Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
18-05-10, 07:07 #1
New Study Shows that the Addition of T3 is Superior to Levothyroxine/T4-Only Thyroid
-
18-05-10, 10:55 #2
Sv: New Study Shows that the Addition of T3 is Superior to Levothyroxine/T4-Only Thyr
Jepp,så det akkurat på facebook

Får håpe legene får det med seg da.... Jeg ble jo nektet t3 tillegg i 2.5 år..:evil: UTEN teoretisk eller faglig grunnlag.
Jeanette
-
19-06-10, 15:01 #3
Sv: New Study Shows that the Addition of T3 is Superior to Levothyroxine/T4-Only Thyr
Så er der måske alligevel håb for bedring i fremtiden? Selvom jeg har hørt at syntetisk T3 kan give forværring af øjenproblemer, hvis man har Graves/Basedow. Fik at vide af en endikrinolg på mit hospital, at det var fordi, T3 er mere ustabilt end T4.
-
19-06-10, 16:20 #4
Hvis man læser artiklen som bliver citeret i den linkede blog så synes ikke det er særlig opløftende mht T3 behandling, og så vidt jeg ved bruger lægestanden også denne artikel til ikke at give T3 behandling da der ikke var den store kliniske effekt (til trods for at patienterne direkte adspurgt foretrak T3, men uden at de fik det meget bedre).
Men måske man ville se en effekt hvis man havde lavet forsøget på en gruppe af folk der ikke fik det bedre med T4 behandling - men jeg mener at et af de ti andre kliniske forsøg netop gør det, også uden nogen effekt :-(
(er lige startet på T3)
.
-
19-06-10, 19:27 #5
Hej og tak for dit svar.
Du skriver, at du selv er begyndt på T3, men jeg må konkludere på din besvarelse, at du ikke har fået det meget bedre? Personligt er jeg meget træt af at være så træt, sover og er energiforladt konstant. Nu har jeg ferie i en måned (er skolelærer) så nu skal det være - men måske jeg bare skal kaste mig direkte over naturlig thyroid. Jeg synes nemlig heller ikke, at jeg har hørt særlig meget godt om T3. Jeg har læst, at nogen får det bedre i begyndelsen, men desværre kun kortvarigt - øv!
-
19-06-10, 19:38 #6
I denne artikkel fra juni i år sier en relativt kjent amerikansk lege, Dr. Jacob Teitelbaum, at en del pasienter må ha t3 tilskudd for å føle seg bra.
Han nevner armour/naturlig thyroid som alternativ.
Samtidig sier han at man skal diagnostisere etter formen og ikke blodprøver, og at mange kan ha lavt stoffskifte selv om blodprøvene er innenfor normalen.
Kul lege
TENK om alle var som han da!
http://www.psychologytoday.com/blog/...atment-is-best
-
19-06-10, 20:07 #7
Hej Anne. Der findes utrolig mange fora og hjemmesider som lovpriser T3 fremfor T4, især amerikanske. Så nogen har det måske hjulpet? Og måske kunne det være dig? Måske mig (men ikke endnu i hvert fald, her på 3 uge på T3)? Det er dog nok ikke nogen mirakelkur, for så havde man nok set en effekt i de mange kliniske trials der er lavet.
-
19-06-10, 20:18 #8
Jeg overvejer syntetisk T3, men foretrækker nok at forsøge mig med en kombinationsbehandling af syntetisk T4 og naturlig thyroid først. Problemet er, at det er så svært at skaffe i Danmark og man derfor kun er henvist til syntetisk T3, men jeg har akkurat opdaget, at man er begyndt at producere naturlig thyroid i Danmark igen, så nu vil jeg tage kontakt til min privatpraktiserende endokrinolog som det første, så må vi se, hvad han siger?
-
24-04-11, 15:03 #9
Hej Paxx
Måske er problemet noget helt andet? Måske stammer de uheldige erfaringer fra forskellen mellem de mål, der søges opnået med alle disse trials?
Når man først har været igennem de første 1000 sider med beskrivelser af forskellige forskningsprojekter - begynder et billede tegne sig, tydeligere og tydeligere...
På samme måde som patienterne diagnostiseres eller afvises - TSH - på samme måde opstilles præmisserne for det meste af forskningen i kombinationsbehandling T4-T3 kontra T4 alone.
Det er ikke det kliniske billede af patienternes tilstand som sigtes mod be- eller afkræftet. Ikke primært, i hvert fald. Det som søges opnået er noget andet end patienternes velbefindende. Det er prøveresultaterne som afgør om kombinationsbehandlingen anses for effektiv eller ikke.
Problemet er bare, at i og med det er "normalområderne" der styrer doseringen af T4+T3 under forsøgene - vil alle forsøgspersoner i realiteten (for)blive undermedicinerede, så er der ikke noget at sige til, at resultaterne af forsøgene "påviser hinsides al tvivl" at kombinationsbehandlingen ikke virker. Tillige med, at når forskere omsider svinger sig op til at høre forsøgspersonernes evaluering på deres symptomer - noget der kun har forskernes perifere interesse - er der så godt som ingen forskel mellem effekten af kombinationsbehandlingen T4+T3 og T4 alone.
Prøv gerne at læse disse to, forholdsvis nye artikler, der netop beskæftiger sig med temaet...
Thyroid Insufficiency. Is TSH Measurement the Only, Diagnostic Tool?...og lad os spørge os selv om, hvorfor i alverden er Baisier's, Hertoghe's og Eeckhaut's forskningsresultater milevidt forskellige fra de, kombinationsbehandlings-kritiske?
Thyroid Insufficiency. Is Thyroxine the Only Valuable Drug?
Personligt mener jeg, at alle blandt os, der har en fornuftig læge, der nogenlunde er åben over for det han/hun ikke har lært på lægestudiet - de bør gemme links til disse to artikler på egne computere, og ellers udskrive begge artikler og bede deres læger om at læse dem.
Thyroid Insufficiency. Is TSH Measurement the Only, Diagnostic Tool?
Thyroid Insufficiency. Is Thyroxine the Only Valuable Drug?
Håber forøvrigt, at du har det bedre.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Info om Thyroid
Av Hansen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 25-06-10, 14:37 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
ARMOUR THYROID
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 20-09-05, 22:12

Svar med sitat

Bokmerker