Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Hybrid View
-
16-08-10, 17:31 #1
Chlorella og/eller Spirulina vs lavt stoffskifte
Jeg brukte chlorella for et år siden - det var i forbindelse med fjerning av amalgam fra to jeksler.
Det skal ha en rensende effekt, samtidig så inneholder chlorella mye vitaminer og mineraler ++
Så ser jeg i ettertid at chlorella også inneholder jod og da blir det for mye for meg;
jeg får jod gjennom thyroid medisin.
Prøvde også kelp ifjor høst, da var jeg ikke på noen medisiner, og jeg ble kvalm og uvel av det.
Så håpet jeg at spirulina var uten jod... men blei skuffa
Jeg er mest sannsynlig Th2-dominant og trives med Ashwaganda og lakrisrot -
men Chlorella blir det nok ikke mer av
Sist endret av Kevlin; 16-08-10 kl 18:13
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
17-08-10, 14:40 #2
Sv: Chlorella og/eller Spirulina vs lavt stoffskifte
Kevlin, jeg har også bestemt meg for å kutte ut Chlorella og spirulina pga jod. Men jeg har også brukt klorofyll, altså denne: http://www.iherb.com/Now-Foods-Liqui...3-ml/5028?at=0.
Siden det er utvunnet fra alfalfa og ikke alger, antar jeg at denne kan være uten jod. Vurderer derfor å bare fortsette med denne. Med denne gjelder det å pusse tennene etter å ha drukket den. Hvis ikke får et "sjarmerende" grønt smil.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte eller binyretretthet??
Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 06-07-10, 20:55 -
Lavt stoffskifte eller utbrent??
Av Søvniiiig i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 12:37 -
Lavt stoffskifte eller ?
Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 3Siste melding: 13-03-08, 17:56 -
Har jeg lavt stoffskifte eller.....?
Av jan-1962 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 21-01-08, 17:54 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08

Svar med sitat
Bokmerker