Viser søkeresultater 1 til 10 av 36

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Min første 7-keto

Jeg fikk jo en boks med 25mg tabletter for litt siden. Den har stått å kikka på meg fra en hylle rett over Pc-skjermen.
    Har lest noe om dette og menn kan trenge 50mg/dag.
    Jeg er meget usikker på om jeg trenger dette tilskuddet, og har ingen målinger å støtte meg til. Ikke andre enn undersøkleser Aker gjorde i 04 føre jeg gikk over til Tyroide hormoner. Så de er foreldet.
    Det skal vel bla hjelpe til med omdanningen fra T4 til T3. Mine fT3 målinger er alle over referansenivået. Gjerne opp mot 10.
    Jeg er intressert i om det har effekt på det andrenale.

Mandag 16.08.10
    Det var jo så fint vær så jeg padlet en lang tur på ettermiddagen. Det har gjerne den virkning at jeg blir rolig til kvelden.
    Jeg tok 25mg til middag.
    Og den virker !
    Etter noen timer ble jeg urolig. Hjertet slo kraftigere og jeg merket noe uro i brystet ved leggetid.

17.08.10
    Merker denne uroen enda. Kan det være at jeg skal sette ned Tyroid-dosen ?
    Jeg har jo ikke målt på lenge, men på Tyroid har jeg aldri hatt høyere fT4 enn 18.
    (På Levaxin forsøkte jeg å øke dosen til fT4 var over 30 uten at det førte til at jeg fikk det bedre.)
    Jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre, men tar dagens 7-keto som planlagt - til middag.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Min første 7-keto

Hei du!

Gratulerer med formstigning!

Jeg måtte jo selv sette ned thyroiddosen betraktelig da jeg startet på barbasco plus... Det var hvertfall samme dag jeg begynte å kjenne at pulsen gikk no inn i granskauen fort. Og før jeg begynte på barbasco, hadde liksom "effekten" av thyroiden startet å avta... Jeg har blitt mye varmere av thyroiden, etter at jeg satte dosen ned, og gikk plutselig ned i vekt igjen... Pulsen er ennå litt høy når binyrene får et forgodtbefinnende, men har plutselig startet å gå opp i vekt igjen..ikke mye, men slik at jeg lurer... lurer litt på om det er væske..

Så, å sette ned dosen, går jo an å prøve.. Ut i fra mine opplevelser da.. vel og merke..

Mannen min prøvde DHEA en liten stund, men han har ikke hypothyreose da. Men han ble veldig uvel av å starte rett på 25 mg.. Men det var jo DHEA da... Og mange kan jo bruke mye mer Dr. Wilson foreslår å øke dhea sakte og forsiktig.. Men mange har det jo bra om de starter rett på, så akkurat ang. dhea dosen din er det like mange svar som på alt mulig anna vi styrer med rundt denne sykdommen

Riktig lykke til!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei!

Jeg opplever også å få økt puls/hjertebank ved inntak av pregnelonene. Det omdannes bl.a. til DHEA. Har ikke lyst til å slutte med det, for merker fin effekt. Men lurer også på om jeg skal sette ned thyroid dosen.... Har faktisk gjort det litt, ned 1/2 grain, så får jeg se om et par uker om det var lurt. Tuller litt med dosen om dagen men prøver ut 25 levaxin og 1,5 erfa.

Lykke til begge to. Kan desverre ikke gi så mange råd, men det blir jo "spennende" å se hva vi kommer til her, dvs om økt DHEA kan føre til at man ikke trenger så mye thyroid. Dr. Lam mener at dess mer binyrene kommer på plass, dess mindre stoffskiftemedisin trenger man.....Synes ikke det høres så ulogisk ut egentlig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Takk for tilbakemeldinger !
    Veldig fint å få lese om andres erfaringer.
    Dette var første dagen - derfor tvilte (tviler) jeg, og vil se det an noen dager. Det er absolutt mulig jeg setter ned Tyroid-dosen ytterligere.
    For jeg har jo satt den ned fra 4G til 3G (125+60). Det virker som at ERFA er mer effektiv enn Armour var ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja, jeg måtte sette ned både DHEA og thyroid da jeg startet med DHEA. Jeg klarte ikke så høy dose som legen ordinerte, 25 mg DHEA. Nå bruker jeg ca 10-12 mg. Og det var tydelig et samspill med flere hormoner da DHEA kom inn i bildet!

Lykke til da n'Finn
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Takk Ruth !
    Jeg setter vel ned Tyroid-dosen til 2,5G fra i morgen. Jeg kjenner at det er for mye akkurat nå iallfall. Det blir tenkepause til i morgen tidlig.

http://hubpages.com/hub/7-Keto

Det er vel bra å starte med en advarende pekefinger ?
    Jeg antar at det gjelder overdrevent bruk. Det gjelder ikke oss som har for lite av det. Det gjelder aldri om man har for lite av noe ? Ikke før det er tomt lissom.
    Pussig !

Lignende tråder

1. 7-keto DHEA
    Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 1
    Siste melding: 20-06-10, 20:31
  2. Øke første dag?
    Av mio i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 10-01-08, 17:57
  3. Snart første kontroll
    Av mio i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2