Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Hybrid View

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    aust agder
    Alder
    50
    Meldinger
    60

Standard Værre under/etter mensen??

litt usikker på om jeg skulle poste det her,men prøver altså akkurat begynt på levaxin eller for 1mnd tid siden men måtte stoppe i 10dager pga bivirkninger og har begynt for 5dager siden igjen
    men altså de to siste menstrasjonene ( eller rettere sagt 3-4dager etter den ene gangen og på slutten nå) har jeg hatt enorme nedturer! utrolig tung i kroppen,kjempe deppa og helt ute. man blir jo alltid litt sånn under mensen , men dette har vært så sterkt. bare lyst å legge meg i koma. noen som har opplevd dette i forbinnelse m lavt stoffskifte/medisinering e.l?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Værre under/etter mensen??

Kvinner har en økning i basalstoffskiftet under mensen. Dette kan man tenke seg muligens vil medføre et høyere behov for stoffskiftehormon disse dagene.... Jeg har søkt etter informasjon om dette tidligere, men fant ikke noe konkluderende. Husk også at under oppstart av medisinering vil alt bli litt "rotete" - kroppen får tilskudd av et hormon den har måttet spare på og det tar litt tid før distribusjonen kommer i orden. Så ikke start/stopp uten at det virkelig er nødvendig...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    aust agder
    Alder
    50
    Meldinger
    60

føler alt er bare kaos hehe. har også ms og vært veldig plaget av fatige/tretthet, men en del har nok (eller håper jeg iallefall) skyltes stoffskifte. ønsker meg bare en jevnt balansert hverdag der jeg ikke til stadighet føler meg utslitt,lei meg,osv osv...veldig sliten av det, men igang igjen.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei Wonki!

Jeg har det på samme måte som deg. Blir dårlig i forbindelse med mens. Noen ganger er det verst i forkant, andre ganger under mensen. Mens er jo et hormonelt krafttak for kroppen og ikke til å undre seg over at vi med hormonsykdom påvirkes av det. Jeg har binyretretthet i tillegg til hypothyreosen (for lavt kortisolnivå), og dette gjør plagene ekstra ille. Det er bla diskutert i denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showt...highlight=mens

Har du vurdert å sjekke binyrene dine? Med en annen kronisk sykdom i tillegg er det ikke umulig at du har binyrer som trenger støtte/behandling (i form av kosttilskudd, livsstilstilpasninger, eventuelt hormoner og/eller hydrokortison). Ihvertfall kan det påvirke syklusen din!

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    aust agder
    Alder
    50
    Meldinger
    60

mitt kortisol nivå har alltid vært en smule for høyt...
    en dag av gangen, men vanskelig når man er så lei av å ha det sånn. halve meg er liksom full av energi, glad og tiltakslysten, men blir kræsj med andre delen som er stikk motsatt. håper de blir venner etterhvert og er jo ikke sikkert i og med ms, men jeg håper

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Fant denne:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1173500

Og denne... som sier at kanskje et blandingsprodukt kan være bedre enn t4 for mensplager?
    http://www.power-surge.com/educate/hypothyroidism.htm
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Økte med 1/4 grain Erfa- værre pust/ blodtrykksfall
    Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 27-08-10, 14:16
  2. Gode råd søges. Værre af Eltroxin og Levaxin?
    Av paxx i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 02-01-10, 08:53
  3. Verre ved mensen!?
    Av Evamol i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-04-08, 20:25
  4. Helt utslått før mensen
    Av cathrin i forumet Andre hormoner
    Svar: 5
    Siste melding: 24-04-07, 20:17
  5. Mensen og slik....