Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lona

Hybrid View

Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    9

Standard Lona

Hei!

Jeg er ny, har lest her ei stund men dette er mitt første innlegg.
    Flott at det finnes et sånt nettsted!!

Jeg er 43 år, kvinne. Har hatt Morbus Crohn, også en auto-immun sykdom, siden jeg var 20år. Fikk diagnosen Autoimmun Thyreoditt i januar 10. UL viste betennelse i hele kjertelen, og ble satt på stadig økende doser Levaxin fram til september 10. Som så mange andre ble blodverdiene etterhvert innafor normalen, men jeg følte meg ikke bra. Sliten og matt og på tomgang. Etter ei stund på 100mg sa kroppen også stopp med hjertebank, tung pust og smerter i brystet. Jeg kutta ned i samråd med fastlege, men det hjalp ikke. Så slutta etterhvert helt.

Min søster i Sveits har hatt det samme. Ja, jeg skriver har hatt for hennes kjertel ble stabilisert ved hjelp av homøopatiske behandling, mineraler først og fremst. Hennes stoffskifte er helt normalt, og alle plager knytta til dette er borte. Og jeg lyver ikke.

For ei uke siden var jeg selv i Sveits, og mottar nå samme behandling. Homøopaten (som også er lege og et unikum..) kunne ikke skjønne hvorfor jeg lurte om han trodde det var håp..

Har noen av dere forsøkt homøopati? Finnes det i det hele tatt noen i Norge som får skjoldkjertelen i funksjon igjen?? Er homøopatene i Norge klar over at de KAN hjelpe oss?

Jeg lurer også på om det er flere enn meg som også har Crohn eller Ulcerøs Colitt? Er overbevist om at det har en sammenheng.

Hilsen meg,
    full av optimisme
    Tester homøopati mot betent skjoldbrukskjertel

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Standard Sv: Lona

Sitat Opprinnelig skrevet av Lona Vis post
    Hei!

Jeg er 43 år, kvinne. Har hatt Morbus Crohn, også en auto-immun sykdom, siden jeg var 20år.
    Hei !
    Velkommen i klubben ;) Hatt MBC siden jeg var ca 20 selv.

Fikk diagnosen Autoimmun Thyreoditt i januar 10. UL viste betennelse i hele kjertelen.
    Med leger som hadde gjort jobben sin så har vel jeg også hatt den diagnosen... Ble oppdaget kreft istedet nå i våres og hypo har jeg vært i nesten 10 år +/-.

Min søster i Sveits har hatt det samme. Ja, jeg skriver har hatt for hennes kjertel ble stabilisert ved hjelp av homøopatiske behandling, mineraler først og fremst. Hennes stoffskifte er helt normalt, og alle plager knytta til dette er borte. Og jeg lyver ikke.

For ei uke siden var jeg selv i Sveits, og mottar nå samme behandling. Homøopaten (som også er lege og et unikum..) kunne ikke skjønne hvorfor jeg lurte om han trodde det var håp..

Har noen av dere forsøkt homøopati? Finnes det i det hele tatt noen i Norge som får skjoldkjertelen i funksjon igjen?? Er homøopatene i Norge klar over at de KAN hjelpe oss?
    Fint at hun ble bra, men om du kunne skrive hvilken behandling hun fikk som virka så bra så ville det hjelpe mange flere personer.
    Var det Jod kanskje ?

[/QUOTE]
    Jeg har dessuten ingen kjertel lengre og da må nesten andre svare på om de har blitt friske etter et besøk til en Homøopat. Det miljøet vet jeg fint lite om.

Håper du også får samme effekt som søstra di. Forresten, har hun også MBC ?

Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    9

Hei
    Klart jeg gjerne vil hjelpe, det er vel derfor jeg forteller at det finnes en mulighet.. Jeg har flaks med søster osv, men dersom det virkelig virker må da flere homøopater kunne sette seg inn i problematikken. Jeg har selv skifta fastlege, og funnet en kombinert lege/homøopat. Har ikke vært hos han enda, og er spent på hvordan han vil stille seg til det hele - som han da må følge opp med undersøkelser.

Om jeg også blir frisk vet jeg ikke enda. Jeg har hatt symtpomer siden våren 2008, frykter at det er for seint..

Min behandling består av Zink, Mangan og Jod som jeg må ta på ulike dager, i flere mnd til ting skal være bra. Men det som krever kunnskap jeg ikke kan gi, er hans egne blandinger av hom.medisin. De er jo også gitt til meg etter en vurdering av symptomer, historikk og en litt merkelig måte han finne ut hvordan jeg tiltrekkes av ulike stoffer. Små poser med koder på, men noe av det er Bryonia og Lachesis. Førstnevnte pga brystsmerter og smerter i armene.

Jo, min søster har også Crohn. Mye verre enn meg, og går jevnlig på Remicade.

Lona

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Jo, min søster har også Crohn. Mye verre enn meg, og går jevnlig på Remicade.

Lona
    Ouch, Remicade var ikke særlig hyggelig mot kroppen min. Håper hun tåler det bedre enn meg. Du får hilse lykke til med behandlingen.

I dag ser jeg tilbake på det som om jeg ble behandlet for MBC når det egentlig var Kreft i skjoldbruskkjertelen.

Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    9

Hei Bastian!

Så du ble ikke undersøkt med ultralyd på halsen før etter mange år? Og kreften har ikke spredt seg, alt er under kontroll? Og Crohn'en, er den bra nå?

Medisiner for Mbc har jeg selv brukt lite heldigvis. Gikk en periode på cortison, men det endte i operasjon. Og etter det, har tarmen (bank i bordet!!) vært bra. Mye tror jeg pga Omega 3 og trening. Derfor føler jeg er disse stoffskiftegreiene ekstra trasig for oss, vi trenger trening. Jeg må også holde meg helt unna ting med melk i, både laktose og melkeprotein. Men det er jo bare en liten filleting, mot å være dårlig.

Min søster har brukt Remicade ei stund, og det er det som funker på henne. Prøvde å stoppe i sommer pga utslett med resultat i et skikkelig krafitg angrep så begynte igjen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Hei Bastian!

Så du ble ikke undersøkt med ultralyd på halsen før etter mange år? Og kreften har ikke spredt seg, alt er under kontroll? Og Crohn'en, er den bra nå?
    Ble undersøkt med UL etter ca 10 år. Kreften har vel ikke spredt seg så mye, noe metastaser var det vel men det ble sagt at de var under kontroll.
    MBC har vel vært bra helt siden jeg ble operert og fjerna ileum på 80 tallet
    Cortison fikk jeg for lenge siden, i mengder, uten at det hjalp.

Melk derimot føler jeg et stort sug mot og har ingen kjente allergier i så måte.

Men, min erfaring er at det er bedre med operasjon og få et godt liv enn å være syk og bli satt på sidelinja i livet fordi man er litt for dårlig til å delta på sosiale aktiviteter osv.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn