Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
26-10-10, 09:24 #1
Grete Roede-kurs og vektnedgang
Hei
I dag har vi forelesning om Grete Roede-kurs, og det slår meg at disse kursene ikke er lagt opp for oss med f.eks lavt stoffskifte, selv om hun som foreleser proklamerer at de tar hensyn til diabetes osv. Jeg legger også merke til at kursene har den sammen mentaliteten som alle andre steder:
Du legger på deg fordi du spiser mer enn du forbruker..
Snakket med en flink endkrinolog på AKer i går, og hun sa at det er en forferdelig forenklet tankegang, spesielt når man sliter med lavt stoffskifte.
Synd at det skal være slik at man "trer en hette over alle, og regner med at en måte å gjøre noe på passer for alle...
RosaElefant
RosaElefant
...
-
26-10-10, 10:36 #2
Sv: Grete Roede-kurs og vektnedgang
Meget enig, Rosaelefant

"Grete Roede metoden" er bandlyst her på forummet, da den fører til spiseforstyrrelser som forværrer hypothyreose samt ødelægger selvværd hos dem, der ikke kan levere (præstere) samme ildhu som dem, der er mere bange for (over)vægt end for hypothyreose (dvs. vil hellere acceptere forværring af sygdommen, end de vil acceptere sin egen krop som den aktuelt er)."Du legger på deg fordi du spiser mer enn du forbruker.."
Vi accepterer ikke anskuelsen af overvægt som beskrevet i mantraer som: "Man skal indtage mindre end man forbrænder", eller "Hvis man spiser sundt, varieret og motionerer nok...." - dvs. alle variationer af lovprisninger af hård træning, lavkalorie-, fedtfattigt og saltfattigt kosthold cutter vi uden nåde, da disse er (uden undtagelser) sygdomsforværrende, mental helse- og hormonskadelige for alle syge af hypothyreose. Her er der ingen pardon. Det er simpelthen for vigtigt til at ofre på ytringsfrihedens alter.
Vi plejer derfor stenge tråde, hvor der forsøges diskusioner for eller imod disse "hypothyreose-forværrende" slankemetoder, som det også er sket med tråden Lavt stoffskifte og Grete Roede.Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
26-10-10, 11:21 #3
Driftssjefen: Det var ikke meningen å skape noen problemer med innlegget om Grete Roede og hva jeg skrev. Jeg mener ikke selv at den enkleste løsningen er dette med inntak og forbruk av mat, men skrev det fordi det er dette personene bak slankemetoder mener. Jeg visste heller ikke at Grete Roede- dietter er bannlyst...
RosaElefant
RosaElefant
...
-
26-10-10, 12:31 #4
Hej Rosaelefant

Jeg tror ikke at det var kritik af dit indlæg. Tværtimod. Det var nok en slags info om baggrunden for "ledelsens" negativ holdning til den slags slankefilosofier, som du også selv kommenterer som værende forkerte for os.
Også jeg er enig med dig, Rosaelefant.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-10-10, 12:39 #5
Anisa: Da misforstod jeg kanskje, trodde først at jeg hadde gjort noe "ulovelig" med innlegget mitt...
Men skjønner nå hva som skjedde
Det er så trist at vi her i Norge utdanner ernæringsfysiologer med en slik tankegang (om forbruk og inntak). Føler at dette er noe som må "kverkes"... 
RosaElefant
RosaElefant
...
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og Grete Roede
Av Klara i forumet Helbred og kostholdSvar: 36Siste melding: 25-01-10, 13:01 -
Vektnedgang?
Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 29-10-07, 11:30 -
Vektnedgang
Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 22Siste melding: 15-05-06, 18:22 -
montebello kurs !!
Av i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 26-06-05, 19:52

Svar med sitat

Bokmerker