Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Tråd: Behandling og effekt
Hybrid View
-
16-09-10, 15:36 #1
Behandling og effekt
Ja, da har jeg endelig vært hos endokrinologen igjen.
Han kunne fortelle at jeg har en betennelse i skjoldbrukskjertelen, som da vel er Hashimotos om jeg ikke tar feil? Verdiene er ikke langt unna normalområdet, men siden han regnet med at jeg ville måtte starte behandling før eller siden uansett så har jeg nå begynt med Levaxin. 50 mg pr dag, så nye blodprøver om en stund for å se om nivået har bedret seg før dosen endres. I tillegg var B12 noe lavt, og får derfor Triobe i tillegg.
Det jeg lurer på er hvor lang tid tar det før jeg skal kunne merke effekt av medisineringen?Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.
-
16-09-10, 17:22 #2
Sv: Behandling og effekt
Jeg mener man skal merke en bedring etter få dager, men det ta3 uker før det dannes stoffskiftehormoner av Levaxin, så tar det enda noen måneder før man oppnår full effekt.
Sist endret av Hansen; 16-09-10 kl 18:10
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-10, 17:24 #3
Hei Freya!
Velkommen i Hashimotoklubben! Det er nok ingen som kan si når du merker bedring i starten. Noen merker det fort, andre kjenner bedring først etter at dosen er blitt mye nærmere det som kjertelen skulle produsert om den var i tipp topp stand. Men det er lurt å øke gradvis, ikke bli stående på 50 mg for lenge, ellers kan du få nye nedturer.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-09-10, 20:53 #4
Takk for svar. Legen mener jeg skal gå på 50 mg i 3 måneder, og jeg har heller ikke fått resept på mer.
Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.
-
16-09-10, 21:18 #5
-
16-09-10, 21:26 #6
Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.
-
16-09-10, 22:24 #7
Vel.
Hvis det viser seg at dette er hva du trenger, kan det hende at du vil trenge oppjustering før det er gått 3mnd.
Det merker du på en eller annen måte, og er nok litt individuelt.
Da bør du si det til legen, og får nok øke dosen vil jeg anta.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Har ikke god nok effekt av Levaxin
Av Martha i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Liten effekt av medisiner?
Av bentedermeg i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 43Siste melding: 21-02-10, 16:54 -
effekt av Neo mercazole?
Av april i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 23-05-08, 07:55 -
Effekt av Armour
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 14-06-06, 11:43

Svar med sitat

Bokmerker