Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
15-10-10, 09:28 #1
Levaxin. Hvilke bivirkninger har dere fått?
spørr primært om levaxin og hvordan dere har opplevd bivirkninger dere som har fått det. jeg er i startfasen og måtte stoppe fordi jeg fikk så vondt i brystet. nå 10dager etter oppstart 25mg hadde jeg i natt veldig vondt i brystet når jeg la meg på siden...dette er ikke slike jeg opplevde det forrige gang. jeg fikk også sist (og det har vedvart) en merkelig følelse under høyre bein i kneleddet. akkurat som det er trangt. jeg klarer ikke sitte på huk. legen sier det er en betennelse i en kjertel så ikke sikkert det har med levaxin å gjøre.....
håper bare brystet gir seg nå for jeg vil så gjerne bli bedre, men vil gjerne høre fra dere som har hatt bivirkninger i starten
-
15-10-10, 09:49 #2
Sv: Hvilke bivirkninger har dere fått?
Den der kneleddssaken kan like gjerne være en bivirkning av å være lav, som av levaxin. Leddsmerter/leddproblemer er forbundet med å ha for lavt nivå av stoffskiftehormon i kroppen.
Ellers må jeg si at de to tingene jeg har merket på levaxin (som ikke sikkert er en bi-virkning, det kan like gjærne være en mangelvirkning siden levaxin forsøker å erstatte 4-5 stoffer med ett!) så er det
- tykkere og fetere hud og en tendens til kviser
- vektøkning
Som regel skal det ganske mye levaxin til, eller høy dose over lengre tid før man får de klassiske symptomene på hormonoverskudd (hjerteklapp, svette, varmefølelse)
Men det skjer nokså ofte at man får "rare virkninger" når kroppen begynner å få hormoner. Med det mener jeg at kroppen i lengre tid har skrudd ned forbruket av hormoner for å få det den har til å vare lengst mulig. Og da blir kun de mest viktige tingene prioritert.
Nå kommer det mer hormoner i systemet og i en periode blir det litt forvirring i hvor det skal brukes. Disse rare virkningene kan være forskjellig fra person til person.
Jeg ble varm (veldig varm) en ukes tid... fikk mensen (som jeg ikke har hatt på lenge)... og så gikk det over i mer normalt. Et ekstra utbrudd av småkviser har jeg fått ved hver økning. Jeg tolker det sånn at det rett og slett ble et logistikkproblem en periode - "hvor skal disse brukes???". Og så går det over når kroppen finner ut hvor ting skal brukes på en mer matnyttig måte. Det er først da man begynner å merke bedring.
Jeg synes at dersom problemene ikke er veldig vonde/skremmende - så bør du holde ut i 14 dager og så gjøre opp ny status. Før gjerne en symptomdagbok. Det er lurt både for deg selv (når skjedde hva?) og for å kunne evaluere virkningen av medisinen.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-10-10, 13:13 #3
Sv: Levaxin. Hvilke bivirkninger har dere fått?
jeg verker tørr eller orker å gå mange dager slik visst det fortsetter
gir litt opp må jeg si. så sliten fra før...... men skal prøve å ta det med et smil
-
15-10-10, 13:43 #4
Jeg fikk vondt i hodet flere ganger i uka.
Bemerker her at det jeg er vant til i så måte er to-tre ganger i året -
så jeg har liten toleranse for hodepine.
Kanhende det var tilsetningsstoffene jeg reagerte på..
det samme skjedde da jeg prøvde meg på Liothyrenin.Sist endret av Kevlin; 15-10-10 kl 14:17
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-10-10, 14:06 #5
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-10-10, 19:27 #6
Med fare for å høres flåsete ut så var min sterkeste bivirkning av Levaxin mangel på virkning. Dessverre.
-
19-10-10, 10:25 #7
ja i dag skulle jeg altså øke, men jeg drøyer jeg altså...mye mindre klem rundt brystet, men litt stressa på kveldene. føles helt feil å tilføre kroppen noe som gjør at kroppen reagerer slik. strider imot alle følelser hos meg altså, men skal til legen til uka så holder på 25mg inntil da tror jeg.
noen nevner en annen type som man kan prøve. hva er det og er det mindre bivirkninger av den?
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte, bivirkninger av Levaxin?
Av Minnitee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 27-02-16, 22:44 -
Hvilke vitamintilskudd/ oljer bruker dere?
Av RIGG i forumet VitaminerSvar: 1Siste melding: 24-11-11, 18:47 -
Lavt stoffskifte og bivirkninger på levaxin!
Av AnnieG i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 19Siste melding: 28-12-10, 12:01 -
Bivirkninger av Levaxin
Av Bille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 07-01-09, 23:47 -
Hvilke symptom sliter dere mest med?
Av komlå i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 27Siste melding: 12-03-07, 21:49

Svar med sitat

Bokmerker