Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Kan Erfa gi bivirkninger som gir utslag på urinveiene?

Jeg har jo, som kjent alltid hatt en viss skepsis til legemidler, uansett hva, men kanskje ikke fullt så skeptisk til det som er naturlig fremstilt. I det siste har jeg lurt på om medisinene jeg tar kan gi negativ innvirkning på urinveiene ettersom jeg ikke blir kvitt urinveisinfeksjonen. Kan jo lure på om det er en urinveisinfeksjon av "den vanlige" sorten også fordi de ikke finner noen bakterieoppvekst... Det er urinblæren min som sliter i mitt tilfelle med "spreng" og ubehag som ikke gir seg og jeg har ikke vært plaget av noe av dette etter jeg startet med Erfa.

Jeg har aldri vært tilhenger av svinekjøtt og spiser det ikke selvom det roses opp i skyene når det kommer til hvor magert og fint det er om man ikke ønsker legge på seg , og Erfa'en er jo fremstilt fra svin etter hva jeg har skjønt og lest.. Kan da kroppen min reagere på Erfa-medisinen?

Noen som kjenner til dette? Jeg har ikke fått noe pakningsvedlegg til Erfaen så jeg kjenner ikke til bivirkningene må jeg innrømme, men noe negativt må denne medisinen også ha, den kan jo ikke baaare være positiv?
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Kan Erfa gi bivirkninger som gir utslag på urinveiene?

Nå holder jeg på å skrive dette for ofte - men igjen

"Legen jeg var hos igår" spurte konkret om jeg var plaget med infeksjoner (øre/nese/hals eller urinveiene) fordi dette var vanlig dersom man er underdosert .... Samt at spesielt hashimoto's jo er en autoimmun sykdom og dermed en indikator på at immunforsvaret ikke "helt har peiling på hva det driver med"... for tiden.

Nå vet ikke jeg hva din status er i så måte, men jeg synes iallfall det er verd å nevne.

De bivirkningene man får av Erfa kommer som regel enten av reaksjoner på fyllstoffet i tablettene eller at man er følsom for virkningen av tablettene. (Da tenker jeg spesielt på t3 sin virkning på slitne binyrer og på overdosering.) Siden dette er et medikament som ellers bare inneholder de hormoner kroppen vanligvis ville ha fremstilt selv er det ikke så vanlig med andre typer reaksjoner.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Cool Sv: Kan Erfa gi bivirkninger som gir utslag på urinveiene?

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Noen som kjenner til dette? Jeg har ikke fått noe pakningsvedlegg til Erfaen så jeg kjenner ikke til bivirkningene må jeg innrømme, men noe negativt må denne medisinen også ha, den kan jo ikke baaare være positiv?
    Jo, det kan det.... Det er jo det samme en rask kirtel ellers selv producerer. Kun hvis kirtlen producerer for meget, kan man tale om "bivirkninger" (hyperthyreose). Altså pga. mængden. Ikke sammensætningen.

Det ville ellers lyde helt ved siden af, hvis vi sagde at f.eks. mavesyre har bivirkninger, eller thyreoideahormoner giver bivirkninger? Man kan derfor ikke betragte Thyroid som man gør ved et tilfældigt, konstrueret syntetisk medikament, der måske har bivirkninger eller måske ikke. Man kan ikke ikke tænke på Thyroid på samme måde som man tænker på f.eks. panodil. Det er vidt forskellige principper, der ikke kan blandes sammen. Thyroid er en hormon-erstatning, Levaxin er syntetisk hormon-behandling og Panodil er et lægemiddel.

Når egenproducerede thyreoideahormoner ikke kan skade urinblære (andet end ved en tilfældig sekundær tilstand forringende alle organer pga. hormon-underskud/mangel), kan Thyroid heller ikke skade, da Thyroid svarer til egenproducerede thyreoideahormoner.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Bivirkninger/overdosesymptomer på Erfa?
    Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 06-08-10, 20:49
  3. Svar: 0
    Siste melding: 14-10-09, 19:31
  4. Kan så liten doseøkning virkelig gi så store utslag?
    Av Sofiemor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 24-03-09, 22:05
  5. Neo-mercazole: bivirkninger
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 34
    Siste melding: 09-02-07, 22:10

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine