Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Mye vann/ ødematøs

Den siste halvannen uken har jeg blitt mer vandig i kroppen. Føler dette går spesielt utover legger/føtter og fingrene, samt brystregionen. Merker at jeg er mer stiv i kroppen også og ikke minst TRETT! Brystene mine er også ekstremt ømme og vonde :(
    Blir man mer stiv som følge av vannet, eller kan man føle man er ødematøs ved stive ledd?
    Også lurer jeg vel på om dette er sykdommen i seg selv eller nok et tegn på en eventuell underdosering? (Jeg tar fortsatt 90 mcg. Erfa.. og blodprøvene viser et bittelite snev av overdosering).

Det har forlengst gått opp for meg at dette virkelig er en vrien sykdom som det synes som om jeg aldri skal i det minste komme litt nær mål.. :(
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Mye vann/ ødematøs

Hva i blodprøvene er det som viser et snev? Ikke TSH vel?

Jeg synes det høres ut som en underdosering, men hvis ikke det stemmer med mengden hormon i blodet så er det kanskje på tide å gå opptaket i sømmene?

Men dosen din er ganske liten - så post de siste resultatene dine... Det virker rart at du skal være overdosert på dette dersom du ikke har bra restfunksjon.

Har du kanskje vært syk/hatt mensen i det siste? Det kan kreve mer av kroppen og stoffskiftet enn vanlige dager.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej Flower

Ja, det lyder som underdosering. Og som vældig lidt medicin i det hele taget. Men måske skal du have tjekket, hvordan evt. andre hormoner og hormontilskud påvirker stofskiftet (eller den anden vej rundt)?

Nielsigne

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

smgj,slik ser de siste prøveresultatene ut som ble tatt i oktober:

Fritt T4 ligger på 15,6 (Ref. området er på 11-23)
    Fritt T3 på 5,8 (Ref.området er på 3,5-5,0)
    Anti-TPO på 343 (<100)
    TSH- på 0,01 (Ref. 0,20-4,0)

Nielsigne, jeg tar litt binyrestøtte. Vurderer kutte det ut for å se om det hjelper på ødemene? Jeg har tatt 15 mg med Cortef, i dag nede i 5 mg.. Dette er på egenhånd og ikke i samarbeid med legen altså Ja, jeg blir litt desperat må jeg innrømme.

Jeg tar østrogentilskudd så jeg tenker jo litt den veien at brystene kan bli veldig ømme ut av dette, men hvorfor en økning og det er mest på venstre brystside? Er det en kjent faktor ved østrogentilskudd?

En dag føler jeg at jeg vet alt, en annen usikker på det meste
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Vel... det ser ikke så ille ut. Tok du de prøvene der medisinfastende?

Spiser du selen og d-vitamin? Jeg tenker at kanskje opptaket ditt til cellene kanskje ikke er helt optimalt?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Ja, tar alltid fastende prøver. Tar Selen og D-vitaminer fast

Lignende tråder

1. vann i kroppen....
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 05-09-10, 01:23
  2. Svar: 5
    Siste melding: 01-06-10, 12:01
  3. Vann i knærne?
    Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 22-11-06, 22:58

Bokmerker