Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Levaxin, mistet mensen
Hybrid View
-
06-11-10, 10:02 #1
Levaxin, mistet mensen
Hei!
Har brukt levaxin med 25 mg hver dag i en måned etter dette har jeg mistet mensen. Forrige mens. var 27. sep. Har ikke fått til nå. PS er ikke gravid. Dette har jeg aldri opplevd fra jeg var 13. Kan dette ha sammenheng med at jeg har begynt med Levaxin? Pleier å ha regelmessig mensen mellom 32 til 34 dager syklus. Har prøvd levaxin tidligere i sommer, fikk beskjed fra lege at jeg fikk høyt blodtrykk. Så måtte jeg vente med det. Tok blod prøver 2 ganger i Sep. TSH= 10 FT4= 9,4 og TSH= 5,3 FT4= 11.1 før jeg begynte med Levaxin.
Lurer på om noen har opplevd det samme og om jeg skal fortsette med Levaxin. Jeg synes ikke at fastlegen min er flink i dette.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-11-10, 10:31 #2
Sv: Levaxin, mistet mensen
Udebleven eller uregelmæssig menstruation er et af symptomer på lavt stofskifte. Med TSH på på 10 (dengang) burde du komme direkte på ca. 100 mcg Levaxin da 25 mcg kun presser TSH ned, uden at have nævneværdig virkning på selve stofskifte.
Mit bud er, at du allerede var godt på vej til at "miste" din menstruation og da din startdose er så lav, kunne behandlingen ikke forhindre udeblivelsen af menstruation.
Mit bud er, at du har nok ikke en læge der kan nok om lavt stofskifte.
Hvordan er dit blodtryk blevet bragt ned?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-11-10, 18:33 #3
Hei takk for svar. Mitt blodtrykk økte første gang jeg begynte med Levaxin. Gikk ned igjen når jeg sluttet med levaxin forrige gang. Så tar ikke noen medisin for blodtrykket.
Det rare er at når jeg bruker levaxin så føles det ut som at jeg er hyper etter tre ukers bruk av 25mg levaxin blir:
s-tsh:0.09(0.2-4)
Ft4:25.2 (11-23)
FT3: 8.7(3.5-6.5).
Det vil si at det føles som at jeg har drukket alt for mange kopper kaffe. Samt at hodet mitt føles litt surrete.
Fastlegen min sier at jeg har stoffskifteproblem (lavt stoffskifte).
Mens indremedisiner jeg har vært hos ikke sier at det er sikkert, selv om min anti TPO er på over 1300.
Venter fortsatt på svar fra spesialist.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-11-10, 18:43 #4
Vældig interessant dette....
Håber du gider opdatere din tråd, efterhånden som "sagen" skrider frem, Fredico
Flere her lider af "højt og lavt på samme tid" eller thyreoideahormonresistens, der også kan give lignende symptomer og de kan virkelig drage nytte af dine erfaringer senere hen. Håber du gider.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-01-11, 21:38 #5
Hei
Vil bare gi beskjed at det ikke er levaxine som lagde problemer for meg, er nu gravid, og alt er bra så langt.
Går fortsatt på levaxine, med 50 mikrogram hver dag.
Har nettopp tatt blodprøve, men venter fortsatt på svar.
Takker alle som har fulgt tråden min, og at den har vært til nytte for noen.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
05-01-11, 21:55 #6
Hjertelig tillykke, Fredico

50 mcg Levaxin er dog ikke nok for dig og den lille ny tilsammen. Uanset blodprøver, da disse tolkes forskelligt, alt efter lægens viden eller mangel på samme. Vær selv opmærksom på det, da lægerne ikke altid er det, selv om de burde og selv om der findes retningslinjer for behandling af gravide, der har hypothyreose. Du burde allerede nu have din Levaxin øget med 50% til at begynde med.
Læs evt. denne tråd og denne med.
Skulle det vise sig at blive for meget op ad bakke når der skal kommunikeres med lægen, eller bliver du utryg af en eller anden grund - opdater tråden her og du vil sikkert få en hel del støtte og info (om nødvendigt).
Hav en god graviditet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
-
06-11-10, 14:46 #7
Heisann
Helt enig med Anisa. Det er ikke Levaxin som gjør at du mister mensen, det er det faktum at Levaxindosen presser ned TSH slik at TSH ikke gir nok signaler til skjoldbruskkjertelen om å øke produksjonen av stoffskiftehormon. Løsningen er å øke Levaxindosen. Neste gang du legger ut prøvesvarene dine er det fint om du tar med referanseområdet også, da disse varierer fra lab til lab.
Lignende tråder
-
Værre under/etter mensen??
Av wonki i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 15Siste melding: 02-12-11, 10:21 -
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Helt utslått før mensen
Av cathrin i forumet Andre hormonerSvar: 5Siste melding: 24-04-07, 20:17 -
Mensen og slik....
Av cathrin i forumet Andre hormonerSvar: 28Siste melding: 21-11-06, 18:39

Svar med sitat

Bokmerker