Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
Hybrid View
-
27-08-10, 12:02 #1
Jeg tar levaxin under tunga
Og har forstått at dette ikke er helt vanlig.
Men jeg gjør altså det. Det smaker ikke ubehagelig (litt tørt, støvete, søtt "gipspulver") og det som ev. ikke tas opp i munnen blir med i tarmen sammen med annet sikkel.
Dette har jeg nå gjort i 2 måneder.
For meg fungerer dette helt fint og jeg har ikke særlig stor dose (112,5µg på 71kg) og jeg får en helt grei ft4 og ft3 av dette. En ft3 på 5,9 (3,5-6,5) og ft4 på 17,3 (9-20) - som ikke er veldig høyt, men som jeg faktisk subjektivt fungerer bra på og "kjenner meg igjen" på.
Tanken min bak å forsøke å ta den på denne måten var at "Dersom noe tas opp under tunga så går det da rett i blodet og kanskje jeg kan få et sikrere opptak" i stedet for i tarmen hvor det blandes med alt annet - selv om jeg venter 30-40 min med mat og tar jern- og kalktilskudd "langt unna".
Kanskje dette kan være et tips til andre?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Noen av dere som har ME, er plaget med hvitt belegg på tunga?
Av gutt_81 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 21Siste melding: 28-12-10, 21:45 -
Rennende øyne og smerter i tunga
Av Tily i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 7Siste melding: 13-09-07, 20:38

Svar med sitat
Bokmerker