Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    9

Standard Hej fra endnu en ny

Hej alle

Jeg er ny her på siden....har dog læst med en tid.
    Jeg er 33 år og har struma og forhøjet stofskifte. Er de sidste 10 år blevet medicineret (har haft to korte pauser på et par måneder) med Thycapzol. I halvandet års tid er der fosøgt med en kombination af Thycapzol og Eltroxin.
    Det har været svært at holde mit stofskifte stabilt med medicinen og min skjoldbruskkirtlen er ret stor, så der er nu taget beslutning om at jeg skal opereres og have fjernet det hele.....hvilket jeg har sagt ja tak til.
    Jeg synes det har været svært at leve med det ustabile stofskifte i de sidste par år. I starten var det mest de fysiske symptomer jeg mærkede, men med tiden er det kommet til at fylde psykisk også. Tror det skete da jeg i min anden graviditet var rigtig dårlig og bare forsøgte at hænge på på job og med familien som jeg plejer...jeg endte med at blive sygemeldt med begrundelse fra læge og psykolog der løb på længerevarende belastningssyndrom og depression. Det endte op med, at jeg meget mod min vilje ikke kunne vende tilbage til mit arbejde og er nu igang med et revalideringsforløb på tre år, hvor jeg tager en overbygning til min læreruddannelse, så jeg kan blive tale-hørekonsulent. Jeg har læst 2 år på nedsat tid nu og mangler det sidste år.

Er ret nervøs for operationen.....især i forhold til min stemme, men kan ikke se anden udvej en operation. Vi har været inde og diskutere aktivt radioiod, men hverken kirug eller endokrinolog synes det er løsningen.

Tak for et dejligt forum her....og undskyld hvis indlægget blev lidt langt og rodet.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hej fra endnu en ny

Sitat Opprinnelig skrevet av musmai Vis post
    Det har været svært at holde mit stofskifte stabilt med medicinen og min skjoldbruskkirtlen er ret stor, så der er nu taget beslutning om at jeg skal opereres og have fjernet det hele.....hvilket jeg har sagt ja tak til.
    Velkommen Musmai. Men vent nu med at takke lægerne til du har noget at takke dem for... Det ved man først senere i forløbet.
    Jeg synes det har været svært at leve med det ustabile stofskifte i de sidste par år. I starten var det mest de fysiske symptomer jeg mærkede, men med tiden er det kommet til at fylde psykisk også.
    Ja, præcis det samme kan også ske som følge af lavt stofskifte, der kommer efter operationen. Havde lægerne blot været dygtigere til at behandle lavt stofskifte, bedre end de kan behandle det høje, ville der ikke være fare for, at man falder fra asken til ilden. Ta` det hellere som det kommer og undlad at have for høje forventninger til stofskiftereguleringen efter operationen. Det kan blive godt, men det kan også blive det samme som nu, omend af modsat årsag.

Er ret nervøs for operationen.....især i forhold til min stemme, men kan ikke se anden udvej en operation. Vi har været inde og diskutere aktivt radioiod, men hverken kirug eller endokrinolog synes det er løsningen.
    Har I også diskuteret denne behandling? Denne er nu en gang sikrest mht. evt. operationsskader på biskjoldbruskkirtler og stemmebånd m.v.

Hvis du poster her så mange af dine prøveresultater du kan fremskaffe (det har du ret til), vil vi have muligheden for at se hvorfor og hvordan dit høje stofskifte har udviklet sig, og hermed kan vi give et bedre bud på, hvordan det kan udvikle sig efter operationen.

Sorry for ikke ubetinget kunne svare mere opmuntrende, men bortfjernelse af en hormonkirtel er faktisk en stor sag, både akut og for fremtiden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    9

Standard Sv: Hej fra endnu en ny

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Velkommen Musmai. Men vent nu med at takke lægerne til du har noget at takke dem for... Det ved man først senere i forløbet.

Ja, præcis det samme kan også ske som følge af lavt stofskifte, der kommer efter operationen. Havde lægerne blot været dygtigere til at behandle lavt stofskifte, bedre end de kan behandle det høje, ville der ikke være fare for, at man falder fra asken til ilden. Ta` det hellere som det kommer og undlad at have for høje forventninger til stofskiftereguleringen efter operationen. Det kan blive godt, men det kan også blive det samme som nu, omend af modsat årsag.

Har I også diskuteret denne behandling? Denne er nu en gang sikrest mht. evt. operationsskader på biskjoldbruskkirtler og stemmebånd m.v.

Hvis du poster her så mange af dine prøveresultater du kan fremskaffe (det har du ret til), vil vi have muligheden for at se hvorfor og hvordan dit høje stofskifte har udviklet sig, og hermed kan vi give et bedre bud på, hvordan det kan udvikle sig efter operationen.

Sorry for ikke ubetinget kunne svare mere opmuntrende, men bortfjernelse af en hormonkirtel er faktisk en stor sag, både akut og for fremtiden.
    Ja, jeg ved du har ret Anisa...operation er ikke lig med ingen problemer...tværtimod, men jeg må håbe på det bedste og har ingen forventninger omkring hvordan det bliver.

Med hensyn til radiojod, så var kombinationen med mine to typer medicin et forsøg på at få den til at skrumpe og selvfølgelig stabilisere. Hvis den skrumpede ville de så forsøge med jodbehandlingen. Desværre er den ikke skrumpet. Problemet med den behandling er så også mit forhøjede stofskifte. Endokrinologen tolker ud fra mine tal, at det er meget sandsynligt, at stofskiftet efter en sådan behandling vil blusse op og det der er tilbage vil blive "agressivt", hvis man kan sige det sådan. Så vidt jeg husker har lægen ikke været inde på den der forbehandling før jod som du nævner.

Jeg vil forsøge at få fat i det jeg kan af mine tal. Har fået rykket min operation til august.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hej fra endnu en ny

Jeg er ny her på siden....har dog læst med en tid.
    Der er noget jeg ikke helt forstår... Musmai. Du er jo ikke helt ny her på forummet. Vi to har allerede korresponderet med hinanden om det samme, i tråden Tilstand efter operation du har postet her d. 13. maj 2010.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    9

Standard Sv: Hej fra endnu en ny

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Der er noget jeg ikke helt forstår... Musmai. Du er jo ikke helt ny her på forummet. Vi to har allerede korresponderet med hinanden om det samme, i tråden Tilstand efter operation du har postet her d. 13. maj 2010.
    Det stemmer at vi skrev sammen der. Jeg havde bare ikke overskud til at skrive en præsentation på det tidspunkt, så derfor kommer den først nu.

Lignende tråder

1. Endnu en ny fra Danmark (Giaro)
    Av Admin i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-09, 18:25
  2. Anbefale en bog, som endnu ikke er skrevet
    Av Anisa i forumet Biblioteket
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-09, 14:09
  3. Endnu en ny fra Danmark
    Av Giaro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 25
    Siste melding: 01-08-08, 16:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn