Viser søkeresultater 1 til 10 av 105
Hybrid View
-
16-04-07, 13:20 #1
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling
Hei, jeg er ny som skribent her, men har lest mye og fått masse viktig informasjon herfra.
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl. Nå driver jeg og justerer tyroksindosen, og forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
hilsen anitaHar måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
16-04-07, 13:35 #2
Velkommen til forumet, Anita
fra Lie
-
16-04-07, 22:48 #3
Velkommen i gjengen Anita
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
17-04-07, 21:34 #4
-
10-06-07, 19:48 #5
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Etter bare 12 dg på Lio, er jeg blitt såå mye bedre. Hjernetåka er borte, depresjonen likeså kjennes det ut som, søvnkvaliteten er mye bedre. De siste nettene har jeg hatt lange drømmer også, det er lenge siden.... Og selv om energien ikke akkurat spruter, så orker jeg endelig mer enn bare å vaske klær og lage middag. Nå har jeg tilogmed begynt å tenke at jeg kommer til å klare å begynne i arbeid igjen. Har rehabiliteringspenger ut juli, og trodde ikke jeg ville orke å starte på i august, men vil nok prøve meg i 50% hvis dette fortsetter ja
Synes overgangssymptomene også har blitt mye bedre. Ikke så mange hetetokter, og mindre kraftige. Men har veldig vondt i kroppen fremdeles, tungt og vanskelig å komme meg opp av senga fremdeles. Men det kan jo være fordi jeg har "stått på" de siste dagene, når overskuddet endelig har kommet tilbake...
Økte fra 5 mcg/dg 5 x 2/dg for noen dager siden. Hadde litt trykk for brystet de første to dagene, i dag ingen ting. Har ikke seponert levaxin.
Dette var virkelig tingen for meg, håper det varer
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
10-06-07, 20:47 #6
-
10-06-07, 22:15 #7
SÃ… godt å høre at du blir bedre

Husk bare på å ikke bruke for mye energi med en gang, for det har en tendens til å staffe seg i lengden. Ta det rolig og øk aktiviteten sakte men sikkert.
Lykke til videre
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-07, 20:41 #8
Takk for rådet, må nok passe meg for å bite over for mye. I dag var nemlig formen relativt laber igjen. Ble så ivrig vettu
Så nå skal jeg bare kvile og ta det rolig. Har jo tenkt å ha en lat sommer, ikke jobbe, ikke stresse....
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
11-06-07, 22:42 #9
Høres bra ut!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-05-07, 21:44 #10
Råd om dosering av liothyronin
Hei!
Vært hos fastlegen i dag, ba om kombibehandling for et par mnd siden, hun hadde ikke peiling, noe hun innrømmet lett heldigvis, og henviste meg til St. Olavs. Fikk avslag derfra, jeg var igrunnen glad til for det er DEN lange ventetiden og jeg vil ha beh NÃ…!
Hun hadde visst korrespondert med endo på St. Olav etterpå, for hun hadde fått vite at det ikke fantes noen ting som tyder på at kombibehandling virker. Jeg hadde tatt med Haugs artikkel + artikkel som sto i Thyra siste nummer, hvor vedkommende faktisk hadde fått hjelp hos endo på sykehus (det står ikke hvilket, men jeg sa at det var st.Olavs til legen
)
Så etter mye tårer og tuting, fikk jeg med meg en resept på Lio, og mitt eget forslag til dosering var 10 mcg/d.
prøvesvarene mine var 10.04
tsh 0,14 (0,27-4,20)
fT4 17,2 (12-22) - 51 %
fT3 4,7 (4,0-6,8 ) - 25 %
antiTPO 41 (0-34)
22.05 var de
tsh 0,11 (0,27-4,20)
fT4 16,1 (12-22) - 41 %
fT3 4,1 (4,0-6,8 ) - 3,57 %
antiTPO 40 (0-34)
Legen er selvfølgelig bare opptatt av at tsh er supprimert, og mener jeg er overdosert. Jeg føler meg ikke bra, tykk hjernetåke og deprimert. Legen tror dethenger sammen med all behandling etter brystkreft, og ikke har noe med stoffskiftet å gjøre...
Jeg undrer meg stort over at både t4 og t3 har sunket, jeg har gått bittelitt opp på levaxin iom at jeg nå tar 125 mcg/d mot tidligere 100 i 4 dg og 150 i 3 dg. Eller kan det være just derfor? at forrige blodprøver ble tatt rett etter 2 eller 3 dg med 150...?
Så hva gjør jeg nå.... Skal jeg ta bort litt levaxin som det står i Haug, mot fx 10 mcg lio, eller bare legge til...eller? Begynte med 5 mcg i tillegg i dag ihvertfall
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Lignende tråder
-
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54 -
Hvor finne referanseverdier?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 05-05-06, 18:00 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-09-05, 14:01 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 21:02


Svar med sitat

Bokmerker