Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Antistoffer mot medisiner med naturlige thyroideahormoner fra gris??

Da har jeg vært innom youtube igjen..

I disse to filmene kommenteres bruk av Armour og lignende medisiner laget av grisekjertler.. Det kommenteres hvorfor Armour ikke er så populært å bruke blandt legene. Og her kommer velkjente grunner som at medisinene ikke er stabile nok ift. innhold osv., noe som de syntetiske medisinene har blitt rapportert inn til FDA flere ganger på grunn av. Så dette gidder jeg ikke bekymre meg så mye om.

Den eneste grunnen til å velge de syntetiske medisinene, er en grunn jeg ikke har hørt før, og den omhandler at man kan utvikle antistoffer mot de naturlige. Noen som har hørt om noen slike tilfeller før? Jeg skjønner jo at det er en mulighet for dette, men jeg har aldri hørt om det eller lest om det..

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Antistoffer mot medisiner med naturlige thyroideahormoner fra gris??

Det er himmelvid forskjell i behandlingsteori ved bruk av tyroide hormoner og syntetisk T4.
    Hadde du spurt en lege om det gikk an å behandle mennesker med kun T4 før 1970, hadde han ikke forstått spørsmålet engang.
    Da het det Thyroxin , og betyr bare "det som kommer fra kjertlen". Det er altså en fellesbetegnelse og dekker alle de litt senere oppdagede jodider.
    Omtrent samtidig fant man ut av synteseprosessen og klarte å lage et syntetisk T4. Dette kalte man Thyroxin, for man trodde at det var det eneste kjertlen produserte.
    Argumentasjonen som ble brukt i markedskrigen mot de Tyroide hormonprodusentene over for myndighetene, var at " det var det samme, bare mye bedre".
    Ny viten kom hver dag og det gikk ikke lenge før man fikk vite om jodinene og måtte snekre sammen et forsvarlig behandlingsteori for det nye produktet - og den står man fast på enda.........
    Og det har kommet ny viten hver dag i 30 år nå.

Antistoffer.
    Disse er kroppens forsvarsmekanismer mot ukjente stoffer de antar er fientlige. Det er mye større mulighet for at kroppen produserer slike mot syntetita. Naturlige stoffer er mer kroppsnære og det skal feilreaksjoner til for at dette skal skje. Omtrent som pollenreaksjoner altså.

Argumentet må være av ny dato, så markedskrigen er altså ikke slutt ?
    De pleier å hente fram forvrengte fobier fra den tia, denne kan ikke være av så gammel dato.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Antistoffer mot medisiner med naturlige thyroideahormoner fra gris??

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Argumentet må være av ny dato, så markedskrigen er altså ikke slutt ?
    De pleier å hente fram forvrengte fobier fra den tia, denne kan ikke være av så gammel dato.
    Ja, de driver på "med sitt" i stedet for å ha fokus på hva som virkelig har effekt og hva folk blir bedre av..

Takk for svar!

Tenkte disse måtte med.

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg har også sett en annen lege skrive noe om dette. Det virket som han da mente anti-TPO og ikke antistoffer generelt, men dette er bare hva jeg husker i forbifarten så mulig jeg misforstod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg merker meg at legen i det første innslaget er en GP, altså ingen ekspert som har gått gjennom noen ekstra utdannelse. Det betyr ikke automatisk at man skal mistro det han sier, men når jeg ikke klarer å finne noe støtte for utsagnet andre steder enn på ehow og nettsteder hvor han opptrer som panelekspert så velger jeg å tro at et molekyl er et molekyl.... Dette gjelder for t4. Og så er det et uomtvistelig faktum at naturlig thyroid OGSÅ tilfører t1, t2, t3 og calcitonin.... i motsetning til syntetisk t4.

Men rett skal være rett - alt etter om hvordan stoffet er renset vil det kunne være rester av gris der. Jeg skjønner bare ikke hvorfor at det skulle være større sjanse å reagere negativt på disse restene om de kommer i pilleform eller om de kommer som en kotelett...

Jeg tror han har rotet med hashimoto's/gravens - hvor antistoffene går mot kjertelVEVET, jeg... og tatt en kjapp tankemessig shortcut uten å sjekke sine facts.

Hmm. Den som leter finner ... noe. Det kan virke som at en del pasienter har en genetisk twist som gir motstand mot thyroidhormon. Kalt RTH
    http://acb.rsmjournals.com/cgi/conte...tract/43/6/431
    http://ajpendo.physiology.org/cgi/co...ract/243/2/E88

Dr. Lowe mener at disse pasientene ofte har bedre effekt av syntetisk t4/t3.
    http://misc.thefullwiki.org/Thyroid_hormone_resistance

Han kobler også fibromyalgi til dette... har fibromyalgipasienter høy ft3/ft4?

Dette er da en genetisk defekt, ikke antistoffer... men konklusjonen er den samme som GPen trekker - bare at det gjelder for en liten del av stoffskiftepasientene.
    Sist endret av smgj; 22-09-10 kl 18:03
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det kan virke som det er en sammenblanding der.
    Slikt kan lett skje når det ikke er spesialister som uttaler seg.
    De har et stort felt og lærer seg sin vei å overleve med det.
    Mange mener mye rart i dette feltet her.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Helt ærlig begriper jeg ikke denne antistoff-påstanden. Vi snakker jo ikke her om en transplantasjon, eller en injeksjon. Dette er jo piller som svelges og passerer mage/tarmkanalen akkurat som en biff. Jeg får jo ikke antistoffer mot ku av den grunn?? Klart enkeltpersoner kan få allergiske reaksjoner på dette medikamente, men faren er jo ikke større ved bruk av thyroid enn det er ved bruk av syntetisk T4. Nei, dette ble ikke logisk for meg.

Noen som vet om samme påstander beveger seg når det gjelder syntetisk insulin vs svineinsulin? For dette er jo medikament som faktisk injiserers.

Lignende tråder

1. Naturlige kilder til jern
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 4
    Siste melding: 14-04-09, 08:15
  2. Antistoffer?
    Av siri i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-07, 16:54
  3. Antistoffer
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-02-07, 19:53

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn