Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
30-11-10, 08:29 #1
Næringsinnhold i matvarer
Jeg tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi samler litt informasjon om næringsinnhold i ulike matvarer.
For dem som går på lavkarbo og er glade i å bruke dressinger og majones, her er en oversikt over næringsinnholdet i slike fra Salatmestern som man finner bl.a. på Rema 1000:
Hamburgerdressing:
Næringsverdi per 100g:
Energi 1689 kJ (404 kcal), protein 0,8g, karbohydrat 3,4g, fett 43,0 g
Selskapsdressing:
Næringsverdi per 100g:
Energi 1739 kJ (416 kcal), protein 0,5 g , karbohydrat 4,4 g, fett 44,0 g
Hvitløksdressing:
Næringsverdi per 100g:
Energi 2076 kJ (496 kcal), protein 0,7g, karbohydrat 0,7g, fett 54,5 g
Ekte majones:
Næringsverdi per 100g:
Energi: 3014kJ/723 kcal, protein 0,9g, karbohydrat 2,5 g , fett 72,5 g .
Lett majones:
Næringsinnhold per 100g:
Energi: 1949 kJ/473 kcal, protein 0,8 g , karbohydrat 7,2g, fett 49,0 g .
Personlig bruker jeg hvitløksdressingen til salater, og ekte majones til andre ting. Hvitløksdressingen har jo veldig lite karbohydrater.
Jeg legger inn næringsinnholdet her, for på etikettene står det ikke noe om det. Dette er oversikten jeg fikk da jeg spurte produsenten. De opplyste også at de jobber med å lage nye etiketter med denne informasjonen på.
Sist endret av Sonja Midtlien; 30-11-10 kl 08:32 Begrunnelse: Svak farge
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
30-11-10, 11:05 #2
Sv: Næringsinnhold i matvarer
Hej Sonja (og andre
)
På Fødevaredatabanken kan man slå op ret mange af madvarer og se nøjagtig hvad deres næringsindhold er. Her i Alfabetisk fødevareliste kan man klikke på bestemte madvarer (kun på dansk desværre).
F.eks. Avocado: se her - indeholder alle oplysninger om energi-værdien og indholdet af protein, fedt, kulhydrat - alle udspecificeret i typer af protein (aminosyrer), fedt og kulhydrat samt indholdet af alle vitaminer og mineraler.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-11-10, 11:31 #3
Og den norske halvbroren heter http://www.matvareguiden.no/
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
30-11-10, 12:24 #4
Den danske utgaven ser ut til å være best, med mye mer omfattende informasjon om vitaminer og mineraler. Den norske forteller meg kun om avocado at den inneholder kalorier, fett, protein og karbo. Jeg vil gjerne vite litt mer!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
30-11-10, 12:30 #5
Om du klikker på linken midt på den siden du har lenket til (som bare viser hvor mange varianter avokado som finnes i basen) kommer du til denne siden - som viser innholdet til 100g "avokado,rå":
http://www.matvareguiden.no/matvare5438.asp
Les venstre kolonne. Der står det du etterlyser.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
Av Dolphin i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 13-12-15, 13:33

Svar med sitat

Bokmerker