitt egentlige spørsmål var, har glucoseint eller dia 2 noe sammenheng med stoffskiftesykdom? Tidligere har man behandlet meg for det ene å det andre uten å sjekke om et dårlig regulert stoffskifte kan være grunnen. Derfor er jeg skeptisk nå kjenner jeg..:
    Graves 2002. Operert og fjernet kjertel, på Levaxin siden 2004

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard Sv: Stoffskifte og glucoseintoleranse

Glukoseintolleranse eller insulinresistens?

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    8

Ja det vet jeg jo faktisk ikke enda. Jeg vet heller ikke forskjellen på de to. Men legen nevnte noe om at det var forstadiet til dia 2.
    Graves 2002. Operert og fjernet kjertel, på Levaxin siden 2004

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Uten å være 100% sikker vil jeg anta at du skal testes for insulinresistens. Når kroppen blir resistent mot insulin er du på vei mot diabetes type 2, som i realiteten er "helt" insulinresistent.

Blodsukker på 5,8 er, i seg selv, *ikke* et tegn på insulinresistens. Jeg vil si det er helt vanlig, og kanskje til og med lavt om du spiser karbohydrater. Når jeg har gått på dietter med null karbohydrater (ok - null er umulig, men under 10g om dagen) har jeg ligget stabilt på 5,3 og så lavt som 4,7.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn