Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Sotra
    Meldinger
    47

Standard Hei alle sammen

Jeg er Inemor, 39 år og mamma til 2 jenter på 6 og 10 år. Jeg er gift, bor på en øy vest i havet utenfor Bergen og jobber full tid.

Jeg har skrevet et innlegg allerede ("Det er bare angst") - skulle kanskje ha presentert meg først Ikke alltid så lett å gjøre ting i rett rekkefølge.... Dessuten ble jeg så lykkelig når jeg fant dette forumet at jeg klarte ikke å styre meg

Som jeg skriver der fikk jeg beskjed av min daværende lege for 20 år siden at jeg hadde struma, men ikke skulle bry meg om det. Det har jeg heller ikke gjort, før nå.

Jeg har vært en del syk opp gjennom årene, noe psykisk (angst/depresjon) og mye "sliten og nedkjørt". Som jeg har skrevet tidligere har alle mine symptomer blitt ført inn på kontoen "psykiske lidelser", siden mine blodprøver har vært fine.

Jeg er ellers en positiv og glad jente, med glimt i øyet. Nå har jeg bare tørre øyne

Jeg satt her en kveld og skulle finne ut når det virkelig begynte å gå nedover med meg - og kommer frem til at august/september var en slags målbar grense. Da begynte muskelsmertene for fullt, nattesvette, hetetokter, hjertebank, hodepine, konsentrasjonsvansker, hukommelsestap (senil som få!!!), "ekstremt slapp"... Siden det har jeg egentlig blitt verre og verre - selvsagt med gode dager innimellom. Jeg har til og med fått legen min til å sjekke om jeg er kommet i overgangsalderen!

Jeg er nå under utredning og venter på resultatene fra CT av skjoldbruskkjertel. Har lavt jernnivå og vitamin D-mangel (tar jern 65mg 2 ganger for dagen for magen min blir helt koko av 100mg og vitamin D 10(et rart tegn som ligner på en M men som jeg ikke finner her...) ).

Jeg har dessverre ikke mye kunnskap å bidra med her, jeg har lest en del på de forskjellige underforumene og må si dere er fantastisk kunnskapsrike! Så inntil videre blir det nok en del lesing, og gjerne litt positiv støtte fra min side

Vi snakkes!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hei alle sammen

Velkommen, velkommen og atter - velkommen Inemor
    Sitat Opprinnelig skrevet av Inemor Vis post
    Jeg har dessverre ikke mye kunnskap å bidra med her, jeg har lest en del på de forskjellige underforumene og må si dere er fantastisk kunnskapsrike! Så inntil videre blir det nok en del lesing, og gjerne litt positiv støtte fra min side
    Selvfølgelig har du masser at bidrage med - og det har du allerede gjort ved at fortælle om dig selv og det der førte til at du fandt forummet... Der kommer flere og nye senere, og de læser din beretning, og måske også fælder de en tåre eller to fordi de kan kende dem selv i det du skrev - det er så vejen ud af ensomheden du hermed tegner for dem, ved at berette om din egen sag og dine egne oplevelser.... Sådan fungerer det her, alt vi skriver her - lidt eller meget - er lige uvurderligt, så mange, mange tak for det du allerede har givet os.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Sør-Trondelag
    Meldinger
    6

Standard Sv: Hei alle sammen

Hei. Jeg lurer på om du kan ha hatt en betennelse i skjoldbruksskjertelen på den tiden symptomene oppstod. I såfall vil du ha hatt høyt stoffskifte på den tiden, som normaliserte seg da betennelsen avtok. Akkurat det samme skjedde med meg, med like symptomer som du beskriver. I såfall vil betennelsen ha ødelagt større eller mindre deler av kjertelen din og etterlatt arrvev. Den vil presse på nerver som gir deg de symptomene på halsen som du beskriver.
    Etterhvert vil du kanskje få lavt stoffskifte, om du ikke allerede har det.
    Du må for all del ikke slå deg til ro med at dette bare er nerver før du er grundig utredet!
    Lykke til!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    498

Standard Sv: Hei alle sammen

Velkommen hit, fra meg og!

Rart tegn som ligner på M? µg du tenker på? Trykk først på tasten [Alt Gr] og så på tasten [M] = µ

Lignende tråder

1. Hei til alle sammen
    Av queenie i forumet Presentasjoner
    Svar: 11
    Siste melding: 04-03-09, 15:27
  2. Hei alle sammen.
    Av munch i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 20-04-07, 13:12
  3. Hei alle sammen!!
    Av Nettverk i forumet Presentasjoner
    Svar: 8