Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Levaxin - skyld i endret væskebalanse?

Jeg synes jeg har fått endret væskebalansen kraftig etter at jeg begynte på medisin.

Jeg har alltid gått på vekta om kvelden og om morgenen - og har derfor god "koll" på hva som er vanlig døgnvariasjon fra kveld til morgen hos meg. Det har alltid vært 0,6-0,8kg dersom det ikke har vært noe "ekstra" den dagen.

Nå har dette endret seg. Jeg drikker mindre enn før på kvelden, men må likevel opp om natta. Og fra kvelden til morgenen ligger nå døgnvariasjonen på 1kg, sjelden under ...

Noen flere som opplever det samme? Heldigvis har jeg ikke andre plagsomme symptomer som synlig vannansamling. Men jeg liker ikke dette uansett. Og denne nattetissingen ødelegger søvnen min...

Dere som bruker naturlige thyroider - er dere plaget på samme måte? Ikke plaget?

Eller - "er det bare meg?"
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Levaxin - skyld i endret væskebalanse?

NB - jeg fikk altså vannet (på denne måten) etter oppstart på medisin, ikke i forbindelse med at jeg ble syk... (Da la jeg "bare" på meg...)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det var jo mest vann som forsvant da jeg skiftet over til Armour - 12kg på noen uker.
    Jeg veide meg ikke så ofte den gangen, så jeg kjenner ikke dag til dag-variasjonene.
    Nå er de sjelden over 1kg, men kan være to, og av og til tre.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Altså - det jeg kalte døgnvariasjon er egentlig kveld-til-morgenvariasjon.

Og n'Finn... du holder på å overbevise meg om at jeg iallfall ikke skal gi levaxin mer enn et halvt år på å funke...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det kan være et ålreit tidsperspektiv det.
    Jeg venta jo i 16år - så ikke gjør det du også da smgj !

Jeg syns jo at tilførsel av et hormon man sårt mangler, bør virke nærmest fra dag 1.
    Gjør det ikke det, opplever man ingen særlig bedring, bør man være på vakt.
    Mer enn ett år synes jeg ikke man skal tolmode seg til.
    En bør da ha kommet opp på en virkningsfull dose og hatt denne i minst 6mnd.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg er så enig. "Problemet" mitt er at levaxin virker - og virker bra - på mye. Så langt. Blant annet er depresjonen blåst bort, søvnkvaliteten bedre, jeg biter ikke hodet av folk/knekker sammen i gråt og jeg har mye mer energi.

Men - det meste som har "virkning" har også en kontravirkning - spesielt gjelder dette for syntetisk medisin. Og vann i kroppen og vekt som jeg ikke får tilbake nedover og manglende tiltak til trim er problemer/savn. Kanskje det vil komme når jeg har en stabil dose... Jeg er nå på 100 og skal enten forbli her eller ytterligere opp.

Og om jeg har det nesten "greit" nå så vil jeg da si at jeg fortjener å ha det BRA - dersom det er mulig på en annen medisin.

Men jeg skal gi den fram til årsskiftet.

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 11-05-11, 20:25
  2. endret smak og luktesans
    Av Aurora Sophie i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 01-03-08, 21:34
  3. Endret smakssans?
    Av veumjenta i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 07-02-08, 00:58
  4. Ã… jobbe skift - kan en få endret arbeidstiden?
    Av marge i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 26-03-07, 14:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn