Viser søkeresultater 21 til 30 av 200
-
04-11-11, 07:45 #21
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Hei Luuna. Jeg blir så trist når jeg leser om din kamp for å bli friskere og få et verdig liv og bli respektert av behandlere (systemet i Danmark høres helt grusomt ut).
Jeg setter stor pris på å lese dine velreflekterte innlegg. Vi har mye å lære av hverandre, det vi sliter med er så komplekst, det påvirker hele kroppen, og ikke alle historier og sykdomsforløp er like. Takk for at du deler erfaringene dine med oss andre
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-11-11, 13:16 #22
Åh. Selv tak Vigdis. Det bliver jeg rørt over

Ja, vi slider alle både med sygdom og dogmatiske systemer, og hvor er det godt at kunne dele.
Der er meget godt at hente her
God weekend til dig!
-
04-11-11, 16:50 #23
Hej igen

Jeg går ud fra, at du har søgt herind pga binyrer og / eller træthedssygdom, men der ligger altså indtil flere ting, der er relateret til piskesmæld /whiplash som sådan, se denne søgning: https://www.stofskifteforum.dk/Googl...&sa=S%F8k#1141
Det kom jeg lige i tanker om (en association efter et par tanker om min hårfarve - noget, der åbenbart også kan ændre sig efter whiplash), så det ville jeg lige nævne.
-
05-11-11, 15:23 #24
Tak for det Nielsigne

Ja, det er de utroligste forandringer i kroppen, sådan et piskesmæld kan udløse...
Jeg er af og til landet her under min søgning på Internettet, og jeg er her, fordi min oplevelse er, at det er et godt sted.
Den konkrete anledning til, at jeg oprettede mig, var et spørgsmål vedr. binyrer, men det er hormondelen i min behandling i det hele taget, der gør forummet her helt oplagt for mig.
Håber, du har en god weekend
-
08-11-11, 19:44 #25
Øv, øv øv!

Så tog jeg min første lille dosis Thyreoid fra Glostrup i dag, og jeg fik bare en rigtig træls reaktion...
Lidt hjertebanken og sådan en lidt "kaos-agtig" følelse.
Jeg kender det fra andre ting, jeg ikke tåler så godt.
Min umiddelbare tanke er selvfølgelig, at det altså ikke er DE hormoner, jeg mangler...
Men er der nogen her, der har oplevet tilsvarende reaktion i starten?
Eller andre tanker?
-
08-11-11, 19:54 #26
Hvis du har en eller anden allergi eller intolerance over for et eller flere at tablethjælpestofferne, kan det gøre medicinen rigtig træls. Der er laktose i thyroid fra Glostrup, ved jeg - kan det være det, der gør det?
Måske laver apoteket en dag thyroid uden laktose - medmindre, det er for avanceret for dem.
Men ellers kan du måske bruge den canadiske Erfa Thyroid. Det er den, der er foto af på forummets forside.
Endelige kan det jo også være, dine binyrer lige skal vænne sig til medicinen ... Men hvor meget tog du i det hele taget?
Nielsigne
-
08-11-11, 20:02 #27
Jeg ville have skrevet 30 mg. Jeg er træt. Tak Nielsigne

Jeg kan godt følge din tænkning. Det vil bare være usædvanligt med en så kraftig umiddelbar reaktion overfor et tablethjælpestof. Det plejer at skulle meget større mængder til
Det med binyrerne lyder imidlertid sandsynligt!!
Mit cortisol er lidt for højt jo (mens DHEA er for lavt), selvom det tilsyneladende allerede er blevet lidt bedre med cortisol.
Jeg har nærmest en oplevelse af, at min krop kører på "det forkerte brændstof".
Kan du sige lidt mere om det med at binyrerne måske skal "vænne sig"?
Jeg har læst herinde, at T3 er en belastning for dem?
PS: Jeg kan godt tåle lidt laktose som tablethjælpestof.
-
08-11-11, 20:10 #28
Tilføjelse...
Nu du siger det - min reaktion minder meget om den jeg fik, da jeg forsøgsvis smurte mig med lidt hydrocortisoncreme for at "teste" det (langt de fleste med træthedssygdomme er jo lave på cortisol). Jeg stoppede det selvfølgelig, og siden fik jeg lavet spytprøve.
-
09-11-11, 01:46 #29
Tag tabletten med mad nogle dage og se hvad der sker... Hormonerne i Thyroid er proteinbundne, virker derfor (direkte) hurtigere end syntetiske og der er derfor ikke behov for at tage dem på tom mave. Anvisninger om at tage medicinen på tom mave (mellem måltider) gælder fortrinsvis syntetisk T4, der skal først igennem "systemet" for at blive "hydroliseret" til hormon-molekylet. Dette behov eksisterer ikke ved hverken syntetisk T3 eller Thyroid
, selv om de fleste tror det. Regnestykket er enkelt nok: (på)virker Thyroid stærkt - tag den med maden; (på)virker Thyroid svagt - tag den på tom mave.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-11-11, 10:42 #30
God idé. Jeg mærker tydelig forskel, hvis jeg spiser hurtigt efter at have taget medicinen. Det er så derfor, jeg så godt som altid venter en halv til en hel time med at spise ...
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27
Svar med sitat

Bokmerker