Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

Standard Høy TSH og høy FT4

Hei,

Jeg tok en blodprøve i november som viste forhøyet FT4, men TSH var normal. Legen sa at det skulle holdes under oppsyn. Siste prøve som ble tatt i forrige uke, viste høy TSH og FT4:

TSH: 4.5 (0.20 - 0.40)
    FT4: 24.4 (11,0 - 23,0)

De som analyserte prøven sier at forholdet ikke stemmer, og spør om jeg bruker Levaxin (nei). Jeg har ikke ny time til fastlegen før midten av januar. I mellomtiden tenkte jeg å undersøke litt rundt det selv. Jeg har merket forandring i hjerterytmen og på øynene. Hjerterytmen har jeg lagt merke til den siste tiden, øynene var tidligere i høst. Det kjennes ut som det er litt ekstra trykk, ting i sidesynet ser av og til ut til å bevege seg når jeg fokuserer, og synet tilpasser seg ikke like raskt. Hvis jeg ser på skarpe farger, eller leser lys skrift på mørk bakgrunn, så vil skygger henge igjen på lyst underlag, mye lenger enn som det har vært tidligere. Spontane skygger kan oppstå, men det er sjeldent. Det virker som jeg er mer sensitiv overfor linsene enn jeg har vært tidligere. Jeg har også ledd- og muskelsmerter, men det kan ha sammenheng med en medisin som jeg bruker av og til.

Noen som vil kommentere?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: TSH og FT4

Sitat Opprinnelig skrevet av Enden Vis post
    Jeg har også ledd- og muskelsmerter, men det kan ha sammenheng med en medisin som jeg bruker av og til.
    Hvilken medicin er det?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

Standard Sv: TSH og FT4

Aromatasehemmer.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: TSH og FT4

Aromatasehemmer.
    OK, det komplicerer det hele en del... da det er et "antihormon". Er du en kvinde og hvis det ikke genener dig - vil du fortælle grunden til, at du er i den behandling?
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

Jeg er mann, og bruker det ved behov, for å justere forholdet mellom testosteron og østradiol. Jeg vil ikke gå noe nærmere inn på det. Så vidt jeg vet så påvirker ikke kjønnshormoner stoffskiftehormoner?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: TSH og FT4

Jeg er mann, og bruker det ved behov, for å justere forholdet mellom testosteron og østradiol. Jeg vil ikke gå noe nærmere inn på det. Så vidt jeg vet så påvirker ikke kjønnshormoner stoffskiftehormoner?
    Det er helt ok. Men hormoner hænger tæt sammen og gennem hormone feedback påvirkes alle kroppens hormoner indbyrdes. Ikke mindst fordi visse hormonkirtler i realiteten producerer flere forskellige "releasing"-hormoner, der får andre kirtler til at producere primære hormoner. Det er meget indviklet, men jeg har da et bud på dit første spørgsmål. Det kommer om lidt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Hej Enden

Håber du havde det OK i julen og ellers. Poster lige en hilsen her i din tråd, fordi Hassan har postet vældig interessante links fra et forum for mænd med hormonproblemer som følge af interesse for bodybuilding. Uden tvivl seriøst velinformerede mennesker, med evne til at sætte infoen i relief...

Du finder Hassans indlæg med links finder du her eller kan du bare klikke direkte på: http://www.musclechatroom.com/forum/...803#post116803 og der finder du bl.a. 4 links til Testosterone boost 101, Part 1, Part 2, Part 3 og Part 4. Meget interessant. De kan deres kram, disse folk.

Snakkes når og hvis

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn