Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    25

Question Har ikke god nok effekt av Levaxin

Hei, ny på forumet
    Har de siste dagene lest en del på forskjellige tråder. Det er helt fantastisk hvilken kunnskap, empati og erfaringer dere deler med hverandre! Ingen lege jeg har møtt til nå, har formidlet slik kunnskap som dette forumet gjør. De vet skremmende lite ang. stoffskiftesykdommer.
    Har som så mange av dere her ikke god nok effekt av Levaxin, så ved neste lege besøk skal jeg be om å få prøve ut Erfa. Har forstått at jeg må stille krav til legen når behandlingen jeg får ikke er optimal. Er jo fortsatt veldig hypo og godtar ikke lenger å ha det slik!
    Forøvrig bidrar dette forumet i høyeste grad nettopp til Empowerment, så takk til dere alle sammen

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    25

Standard Hjelp til tolkning av blodprøver.

Legen sier at blodprøvene mine var fine. Har lavt stoffskifte og går på 125mcg levaxin annenhver dag og de resterende 100mcg. Skal nå få prøve ut Lio for å se om formen blir bedre.

Er disse verdiene ok
    S- Ferritin 69 ( 15-130)
    S- Folat 7 ( >5,0)
    S- Kobalamin 189 (150-650)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Har ikke god nok effekt av Levaxin

Hei Marta.
    Så fint at du fant oss da
    Til å bruke stoffskiftemedisin kan du ha litt lite B12 - noen anbefaler høye tall her - iallfall over 350.
    Ta prøven intrinsic faktor.

Som du sikkert har lest her, er det ikke å stole på at legen sier at stoffskifteprøvene er fine. Det kommer så mye an på øyet som ser, og hjernen som tolker - og hvilke andre prøver som er tatt i det siste og samtidig.

Vil du prøve noe annet enn Levaxin, er argumentet ditt avb de beste, så bruk ordlyden "ikke nok effekt av Levaxin" og be om "prøveperiode" om du tror det blir vanskelig.

Så er det sikkert lurt å teste din D-vitaminstatus (S-OH-25)
    Du kan sikkert, som alle vi andre, begynne å gomle......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    25

Hei, n Finn!
    Takk for svar Tenkte B12 var litt lav, men legen sa at de var fine...Har aldri tatt D vitamin prøver, men har bedt om det nå.
    Har nettopp startet med Lio for å se om T3- tilskudd kan hjelpe mot mine symptomer, så det blir spennende å se.
    Legen var også villig til å gi meg Erfa, men tenkte at det kanskje var lurt å først prøve ut Lio. Skulle det vise seg at Lio ikke hjelper kan jo det være et argument for å søke om å få Erfa på blå- resept. Tenker rent taktisk nå, da jeg har forstått at det kan være lurt

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er lurt - hvis en er for syk til ikke å klare å tenke taktisk er det ingen andre som gjør det for deg !
    Og det er jo iallfall enklest (og billigst) om en kan klare seg på Lev+Lio.
    Og ingen stoffskiftemedisin virker tilfredsstillende uten en tilfredsstillende dose. Så prøv å øk dosen du bruker litt for å se hva som skjer.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    25

Hei, lurte på om det er noen som kan kommentere disse verdiene?

Målte blodkortisol morgen og kveld (0800 og 2000):
    Morgen 563 (ref. 140- 690)
    Kveld 333

Hvis kvelds verdiene skal være 50% lavere enn morgen verdiene, er ikke de litt for høye da?

Ble ikke helt helt klok på dette

Fikk svarene ved å ringe kontoret. Dama i røret sa at det ikke lå noen merknader ved....

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    25

Standard Kolesterol og erfaringer

Hei, alle sammen
    Har lest en del om kolesterol i det siste. Jeg har litt forøyede verdier og har brukt medisin for å få det ned. Nå er jeg jo skeptisk til bruk av statiner, så jeg har sluttet med å ta disse piller for noen dager siden. Ønsker å få verdiene ned i form av rett kosthold. Hadde vært fint om dere som har erfaring rundt dette kunne dele med oss andre.

Er det noen av dere som har fått ned kolesterolet uten hjelp av kolesterolsenkende medisiner

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Kolesterol og erfaringer

Les denne tråden startet av Anisa: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10351

H:-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Kolesterol og erfaringer

Sitat Opprinnelig skrevet av Martha Vis post
    Er det noen av dere som har fått ned kolesterolet uten hjelp av kolesterolsenkende medisiner
    Ja! Men hovedsagen er hvad man spiser. Man bør bare aldrig nogensinde vælge et fedtfattigt lavkalorie-kosthold, selv om det er netop hvad "sagkundskaben" anbefaler. Fedtfattigt og/eller lavkalorie (er jo nærmest det samme) får kolesterolet til at skyde til himmels.... og deraf kommer de mange "tynd-fede" dvs. mennesker som er slange, adrætte og flotte, men som har masser af "organ-fedt" inde i kroppen. Deraf stammer også de mange dødsfald, hvor slanke mennesker, endda sportsfolk på eliteplan, eller bare "sunde og raske" veltrænede yngre mennesker - pludselig falder om af bl.a. blodpropper, de ellers ikke burde have... Jeg har lige postet en lille tråd Få styr på dit kolesterol, på den sunde måde...., med nogle tips.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    25

Standard Sv: Kolesterol og erfaringer

Takk, rexxy69 og Anisa! Dere er så kunnskapsrike, blir så imponert
    Nå skal mitt få det godt.
    Vil bare gi en kjempe stor klem til alle dere som gir så mye av dere selv

Lignende tråder

1. Liten effekt av medisiner?
    Av bentedermeg i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 43
    Siste melding: 21-02-10, 16:54
  2. Trijodtyronin (T3) har en gunstig effekt i hjernen
    Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 0
    Siste melding: 29-08-09, 10:09
  3. effekt av Neo mercazole?
    Av april i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 23-05-08, 07:55
  4. Effekt av Armour
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 14-06-06, 11:43

Bokmerker

Regler for innlegg