Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
27-12-09, 21:00 #1
Verdiene til min datter på 11 år
Hei på dere
Siven refererer noen verdier som likner på verdiene til min datter på 11 år.
Hun har blitt målt på litt av hvert, bl.a
S-TSH 3,25 (0.2 - 4.5)
S-FRT4 14 (8 - 20)
S-B12 381 (150 - 650)
Anti-TPO eller TRAS er ikke målt. Hun har *utslag på
B-TR.C 435 (145 - 390)
S-TRANS 3.3 (1.9 - 3.3)
S-CL 105 (105 - 650)
Datteren min er tynn, blid og funker godt på skole og med folk i alle aldre -
så jeg er ikke veldig bekymret, men dette med stoffskifteproblemer har jeg
nylig fått greie på at flere av kusinene mine har.
Ja,ja
- Fortsatt God Jul, sa
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
29-12-09, 12:35 #2
Sv: Verdiene til min datter på 11 år
Stoffskifteverdiene er jo typiske for barn. De har (skal ha) høyere TSH enn oss.
Likevel er stoffskifteverdiene hverken spesifisert etter alder eller kjønn.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-12-09, 09:54 #3
Hei Kevlin

Det er bra at datteren din virker frisk og rask for da har hun sikkert ikke utviklet noe, det er også bra at du har tatt prøver slik at du har verdiene hennes mens hun er i form. Du vil helt sikkert merke forskjell på henne hvis noe er på gang, og da vet du jo også hvor arvelig dette er slik at du kan kontrollere igjen.
Min datter hadde sist gang en TSH på 3,5 og som Finn sier så er denne verdiene visst nok høyere for barn, men jeg vet ikke om jeg kan kalle henne baren for hun har mens og fyller 15 år i januar. I tillegg så hadde hun FT4 på 11 og anti tpo på 135. Jeg tok henne med til legen for at jeg ser at hun virkelig sliter.
Det som bekymrer meg er kombinasjonen av symptomene og at hun har fått påvist antistoff og at FT4 er lav på ref området. Første gang vi tok prøver hadde hun TSH på 1,? husker ikke helt og FT4 på 14, da var det egentlig bare for å kartlegge verdiene slik at jeg hadde de til senere, vi er 3 generasjoner som har Hashinotos og hun er 4 generasjon i vår slekt. Da ble ikke antistoffene målt og hun var svært så frisk og rask.
Vi venter på utredning i form av ultralyd og nye prøver nå over nyttår og jeg er veldig spent... Det tok nemlig lang tid for meg med symptomer før jeg ble medisinert.
Ønsker deg fortsatt god romjul og godt friskt nyttår
-
30-12-09, 14:34 #4
Hei på dere - takk for svar
Datteren min ligger helt på grensen for å få * på andre "stoffer" -
bl.a er hun lav på jern (som jeg også er), men hun klarer ikke å svelge jerntilskudd
Og det med å ha blodprøvesvar FØR man blir dårlig - sin egen normal -
det er ikke av liten viktighet.
Selv så spurte jeg for 15 - 20 år siden legen om "helsjekk" - men da nærmest himlet han med øynene:
for foruten stiv nakkemuskulatur så var jeg jo frisk og rask ..
Den aller første blodprøve av meg var 2,5 år ettter dateren min ble født - da var jeg altså 37 år gammel: slå den!
Et halvt år etter sendte han meg til psykolog... og så videre ogsåvidere
Nei - nå må jeg visst stikke, sjekker innom seinere
ha en fiiiin kveld
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
31-12-09, 11:49 #5
barn skal helst har ft4 i øvre tredel eller fjerdedel .
De skal ikke ha høy TSH, men den reagerer kjapperen enn voksnes--ved synkende ft4 skal TSH skyte oppover raskere enn voksnes.
Få tatt noen nye prøver om noen uker, og denne gangen også antistoffene.
Lignende tråder
-
Verdiene til min datter på 11 år
Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 7Siste melding: 02-05-12, 15:23 -
Min datter på nå 14 år fikk endelig begynne med Levaxin
Av jorunnhf i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 23Siste melding: 13-07-10, 15:35 -
datter med symptomer på stoffskifteproblemer
Av Marie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 20Siste melding: 03-06-10, 17:41 -
Min datter holder på å utvikle hypothyreose
Av gismo i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 46Siste melding: 08-01-08, 14:35 -
Datter med nedadgående stoffskifte
Av brits i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 12Siste melding: 03-08-06, 23:16

Svar med sitat
Bokmerker