Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Hybrid View
-
25-10-10, 19:52 #1
Privatklinikkar som medisinerar etter symptom og metabolsk rate?
Hei!
Er det nokon som har erfaring med eller veit om privatklinikkar eller legar som medisinerar etter symptom og metabolsk rate, og ikkje etter blodprøvar?
Nokon som har fått behandling med kombinasjon av Erfa og T3, eller T3 ved Heggeli helhetsmedisin, Lillestrøm helseklinikk, Oftebro Helse, Balderklinikken eller Osloakutten? Erfarig med desse klinikkane og dosering?
Er det nokon som veit om klinikkar eller legar som kjenner til og behandlar etter Dr.Lowe eller Dr. Broda Barnes sine behandlingsmåtar?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
25-10-10, 20:24 #2
Sv: Privatklinikkar som medisinerar etter symptom og metabolsk rate?
Sorry DSC - det er nok mangelvare.....
Men de du nevner har jo iallfall Lillestrøm en jeg vil kalle god praksis på området. Schiødt ved HH også.
Det faller seff. mye på den enkelte lege, og jeg mener ikke å forskuttere for noen av de mange gode leger vi tross alt har.
Innimellom finnes noen bra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-10-10, 22:46 #3
Slutter meg til det Hansen sier om at det er veldig avhengig av den enkelte lege!
Har foreløpig god erfaring med Heggeli
Balderklinikken....not so much. Men andre har truffet bedre leger der enn det jeg har.
Altså veldig individuellt og avhengig av den enkelte lege, opplever jeg.
-
25-10-10, 22:52 #4
Ok. Kva heiter legen ved Lilllestrøm?
Medisinerar han og Schiødt etter symptom og metabolsk rate, eller heng dei seg opp i blodprøvar? Medisinerar dei med Erfa, T3?
Har de erfaring med Ljøgodt på Balderklinikken?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
26-10-10, 13:54 #5
Sv: Privatklinikkar som medisinerar med T3?
Heisann
Mener du Erfa og T3? Det har jeg aldri hørt om verken nationalt eller internationalt? Mange kombinerer Erfa og T4...
Mange privatklinikker og fastleger behandler med kombinasjon av T4 og T3. Oftes vurderes behovet for tilskudd av T3 gjennom blodprøver. Hvis man feks har FT4 svar i øvre ref område og FT3 svar i nedre ref område kan dette bety at du ikke omdanner nok fra T4 til T3. Da er det grunnlag for å gi tilskudd av T3. Hvis du mener ren T3 behandling så kan jeg ikke si at jeg er kjent med leger som gjør dette. Etter mitt skjønn er det jo litt risikosport i dette hvis man skulle få omgangssyke, da T3 har veldig kort halveringstid.
-
26-10-10, 18:33 #6
Erfa og T3. T4 er ubrukeleg.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
27-10-10, 18:22 #7
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
27-10-10, 18:34 #8
Lowe skriver jo :
I respectfully disagree with your endocrinologist. Studies indicate that T4 is of no use to anyone except, figuratively, as a storage unit for the metabolically-active thyroid hormones T3, T2, and possibly T1................
Men jeg ser uklarheten - Det han mener,er at det er ikke noe hjelp i å ta T4 hvis kroppen ikke lager T3 av det - og det tilhører det jeg nevnte om meget sjeldne tilfeller.
Så må jeg nok tilføye : meget sjeldne oppdagete tilfeller...... For de teller jo ikke de tilfellene de ikke oppdager - og når man ikke leter, og heller ikke ser skogen for trærne som står iveien så......
Men totalt sett er det snakk om sjeldne tilfeller.
Man skal iallfall ikke regne med at man er ett av dem før en blodprøveserie kan peke i den retningen.
Schiødt syns jeg er flink. De jeg har snakket med sier at alle blodprøver bilr vurdert, men det er pasientens kliniske tilstand som har hovedvekt.
Og det er etter min smak iallfall. Jeg liker ikke leger som er opphengt i en eller annen teori om hvordan det absolutt må være.
Lillestrøm har jeg ikek så mye kjennskap til, men dr. Meirleir besøker visst klinikken om jeg forstår det rett. (er vel mest kjent for ME da, men er en størrelse)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-10-10, 18:43 #9
Då det i seg sjølv er sjelden å gi T3, så er det vel forbeholdt slike som Dr.Lowe, som behandlar folk med det, og folk som har prøvd det og brukar det, å uttale seg om det.
-
27-10-10, 18:47 #10
Lignende tråder
-
Er fibromyalgi et symptom på hypothyreose?
Av Anisa i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 9Siste melding: 26-04-14, 22:52 -
Behandling for Metabolsk Syndrom. Vorherrebevares!
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 29-09-10, 14:51 -
Er muskelsvakhet et symptom?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-01-07, 21:23 -
vondt i halsen- et symptom?
Av pling i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 25Siste melding: 03-09-06, 20:32

Bokmerker