Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Hybrid View
-
23-11-09, 08:13 #1
Hvorfor ta en dyr spyttprøve?
Jeg har fått en privat melding fra en i forumet som lurer på om det er noen vits i å ta spyttprøven. Uten å oppgi navnet ditt, velger jeg å svare her, fordi dette angår sannsynligvis så mange, mange flere enn deg. Ved å lage et regnestykke av bruk av Cortef, skremte jeg deg kanskje, og hvis du regner med naturlig tyroksin, samt spyttprøve betalt av egen lomme, er det klart at regnestykket bli digert! I allefall for oss med smalhans i lommeboka. Men hva er alternativet til en behandlet binyrebarksvikt? Økonomisk? Uføretrygd etterhvert, halv eller hel, sannsynligvis. Kreftene dine vil minke gradvis gjennom livet. Hver stresskule vil sette deg to skritt tilbake, og du vil sannsynligvis ikke klare å komme deg helt over dem. Dette er slutninger jeg drar etter ananlyse av egne erfaringer. Det kan gå slik, som et skrekksenario, men det er ikke sikkert. Jeg er ikke lege. Så derfor gjetter jeg på at du vil ende med uføretrygd dersom du velger å overse signalene fra binyrene.
Og regningen du får sosialt på å overse binyrene kan være slik: liten energi til å delta i aktiviteter med barn, om du har, en sosial tilbaketrekking fordi kreftene ikke strekker til. Du blir den som går først hjem fra fest, du slutter å invitere folk hjem, tilslutt slutter du kanskje å gå på fest, kino og annet fordi du ikke orker. Du slutter å høre på musikk, selv den blir støy. Fordi lydene plager deg, alt er så masete og støyende. Folk prater for mye! Hvorfor skal folk måtte prate så lange setninger? Kan de ikke si to tre ord, tenkte jeg de siste ukene før Cortef! Livet ditt vil, dersom du har lave kortisoltall, sannsynligvis langsomt skrukke seg til, og du vil etterhvert være mentalt, fysisk og psykisk som en skrukkete gammel rosin. Før tida. Og helt unødvendig!