Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    8

Standard Kan ikke gå mer ned i vekt uansett hva jeg gjør....

Hei på dere....
    I 2006 ble fjernet hele min skjoldbruskjertelen....og i 2007 ble jeg operert av gastrikk bypass...gikk ned 30 kiloer....kan ikke går ned mer...uansett hva jeg gjør....kan ikke går mer ned i vekt....legene forandrer hele tiden Levaxin mengder...120...125....100...150....og nå tar jeg 200 mg daglige.......uansett jeg har
    Slapphet
    Nervesystemet
    Irritabilitet, svingende humør
    Nervøsitet, uro, søvnproblemer
    Skjelving
    Apati

bare for nevne noe....ville gjerne forsette med å gå ned i vekta.....men det er umulig....syns at det er på grunn av operasjon.....legenes sier ingenting om det uansett som jeg har spurt......
    Ha en fin dag!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Kan ikke gå mer ned i vekt uansett hva jeg gjør....

Vel, først og fremst bør du kanskje finne ut hvorfor du har de symptomene du har.
    Vet at mange trenger regelmessig kontroll og ekstra vitamin og mineraltilskudd etter en slik operasjon. Og når en har stoffskifteproblemer, trenger du visstnok å ligge "godt an" ift både b12 og jern i kroppen:

Klipte og limte fra nettet ift. mangler som kan forekomme etter en slik operasjon:

Jernmangel:

Rundt 20-30 % av kvinner som har menstruasjonsblødninger behøver ekstra inntak av jern regelmessig. Etter operasjonen klarer man ikke å utnytte jern i føden like godt som før. Noen pasienter tåler ikke, eller klarer ikke, å utnytte jern i tablettform i tilstrekkelig grad. Et fåtall pasienter trenger jerninjeksjoner i blodåre en til to ganger i året.

B-12 vitaminmangel

Ca 10 % av pasientene får ikke utnyttet B12-vitamin i føden tilstrekkelig og får behov for ekstra B-vitamin tilskudd enten i tablett form, eller sprøyte i muskel hver annen måned resten av livet.

Redusert kalkinnhold

Etter operasjonen får man ikke utnyttet kalkinnholdet i føden i samme grad som før operasjonen. Dette medfører at man må følge med kalkverdiene (gjøres ved blodprøve). Vi anbefaler at alle tar ekstra kalktilskudd, spesielt hvis de har problemer med å spise kalkrik kost som melkeprodukter.

Du burde kanskje få sjekket dette hos legen?

Samtidig har veldig mange veldig gode erfaringer med å gå over til ERFA thyroid. Dette inneholder ikke bare inaktive t4 som levaxin, men også viktige og aktive t3 som veldig mange trenger tilskudd av utover t4. Samtidig inneholder thyroid også alle andre stoffer som fins i skjoldkjertelen.
    Jeg har hvertfall fått et nytt liv på thyroid, og hadde det veldig vanskelig og vondt på levaxin. Et bytte til thyroid vil hvertfall jeg anbefale deg på det sterkeste Mange går også ned i vekt når de starter med dette, og det syns jeg er en god virkning hvis en trenger å gå ned i vekt. Samtidig beviser det jo at kroppen er mye mer i balanse mht forbrenning og veskebalanse hos MANGE på thyroid. 98 % som går over fra levaxin til thyroid blir bedre heter det seg på en meningsmåling på ERFAs hjemmeside.

Ellers burde en også tenke på å støtte binyrene sine når en er stoffskiftesyk. Her er alt i fra kosthold, tilskudd av ashwagandha urt, tilskudd av DHEA, smøring av hydrocortisonsalve, tilskudd av kortisol via tabletter bidrag til å støtte binyrer, alt i fra hvor godt eller dårlig de fungerer. MEn her finnes også flere tips, og kanskje bedre hvis du søker på forumet. Vet det finnes hormonkremer utover hydrocortison å smøre seg med, men husker ikke navnet akkurat nå.

Lykke til!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Kan ikke gå mer ned i vekt uansett hva jeg gjør....

Jo, Jeanette nevner viktige ting man faktisk må ta tak i selv. Ingen i helsevesenet har noen gang tilbudt meg å ta prøver, og jeg maste om å få en D-vitaminprøve, og de tok feil prøvetype før det ble riktig - og den var for lav !
    Alt for lav, men ikke så mye som en skuldertrekkning derfra !

Så må jeg jo nevne at jeg kjenner igjen problemene dine som de skulle være mine egne.
    Mye ble meget bedre da jeg byttet ut Levaxinen med Armour (idag ERFA), men jeg hadde jo også D-vitaminmangel den gangen, så hvor mye bedre jeg hadde blitt på Levaxin + D3 vet jeg jo ikke.
    Noe hadde vel blitt bedre, men jeg kan ikke forestille meg at jeg hadde klart med uten å byte ut Levaxinen.

Klart at den ikke virker når man ikke klarer å gå ned i vekt - har vel lav kroppstemperatur også ? (morgentemp)

Prøv om du kan få legen med på en prøveperiode medf ERFA ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?
    Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 12
    Siste melding: 18-10-08, 21:23
  2. de gjør det ikke lett for oss å unngå karbohydrater nei...
    Av Lissa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 2
    Siste melding: 07-11-06, 13:57
  3. klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
    Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 11
    Siste melding: 28-05-06, 11:17
  4. klarer ikke gå ned i vekt
    Av Julla i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 2
    Siste melding: 09-05-05, 17:58

Bokmerker

Regler for innlegg